Comebacki [01.01.13-08.01.13]

Tak wiem, trochę zaniedbałam komentowanie ostatnich nowości w k-popowym światku, ale obiecuję poprawę! Omijając parę piosenek z grudnia, przechodzimy do 2013 roku. Mimo, że dopiero zaczął się 2 tydzień, mamy już parę ciekawych powrotów. Dzisiaj krótko, rozgrzewka przed resztą miesiąca, bo zapowiada się naprawdę ciekawie.


  • Girls' Generation
Comeback SNSD z którym SM zwlekał już od listopada miał miejsce 1 stycznia. Wtedy też został wydany mini album I Got a Boy i teledysk promujący tytułowy singiel. Co prawda wcześniej Girls' Generation wydały wideo do zalegającej w archiwach SM (przez problemy z prawami autorskimi) piosenki Dancing Queen, ale to zostało wypuszczone jako dodatek, więc nie na tym się teraz skupię. Tak więc, SNSD troszkę zszokowały wszystkich, bo ze swojego słodko-seksowno-jeszczebardziejsłodko image'u przeszły na... hip-hop? Dobra, może to słowo nie powinno być tutaj użyte, bo nie ma co porównywać SNSD do prawdziwego hip-hopu, jednak są tutaj wstawki z rapem, a choreografia też zawiera elementy hip-hopu (swoją drogą, całkiem niezła). Ja bym to nazwała takim hip-hopem w stylu SNSD. Połączenie ich takiego już trochę znanego stylu z czymś co zupełnie do nich nie pasuje. Jak już zaczęłam marudzić, to dodam jeszcze, że widząc teasery teledysku i zapowiedzi mówiące o porzuceniu przez dziewczyny szpilek miałam nadzieję, że w końcu Hyoyeon będzie miała szansę zabłysnąć, bo to w końcu takie w jej stylu i w ogóle... Niestety paradoksalnie Hyoyeon dostała chyba najmniej linijek w tekście i nawet nie pozwolili jej się popisać umiejętnościami tanecznymi.
Dobra, przechodząc do piosenki, to jest ona dość pomieszana i w ogóle nie spójna (jakby połączyć 3 różne utwory), ale kurde muszę przyznać, że po 5 razie wpadła mi w ucho. Polecam ją przesłuchać bez oglądania teledysku, bo o ile utwór bardzo pasuje do wideo (gdzie jest bardzo kolorowo i zapewne jakby wziąć wszystkie ubrania i akcesoria, które dziewczyny miały na sobie, to zapełniłoby dość sporą garderobę), to nie idzie się na nim do końca skupić. Ale Girls' Generation jest takim zespołem, który nie może dostać złej piosenki (pomińmy tutaj całe albumy, mówię o promocyjnych singlach) i ich teledysk musi cieszyć oko. Co chyba nie tyczy się tekstu piosenki... serio, cieszę się, że nie rozumiem na tyle koreańskiego, żeby za każdym razem słyszeć o czym śpiewają.


  • JeA 
Wszystkie członkinie Brown Eyed Girls dostały swoje solowe projekty, więc w końcu przyszła pora na liderkę i główny wokal. 4 stycznia został wydany mini album Just JeA, a piosenką promującą jest While You're Were Sleeping. Teledysk do utworu jest na prawdę estetyczny, może nic się w nim nie dzieje, ale miło się go ogląda. Ale co ja będę mówić o teledysku, kiedy jest on tylko tłem dla piosenki i dla popisów wokalnych. Własnie czegoś takiego oczekuję od głównych wokali zespołów. Utworu, w którym głos przyćmiewa wszystko inne i możemy w pełni się na nim skupić i go podziwiać. Zasadniczo JeA się nie patyczkowała, bo utwór trwa 5 minut i chociaż na początku wydawało mi się, że jest za długi (mam awersję to długich piosenek, a w szczególności ballad), to teraz mi to nie przeszkadza. Chyba pora przesłuchać resztę materiału z płyty. 


  • Super Junior-M 
Łoo, ile to już minęło, od kiedy widzieliśmy tą sub-grupę razem? Na pewno sporo, ale SuJu-M powraca z 2 mini albumem i singlem promującym Break Down. Moja sympatia do tego unitu na pewno po części spowodowana jest Henrym, który nie dość, że jest mega uroczy, to talentu mu odmówić nie można (widzieliście jak wywija na skrzypcach?). Piosenkę muszę chyba jeszcze parę razy przesłuchać, bo zbytnio mną nie wstrząsnęła, ale wierzę, że z czasem mi się spodoba. Zasadniczo jeśli coś jest po chińsku i nie razi moich uszu, to już jest jakiś sukces. Momentami utwór podchodzi pod dubstep, ale to pasuje, bo SuJu-M składa się po części z tańczącej elity pierwotnego składu zespołu, więc na pewno choreografia była od początku ważnym elementem. Dlatego trzeba było stworzyć nowoczesny i elektroniczny utwór. 
A swoją drogą, Siwon, miło Cię widzieć! Bo tak wpadasz na występy Super Junior tylko od czasu do czasu...


  • SPEED
Zasadniczo zespołem SPEED (męska część Co-Ed School) nie byłam zainteresowania, wiedziałam tylko, że jest to hip-hopowy unit i rapuje tam brat Zico z Block B. Dzisiaj szperając po youtube, odkrywałam, że grupa wydała nowy teledysk do piosenki That's my Fault. Wyskoczyła mi dance verion, to myślę sobie: hmmm, pora w końcu obczaić ten zespół, może mi się spodoba. Pomijając to, że moja definicja wyrażenia "dance version" jest z lekka inna (widział tam ktoś dużo tańca?), to zaciekawiły mnie wstawki z drama version. Tak w ogóle, to na początku myślałam, że to jest może jakieś OST do dramy, ale zobaczyłam z boku, że jest druga wersja teledysku i postanowiłam obejrzeć. Ogólnie lubię, jak teledysk nie jest nudny i pojawia się w nim jakaś głębsza historia (tym bardziej, że do niektórych piosenek to tak pasuje, że aż się prosi, żeby coś takiego nakręcić), to wręcz nienawidzę, jak wideo jest 2 razy dłuższe od piosenki. Ale to nie o piosenkę tutaj chodzi, bo jest ona tłem dla całej dramatycznej historii przedstawionej w klipie. Nie będę się rozgrzebywać nad fabułą, bo to nie recenzja, zresztą polecam samemu to zobaczyć. Ogólnie przedstawiona jest miłość, przyjaźń, dyktatura, przemoc i powstanie uczniów na uniwersytecie w Gwanju. Na klip wydano 7,5 tys dolarów (wszytko jest dobrze i profesjonalnie zmontowane, są zatrudnieni prawdziwi aktorzy, no taka mini-drama). Lubię takie ckliwe opowieści, ale zastanawiam się, po co to wszystko? Przecież sam utwór gdzieś ginie w tej całości. Piosenka mi się za bardzo nie podoba, ratuje ją tylko damski wokal w refrenie. Zresztą, czemu tylko 3 osoby z zespołu rapują, a reszta robi za backup dancers?


5 komentarzy:

  1. Ma pojawić się także SPEED 15.01, a raczej ich nowy teledysk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 15.01 ma pojawić się sam album, chyba nie będą nagrywać kolejnego teledysku (patrząc na to, ile kosztował ten wydany 7 stycznia), ale wielką fanką SPEED nie jestem, więc mogę się mylić.

      Usuń
    2. http://www.youtube.com/watch?v=5G411EKZGRg tesaer, 15.01 ma wyjść pełne.

      Usuń
    3. Ahaaa, to zwracam honor i dzięki za info! ^^

      Usuń
  2. A dziś jest comeback Chłopaków z BOYFRIEND ;)

    OdpowiedzUsuń