Recenzja teledysku - Teen Top - Miss Right (긴 생머리 그녀)

Jeśli przeczytaliście moją ostatnią recenzję, w której również pisałam o Teen Top, mogliście zauważyć, że wprowadziłam was w mały błąd, ponieważ byłam pewna, że I wanna love będzie już piosenką promującą album No.1 (nie zmyliło mnie nawet to, że album nie pojawił się tego samego dnia co teledysk, że nie było żadnego charakterystycznego tańca i chłopcy nie występowali w programach muzycznych). Ale jak już tylko dowiedziałam się jak jest, to pozmieniałam co trzeba. Pomijając to małe nieporozumienie (następnym razem sprawdzę takie informacje!), przejdźmy do tego prawdziwego singla, który reprezentuje nowy, pełny album zespołu. 


Po ostatniej recenzji wiecie już, że Teen Top jest jedną z tych grup, które wkradły mi się w łaski i prawdopodobieństwo, że spodoba mi się to co wydadzą jest spore. I jak nie trudno zgadnąć, Miss Right przypadło mi do gustu, chociaż jest kilka rzeczy, do których mogę się przyczepić.
Widząc zdjęcia promocyjne i video teasery, byłam pewna, że chłopcy powrócą w trochę gangsterskim, groźnym stylu. W takim klimacie jak pierwsze 20 sekund teledysku. Ku mojemu zdziwieniu pojawiły się kolory i dość radosna melodia. Było to miłe zaskoczenie, bo wydaje mi się, że i w takim, i w takim wydaniu jest im dobrze. Teledysk ma jakiś zarys fabuły, który nie powala do końca logiką, ale patrząc na całokształt nie można się tego czepiać, bo tak na dobrą sprawę scenarzyści mogli wymyślić cokolwiek co byłoby dobrym tłem dla wygłupów Teen Top i pasowałoby do tych więziennych strojów, które są takim trochę symbolem tego comebacku. No więc mamy uczniów, którzy nie wiedzieć czemu dostają pomarańczowe uniformy i jak na moje oko, to muszą wykonywać prace społeczne. Czemu chłopcy znajdują się w niepasujących do siebie miejscach (więzienie, szkolna klasa, salon mechanika), a jedynym elementem wspólnym są te jaskrawe stroje, nie wiem. Ale najważniejsze jest, że wszędzie przewija się tytułowa Miss Right.
Na pewno dużym plusem wideo są śmieszne wstawki (Chunji jako ślepiec...) i pokazanie takiego młodzieńczego, świeżego wizerunku. Lubię to, że ten humor, wygłupy i uśmiechy nie wydają się w żaden sposób wymuszone, co daje efekt naturalności i wzbudza sympatię w odbiorcy (przynajmniej tak było w moim przypadku). Ja bardzo lubię oglądać coś, co poprawia mi humor i jest już parę k-popwych teledysków, które potrafią to zrobić (chociażby ostatnie przykłady: Infinite H - Special Girl i Eric Nam - Heaven's Door) poprzez takie właśnie miłe dla oka, ujmujące, radosne wstawki. Nie wiem, może to kwestia gustu, ale na moich komórkach nerwowych odpowiedzialnych za dobre samopoczucie robi to wrażenie. 
Jednak jest coś co nie podoba mi się w wideo. A mianowicie sposób w jaki zostało nakręcone/edytowane. Może to tak nie wali po oczach, ale ja już za pierwszym razem zauważyłam, że trochę przesadzili z kontrastem i wyciąganiem kolorów, co jest połączone ze specjalnie przyciemnianymi ujęciami, i moim zdaniem wygląda trochę dziwnie... Nawet możecie zobaczyć to po screenach, które wstawiam (a są żywcem wyciągane z teledysku), że przekombinowali z tymi kolorami. W sumie coś podobnego dało się zauważyć przy I Wanna Love (w drugiej części teledysku), ale tam górowała szara kolorystyka i miejska scenografia, dzięki czemu to nie rzucało się tak w oczy. 
Co do samej piosenki, to teledysk pasuje do niej idealnie, bo również ma taki zabawny, derpowy wydźwięk. Śmieszna, elektroniczna melodia i to la la la la la la~ dodają na pewno uroku. Chociaż muszę przyznać, że I Wanna Love podoba mi się bardziej (lubię te piosenki, których nie bierze się do końca na poważnie, ale ten singiel zapowiadający na pewno będę słuchała częściej, niż Miss Right). Nie mogę się wypowiedzieć na temat całego albumu, bo dopiero dzisiaj mam zamiar go dokładniej przesłuchać, ale jak już wyrobię sobie jakieś konkretne zdanie to w tym miejscu pojawi się edycja. Choreografia ma kilka charakterystycznych ruchów (może nie tak jak w Clap albo Be Ma Girl) i jak to bywa w przypadku Teen Top, składa się z wielu elementów i zakładam, że jest dość trudna (czekam na filmik z próby, a takowy pewnie niedługo się pojawi). Trochę mi szkoda chłopaków, bo nie są doceniani ze względu na taniec, a ich układy są zazwyczaj dość skomplikowane. Na przykład choreografia do To You zawierała wiele podskoków i dodatkowe urozmaicenie w postaci tych kwadratowych podestów, ale mam wrażenie, że jakoś nikt ich za to nie chwali. Dodatkowo Changjo rośnie nam na niezłego tancerza (rzeczywiście, widać w jego ruchach inspirację Taeyangiem, ale w żadnym wypadku nie mam nic przeciwko).  


Podsumowując: Teen Top jako zespół nakierowany na nastoletnich słuchaczy (lub, ekhem, pedo noony) i powinien mieć własnie taki lekki, zabawny, kolorowy wizerunek. Dzięki temu, że jest to zespół który spróbował już kilku konceptów możemy je porównać i wysnuć własne wnioski. Z jednej strony mamy jakrawe-aegyo Be Ma Girl, a z drugiej przygnębiająco-szare To You (przypuśćmy, że Supa Luv, inaczej znane jako koszmar fryzjera nie miało nigdy miejsca). Moim skromnym zdaniem, najlepiej im w czymś takim pośrodku, jak Miss Right - dobre połączenie kolorów i zabawy z trochę ciemniejszymi ujęciami. Teledysk wraz z piosenką dają fajny, głupiutki, młodzieńczy efekt. 

6 komentarzy:

  1. Nominowałam cię do Versatile Blogger Award!
    www.k-popowe-scenariusze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja napiszę, ze zarówno piosenka jak i teledysk powaliły mnie na łopatki. Straaasznie mi się podobają. Podoba mi się w teledysku to, ze jest zrobiony z jajem. Motywy jak chłopaki na siebie skaczą, jak laska wchodzi do klasy, czy (najlepszy moment według mnie) Chunji udający ślepego. No mistrzostwo. Do tego piosenka, która szybko wpadła mi w ucho i opanowała mój mózg. Jeśli chodzi o taniec, to Changjo właśnie powala, chociaż wszyscy dobrze się spisali. Cała choreografia fajnie pasuje do piosenki. Do tego stylizacje chłopaków...naprawdę dobrze wyglądają. Stylista tym razem przyszedł do roboty trzeźwy. Chwała mu za to.
    A tak z innej beczki to czekałam na tę recenzję. Byłam bardzo ciekawa twojej opinii. Skoro już wszystko wiem i doczekałam się wpisu to mogę z czystym sumieniem iść dalej słuchać "Miss Right" :3 /Emiko

    OdpowiedzUsuń
  3. Wcześniej nie znałam Teen Top, ale ich obie nowe piosenki przypadły mi do gustu i na pewno poszperam coś więcej ;D Zawsze rozwala mnie, że w k-pop'owych teledyskach jest jedna dziewczyna na wszytskich facetów. Tak cieżko zatrudnić ich więcej. Jeśli chodzi o kwestie ekonomiczne to na pewno jest wiele chętnych, którzy zrobią to za darmo ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny blog :D
    Ja oglądając pierwszy raz ten teledysk odniosłam wrażenie, że chłopcy znajdują się w poprawczaku O.o
    Ogólnie teledysk i piosenka baaaaardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piosenkę wprost uwielbiam. Do tego choreografia. Chłopaki mają zawsze świetną choreografię ciekawe ruchy których nie widzę w innych teledyskach.
    Stworzył ich członek z Shinhwa i odnieśli spory sukces.
    Mogę jeszcze dodac że na pewno rozwijają się wokalnie ponieważ pamiętającich debiut to głównie śpiewał Niel i Chunji i przez to było dużo komentarzy dlaczego reszta chłopaków dołącza tylko do refrenu. Teraz jest inaczej każdy ma swoją działkę do zaśpiewania z czego bardzo się cieszę.
    Oby więcej takich dobrych piosenek i choreografii w Kpopie

    OdpowiedzUsuń