Dwie twarze Kim Hyuny.

Hyuna niedługo wyda swój 3 solowy projekt. Dziewczyna ma tyle fanów ile anty-fanów. Z jednej strony urocza i słodka, z drugiej seksowna i wyzywająca. Pod jej teledyskami są komentarze nazywające ją bardzo niecenzuralnie, ale i takie, które jej bronią. Aż chce się powiedzieć: albo Hyunę kochasz albo nienawidzisz. Postanowiłam się temu przyjrzeć.

sexy Hyuna vs aegyo Hyuna

Słowem wstępu: Hyuna zadebiutowała z  Wonder Girls w roku 2007 mając jedynie 15 lat. Po pół roku odeszła z zespołu. Kazali jej to zrobić rodzice, przez jej problemy zdrowotne (dokładnie to były częste omdlenia i choroba żołądka). W 2008 przeszła do Cube Ent. i dołączyła do zespołu 4minute, który debiutował w 2009. Jest twarzą zespołu, główną tancerką i główną raperką. W 2010 wydała swój pierwszy solowy projekt, a pod koniec 2011 stworzyła duet Trouble Maker z Hyungseungiem z B2ST. Pojawiła się między innymi w Invincible Youth i koreańskim Tańcu z Gwiazdami. 
Czytając to, można dojść do wniosku, że z Hyuny jest na prawdę utalentowana dziewczyna, więc czemu ma aż tyle antyfanów? No cóż powodów może być wiele.

1. Wydaje się być przereklamowana. Ludziom nie podoba się to, że Hyuna jest twarzą 4minute i pupilkiem Cube Entertainment. Jest promowana przez wytwórnię najbardziej ze swojego zespołu, mimo, ze są w nim bardziej utalentowane dziewczyny. Wydała już parę solowych singli i jest w duecie Trouble Maker. Jest też jedną z gwiazd Cube, które mają na swoim koncie dużo kolaboracji z artystami z innych wytwórni ( Zico z Block B, PSY,  Dok2, Lim Jeong-Hee, Heo Young).

2. Jej wyzywający image. Wiadomo, że koreańskie społeczeństwo jest w dalszym ciągu społeczeństwem konserwatywnym i teledyski, które w ich mniemaniu są choć trochę nie poprawne, są banowane z prędkością światła. To właśnie się stało z obydwoma solowymi teledyskami Hyuny. Change został edytowany i z powrotem przyjęty do telewizji, a z Bubble Pop! po prostu zakończono promocje i zastąpiono innym singlem z płyty. W 4minute też jest kreowana na tą najseksowniejszą członkinię, już nie mówiąc o duecie Trouble Maker gdzie w teledysku do ich singla Hyuna wije się seksownie i przybiera dość prowokacyjne pozy. 
Ten seksowny koncept trochę gryzie się z prawdziwym wizerunkiem Hyuny, który jest bardzo uroczy i niewinny. Wystarczy obejrzeć jakieś variety show z jej udziałem, żeby przekonać się, że ta dziewczyna tak na dobrą sprawę ma dwie różne twarze. Dużo ludzi odbiera to jako potwierdzenie tego, że Hyuna jest fałszywa i zakłamana oraz tylko udaje cnotliwą.

3. Trouble Maker. Od początku ten duet był kreowany na zmysłową parę. Wystarczy spojrzeć na teledysk i od razu widać chemię między Hyuną a Hyungseungiem. Już nie wspominając o występach, zmysłowym tańcu czy pocałunku na żywo przed publicznością. Nie twierdzę oczywiście, że ich łączy coś więcej po za stosunkami zawodowymi (no, ewentualnie przyjaźń dwojga ludzi z tej samej wytwórni), ale szalone fanki (bo oczywiście nie mówię tutaj o tych normalnych fanach) Hyungseunga zapewne nie przyjęły tego duetu entuzjastycznie. Aż strach pomyśleć co by się działo gdyby zamiast JS, z Hyuną występowałby jakiś bardziej znany i lubiany członek B2ST.

kadr z teledysku do Trouble Maker

pocałunek na MAMA Awards


4. Gangnam Style. Tak, wiem, że akurat pojawienie się jej w teledysku PSY działa na jej korzyść, bo wiadomo jaki szał trwa obecnie na Gangnam Style, ale nie chcę mówić tutaj o oryginale, a o drugiej wersji, Oppa is my style, gdzie Hyuna nie tylko się pokazuje, ale i śpiewa. Właśnie to śpiewanie (jeśli można to tak nazwać) irytuje wielu ludzi i bojkotują tą odsłonę piosenki. Jak dla mnie nie powinno się brać tej wersji na poważnie (jak i całego Gangnam Style). A intonacja głosu Hyuny jest tutaj pewnie nie przypadkowa.

PSY i Pikachu Hyuna

Nie trudno zauważyć, że wszystkie te powody to tak na prawdę jest dzieło wytwórni, która tworzy taki produkt a nie inny.
Jednak wiadomo, że hejterom nie trzeba dwa razy czegoś powtarzać, więc jak już się uwzięli na Hyunę to na amen (choć nie twierdzę, ze jest najbardziej znienawidzoną gwiazdą k-popu). Na facebooku można znaleźć fanpage zrzeszające antyfanów, a komentarze pod jej teledyskami są w połowie negatywne. Antyfani twierdzą, że Hyuna jest dwulicowa i nosi więcej make-upu niż ubrań. zarzucają jej też operacje plastyczne. Jednak dla mnie najbardziej niedorzeczną plotką, jest ta o rzekomej ciąży Hyuny. Podobno prawdziwym powodem jej odejścia z Wonder Girls była właśnie ciąża, w którą zaszła z którymś z członków 2pm (wtf?), a po aborcji i dojściu do siebie przeszła do Cube Ent. Mnie to trochę śmieszy, ale są ludzie, którzy w to wierzą. 

Nie jestem jakąś wielką fanką Hyuny, ale moim zdaniem, bycie uroczym i słodkim prywatnie a seksownym i wyzywającym na scenie pewnie nie należy do najłatwiejszych zadań i bardziej pokazuje, że Hyuna jest dobrą aktorką niż to, że jest fałszywa czy dwulicowa. Z drugiej strony ona popada z skrajności w skrajność. Albo jest mega urocza, albo mega seksowna. Nie należy też zapominać, że to wytwórnia pokazuje ją w takim świetle a nie innym, i to oni mają kontrolę nad jej wizerunkiem. A czemu Hyuna miałaby się im sprzeciwić, jeśli jest tysiące dziewczyn, które chętnie wskoczyły by na jej miejsce w zespole? Jak dla mnie Cube Entertainment trochę przesadza i mogliby trochę złagodzić jej wizerunek. Przekonamy się czy tak się stanie już niedługo, bo jeszcze w tym roku ma wyjść kolejna solowa płyta Hyuny.




EDYCJA:
No, pojawiły się negatywne komentarze dotyczące tego posta...
Po pierwsze, mówię od razu, że wszystkie wypowiedzi zawierające wulgaryzmy będą przeze mnie usuwane. 
Po drugie, nie zrozumcie mnie źle: ten post nie miał na celu zhejtowania Hyuny czy jej twórczości, tylko pokazaniu, czym spowodowana jest niechęć antyfanów. 
Ja sama Hyunę lubię, jest urocza, fajnie się ją ogląda w variety shows, niektóre jej utwory (albo te w których występowała gościnnie) bardzo polubiłam, ale nie zmienię swojego zdania na temat tego, że nie jest to najbardziej utalentowana dziewczyna w 4Minute.
I to nie moja wina, że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem i nie widzą, że nie tylko wytykam jakieś tam wady w sposobie jaki Hyuna jest promowana (tak, bo wyobraźcie sobie, że przebieg jej kariery w głównej mierze zależy od wytwórni, a nie od niej samej), ale również bronię jej.
I tak, Gangnam Style (a już w szczególności wersja z Hyuną) nie jest piosenką, którą można brać na poważne (mimo, że kryje się za nią przesłanie), a jeśli ktoś ma inne zdanie - proszę bardzo, może je wyrazić, tylko w kulturalny sposób, bo przepraszam, ale chamstwa nie zniesę.

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi szkoda Hyuny ... Jest ona moja ultimate bias ♥ Wiem ze bardzo przezywa te wszystkie obelgi od jej antyfanow ... dlaczego oni sie tak na nia uwzieli ? gdy tylko zobaczylam Hyune 1 raz wiedzialam ze to napewno mila i dobra dziewczyna i nie mylilam sie wiele osob nie zgadza sie z tym ze sexy & cute idzie w parze ale jak widac Hyunie wspaniale to wychodzi ^^ Jest do tego sliczna i utalentowana :D Napewno na yt w wiekszosci jej antyfanami sa dziewczyny ktore jej zazdroszcza urody i tego ze wystepowala z Junhyungiem i Hyunseungiem z B2ST. Nigdy w nia nie zwatpie i zycze jej aby odniosla jeszcze wiekszy sukces :* Nasza unni ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jej życzę większy sukces :*

      Usuń
  3. ja Hyune kocham. osobiście wolę wersję Gangnam Style z nią, jest zabawna, bardziej mi jakoś wpada w ucho, no i Hyuna wygląda tam zabojczo. a hejterzy zawsze się znajdą, nie ma gwiazdy, ktora ich nie ma... w każdym razie, każdy prawdziwy fan Hyuny stoi za nią murem i z pewnością ona o tym wie :-)
    pozdrawiam i mam nadzieję na wiecej postow o Hyunie, bo bloga masz świetnego :-)
    pozdrawiam
    [amurolovesboa.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  4. no cóż. ja jej nie polubiłam i chyba nie polubię. nie hejtuję jej, bo po co, po prostu za nią nie przepadam. tak samo niektórych Koreańczyków i Koreanki też. po prostu jej nie oglądam i już ^^
    Yun :3

    OdpowiedzUsuń
  5. HyunA ... (pierwsza myśl..) Cute :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przepadam za nią ale też nie hejtuję bo to nie ma sensu tak naprawdę jej nie znam i widzę tyko to co dzieję się a scenie i variety i stąd ta niechęc.
    co do tej plotki o ciąży to ja czytałam że to sam szef był ojcem dziecka dlatego zostawiła go żona a on sam chciał w tą ciąże wmieszac Gikwanga ale jaka jest prawda tego nikt się nie dowie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ale te plotki wyszly od jej antyfanow. Jestem na 1oo % pewne ze Hyuna nie byla w ciazy. Rozumiem nie kazdy ja lubi , ale to nie powod zeby ja obrazac :D

      Usuń
  7. Ja na 50% wierzę i na 50% nie wierzę w jej ciąże. Czytałam że podobno wpadła z Yay Parkiem mając 15 lat i za to wyleciała z Wonder Girls . I podobno usunąła też tą ciążę. Ja już nie wiem co myśleć.

    Tak naprawdę niektórzy uwarzają ją za słodką,milutką a inni za seksowną*. Według mnie jest taka i taka. Jest dość piękna* jak na koreankę i resztę zespołu 4minute. Naprawdę szkoda mi jej się robi jak ją uwarzają za taką wulgarną. A antyfani widocznie jej zazdroszą urody,głosy, i duetu z Hyunseungiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym ,,Jest dość piękna(...) resztę zespołu 4minute" Chodziło mi o to że też reszta zespołu 4minute jest dość piękna jak na koreanki tak jak HyunA.

      Usuń
    2. popieram tego anonimka wyzej wyzej xd ta plotka z ciaza wyszla od jej antyfanow takze nie warto w to wierzyc ^^

      Usuń
  8. A mi się ten koncept bardzo podoba który wymyśliła jej wytwórnia. Jest to gwiazda o różnych twarzach i dzięki temu zawsze będą o niej pisać. Fani szybko się nią nie znudzą. To, że jest dużo dziewczyn na świecie z kompleksami to każdy wie, i takie dziewczyny właśnie nienawidzą jej (takie jest moje spostrzeżenie)
    Miło się ją ogląda. Jest młoda a co się będzie...niech szaleje dziewczyna, jak ma co pokazywać to niech pokazuje póki ma czas :D (oczywiście są granice tego ;d )

    OdpowiedzUsuń
  9. Może w połowię sie zgodzę z tą wypowiedzią, bo gdy pierwszy raz zobaczyłam Hyunę w teledysku do Bubble pop źle o niej myślałam i było tak dopóki nie zobaczyłam nowej piosenki Trouble Maker "Now" Bo nie była aż tak bardzo wyzywająca? Bo tak jakby w Bubble pop robiła to na siłę?
    Teraz uważam ją za całkiem dobrą wokalistkę i nic do niej nie mam. Co prawda wydaję się sztuczna, ale ją lubie. Pozderki~

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo szkoda mi Hyuny.. Jest moją ultimate biaską i wierzę w jej talent. Kocham ją i szkoda że ma tyle antyfanów ;c

    OdpowiedzUsuń
  11. Hyuna to naprawdę fajna K-P
    operka, ale właśnie tak jak mówisz! Wytwórnia wyłudza tak powiem z niej seksowną i wulgarną...
    A naszą miłą ciepłą i słodką Hyune trzymają w środku na kłódkę, zmieniają jej wizerunek dla tego, że nie chcą K-Poperki która jest sobą! Chcą kogoś innego, chcą kogoś kim nie jest...
    Mam nadzieję, że no... To się KIEDYŚ zmieni... Bo teraz na pewno to nie nastąpi bo w tym miesiącu wypromowano Hyuna+ 4th Mini Album! Teledysk jest irytujący... Ale czy Hyuna przejrzy na oczy i zrobi sama z tym porządek.... Tego nikt nie wie... To się jeszcze okaże.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze coś do tego ^
    My nie znamy Hyuny! My nie przebywamy w jej towarzystwie i nie wiemy czy jest wulgarna czy nie!
    Więc po co mamy ją hejtować!?
    Przyznam że bardzo ją lubię i nie życzę jej tego co się tu dzieje.

    OdpowiedzUsuń