1+1 aegyo.



Wszyscy wiemy, co w Korei oznacza aegyo. Tym, którzy jeszcze nie wiedzą wytłumaczę, że aegyo to słowo, które określa zachowywanie się słodko. Urocze miny, gesty, słodki głosik, zachowywanie się jak dziecko. Zwykle dziewczyny zachowują się aegyo, żeby przypodobać się jakiemuś chłopakowi. Idole używają tego, żeby zadowolić swoich fanów.
Ostatnio zauważyłam, że powstał nowy 'trend' w aegyo, taki wzór, który wszyscy robią, gdy poprosisz ich o zachowanie się aegyo. I wymyślił go nie kto inny, jak mój bias w BTOB - Ilhoon.


Znaczy mniej więcej tyle co: "jeden plus jeden daje słodziaka, dwa plus dwa daje słodziaka, trzy plus trzy daje słodziaka....". Przy dodawaniu trzeba pokazywać na palcach liczby i robić słodkie gesty. Pierwszy raz Ilhoon pokazał to w jednym z odcinków MTV Diary, później podchwycili to MC z Weekly Idol i podczas przedstawiania poszczególnych profili członków BTOB w jednym z odcinków kazali zrobić Ilhoonowi 1+1 (filmik powyżej) i tak im się to spodobało, że każą to robić innym gwiazdom, które do nich przychodzą. Całe to dodawanie powoli robi się coraz bardziej popularniejsze i coraz więcej gwiazd i zwykłych ludzi je robi.
Urocze do bólu, szczególnie 6+6.

Inne przykłady:
- oryginał, czyli Ilhoon w MTV Diary: 

- zbiorowe 1+1 z BtoB:

- Sooyoung z SNSD:

- Ilhoon i U-Kwon: 

-liczymy do 8:

- fail Suzy z Miss A:

Sehun z EXO:

Sunggyu z Infinite: 

Mir z MBLAQ i Park Shin Hye:

B1A4 w Weekly Idol:

Soyu z Sistar:

Sunny i Tiffany z SNSD:

Hyorin z Sistar (brzmi troszeczkę inaczej, ponieważ dziewczyny z zespołu były głodne i Hyorin oprócz liczb dodała do tego aegyo nazwy koreańskich potraw):

Eyunhyuk i Siwon z SuJu:

Hello Venus:


Tutaj macie tekst, jeśli ktoś chciałby spróbować:

일 더하기 일은 귀요미 il deohagi il-eun kwiyomi
이 더하기 이는 귀요미 i deohagi i-neun kwiyomi
삼 더하기 삼은 귀요미 sam deohagi sam-eun kwiyomi
사 더하기 사는 귀요미 sa deohagi sa-neun kwiyomi
오 더하기 오는 귀요미 o deohagi o-neun kwiyomi
육 더하기 육은 귀요미 yook deohagi yook-eun kwiyomi


13 komentarzy:

  1. Widzialam to w wylonaniu Yoseob i Seo in Young w Voice Korea, myslalam ze to zwykla npiosenka dla dziecki a to calkiem świezy rodzaj aegyo. Ale 7 i 8 to juz wyzsza szkola Magii

    OdpowiedzUsuń
  2. YEAH Wkońcu wiem o co z tym chodzi XDDDDDDDD. A ja widziałam wersję z Sunny z SNSD i jeszcze kogoś tam

    OdpowiedzUsuń
  3. Baro zawsze był moim mistrzem XD

    OdpowiedzUsuń
  4. I potym Ilhoon stał się "nation cutie" a 8 to dopiero dzisiaj zobaczyłam
    wielkie dzięki :)
    wszyscy robią to fajnie ale nie ma to jak oryginał :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widzialam jak Hyuna to robila na dzien dziecka razem z taka mala dziewczynka <3 Ilhoon to mistrz :D ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja byłam pewna, że to aegyo stało się popularne po piosence ''Gwiyomi song'' o_o To ta piosenka powstała po tym jak Ilhoon to wymyślił, czy to on od tego odgapił? Bo tego nie rozumiem ._.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to Ilhoon. Opowiadał nawet kiedyś, że tą piosenkę wymyślił razem (razem czy to tylko ten kolega, nie pamiętam) z jakimś trainee z Cube. Znaczy, że on mu podsunął ten pomysł czy coś takiego ^^
      Więc najpierw był Ilhoon.

      Usuń
  7. Niech mi ktoś napisze jak się to czyta. tak najprościej, no :33

    -Lucy- :***

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam wersje z G-Dragonem i była jak dla mnie lepsza od oryginału ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Siwon biedny i zagubiony w pokazywaniu. ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. A można tak najprościej napisać jak to się czyta?? :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to naucz się ich alfabetu. będzie ci łatwiej

      Usuń