Ciekawe posty z Netizen Buzz pt.1



NetizenBuzz to strona, która tłumaczy artykuły o idolach i aktorach oraz najlepiej oceniane komentarze z takich stron informacyjnych i plotkarskich jak Naver, Daum Nate czy Star News. Wiele osób często na nią wchodzi (wam zapewne też nie jest obca), bo ciekawi nas jakie zdanie mają Koreańczycy o niektórych skandalach, bo raz, że mają bardziej krytyczne podejście do niektórych spraw, a dwa, są to ludzie, którzy mają większy dostęp do informacji i różnych plotek o idolach, bo znajdują się 'na miejscu'. Dzisiaj chciałabym wam podać kilka komentarzy z różnych artykułów, żeby pokazać jaka duża potrafi być przepaść między internautami i fanami z zagranicy, a tymi z samej Korei. 
No i jak ryzykowne jest zadzieranie z k-netizenami, bo na prawdę potrafią być bezlitośni... 
Ostatni post był pierwszym z tej serii, do którego dodałam moje małe podsumowanie i wnioski, które można wyciągnąć czytając opinię czytelników z Korei. Tłumaczenia postów z Netizena mam zamiar co jakiś czas (teraz wyjątkowo kolejny wpis dodaję tydzień po poprzednim, bo nie mam za bardzo czasu na ambitniejsze posty, a to akurat tłumaczy się 'szybko, łatwo i przyjemnie').


Moje przemyślenia i dopiski są zapisane kursywą
  • Na początek spekulacje na temat tego, kto jest z kim. Na Bestiz i Instiz krążą takie oto połączenia: 
-Ludzie sądzą, że Taeyeon umawia się z Wooyoungiem lub Junsu, ale tak na prawdę jest z Leeteuckiem
-Jest wiele plotek o Victorii i Nichkhunie, ale tak na prawdę to Tiffany jest z Nickhunem (niee, Khuntoria for life!)
-Taecyeon wg plotek jest z Yooną, a Jessica z Kim Hyun Joongiem, ale to Taecyeon i Jessica są razem
-IU umawia się z Euyhyukiem, nawet jeśli twierdzi, że podkochuje się w Taeyangu i Yoo Seung Ho
-Victoria umawia się z Changminem już od WGM
-Jest wiele plotek o Yunho i Park Soo Jin, ale tak na prawdę umawiał się swego czasu z Go Arą
-Kangin umawiał się z Solbi i Lyn
-Yonghwa i Park Shin Hye są razem (kibicowałam temu paringowi w dramie :D)
-Jonghoon (FT Island) był przez chwilę z Sulli i z Kang Minkyung

Ja doskonale wiem, że idole też mają swoje prywatne życie, też czują tak jak my i też mają prawo do miłości. Ich praca niestety nie zawsze pozwala im na ujawnianie się z tym, ze względu na wizerunek i dobro fanów (albo raczej swojej drugiej połówki, patrz: związek Jonghyuna). Można żyć w swoim świecie i wmawiać sobie, że nasz oppa istnieje tylko dla nas, bo "kiedyś nadejdzie ten dzień kiedy się pobierzemy". Jednak trzeba też wracać na ziemię i zdać sobie sprawę, że nasz oppa najprawdopodobniej w tym momencie z kimś się umawia/jest zakochany/jest na randce/wysyła miłosnego smsa albo (o zgrozo) uprawia seks. Ja sama fangirluje ile wlezie, ale przecież wiem dobrze o tym jak jest. Może tych plotek nie można brać do końca na poważnie (w końcu nie ma żadnych konkretnych dowodów), ale znając dociekliwość koreańskich internautów i to, że potrafią dotrzeć do wielu informacji, w niektórych przypadkach może być w tym choć ziarno prawdy. 

  • Artykuł (Star Today via Nate) o tym, że Go Hara z zespołu KARA dostała angaż w dramie
1.  [+436, -58] Może byś tak poćwiczyła swoje śpiewanie?
2.  [+413, -80] Gówno mnie to obchodzi, czy jest idolką czy nie, jest na szczycie jeśli chodzi o idoli, których gra aktorska jest do bani kekekekeke co ona teraz zrobi kekekeke 
3.  [+371, -46] Ci idole zarabiają wystarczająco pieniędzy śpiewając, dlaczego konieczne jest dla nich granie? Kiedy oczywistym jest, że są do bani...? Powinni tworzyć podstawy dla rookie aktorów, żeby mogli stanąć na nogi, a nie dawać te wszystkie role idolom za darmo
4.  [+56, -20] Co się dzieje z koreańskim przemysłem dram...
5.  [+55, -26] Wygląda jak kobiecy Avatar... Szeroko ustawione oczy i te usta kekeke 
6.  [+54, -14] Królową drewnianego aktorstwa jest Yuri z SNSD
7.   [+54, -15] Wszystko było perfekcyjne przed Son Ye Jin i Kim Nam Gil
8.  [+49, -14] Powinni użyć prawdziwych początkujących aktorek jak Lee se Young lub Jin Se Yeon
9.  [+47, -17] Co ryba robi w rekiniej dramie (gra słów, bo drama w której ma grać Hara nazywa się "Shark")
10.  [+40, -6] Właściwie nie jestem tak zdziwiony jeśli chodzi o idoli zajmujących się aktorstwem od czasów Yawang... Yunho otworzył przede mną nowy świat 

Nie znam się za bardzo na dramach (kilka obejrzałam, kilka mam na oku, ale nigdy nie mam czasu, a oglądanie po nocach mi nie wychodzi), ale wiem, że jeśli chodzi o idoli grających w k-dramach (a ostatnio jest ich coraz więcej), to jest to dość drażliwy temat w tym środowisku. 

  • [Rumor Mill] (Posty z tej serii zawierają różne zagadki dotyczące celebrytów, które krążą między koreańskimi internautami. Informacje o piosenkarzach i aktorach są wymieszane, ale z uwagi na tematykę bloga, wrzucę tu jeden post dot. świata muzycznego.)
1. Jedna z najgorętszych ostatnio plotek dotyczy doświadczonego piosenkarza B i członkini damskiego zespołu C. Pomijając ich dużą różnicę wieku, ta dwójka ponoć jest w związku. C często mówiła w wywiadach, że "Zawsze byłam wielką fanką B, jeszcze zanim zadebiutowałam jako piosenkarka" wywołując ciekawość u internautów. Ktoś, kto pracuje w branży i twierdzi, że zna dobrze tą dwójkę, zaprzecza tym plotkom, mówiąc "Byłem z nimi wcześniej na nartach, więc wiem sporo o ich relacjach. Są po prostu bliskimi przyjaciółmi... Na pewno nie są razem". 
[Internauci sądzą, że chodzi o Kang Minkyung z Davichi i Shin Seung Honga (22 lata różnicy)]

  • Artykuł o tym, jak zaczęła się już międzynarodowa edycja WGM, w której m.in bierze udział Taecyeon z 2PM i chińska aktorka Gui Gui. MBC wypuściło zdjęcia przedstawiające "młodą parę" spędzającą razem czas. 

1. [+103, -3] kekekeeke Jego wyraz twarzy sprawia, że to oczywiste, że on tylko wykonuje swoją pracę
2. [+51, -2] Mina Taecyeon'a kekekeke To wygląda jakby miał napisane na twarzy "Jestem w trakcie pracy"
3. [+45, -6] 5 po południu: Sobotnia drama: We Got Married
4. [+15, -1] Taecyeon wygląda bardzo niezręcznie kekekeke
5. [+11, -3] Czy Chinki normalnie tak wyglądają, ona wygląda trochę jak Victoria z tymi oczami i ustami 

  • Artykuł (Sports Donga via Naver) o najbliższych, kwietniowych comebackach (Jo Young Pil, Psy, Shinwa, Vibe, 2PM, Secret, 4Minute) 
1. [+68, -9] 45 rocznica Jo Young Pila... Niesamowite! 11 album Shinwa, nie mogę się tego doczekać. Mam nadzieję, że pewnego dnia również będą obchodzić 45 rocznicę ^-^ 
2. [+51, -7] 15 rocznica Shinwa! 
3.  [+49, -6] Secret wydaje teraz piosenki z fabryki? Znowu wracają? Wolałbym, żeby wróciły później, ale z przyzwoitym albumem. Lepiej żeby to nie było kolejne magic~ magic~ magic madonna~ madonna~ madonna~ poison~ poison~ talk that~ talk that~ tsk tsk
4.  [+41, -2] Vibe zapowiada się nieźle. 5 album! Shinwa i Psy też ^^ 
5. [+30, -4] Tak długo, jak T-ara nie będą miały comebacku ^_^ 
6. [+28, -5] Tak bardzo nie mogę się doczekać Psy... mam nadzieję, że znowu zaskoczy świat
7. [+33, -11] Jak miło usłyszeć news o powrocie Jo Young Pila... Jest mi przykro, że zostaje porównywany do idoli, nie mających w sobie za grosz muzykalności
8. [+22, -2] Będzie śmiesznie, jeśli Busker Busker zostaną na 1 miejscu przez cały miesiąc kekeke
9. [+22, -2] Younha też wraca~
10. [+24, -5] Nie obchodzi mnie to, musimy wyczyścić branże z nie utalentowanych idoli i wytrenować więcej takich artystów jak Busker Busker
11.  [+11, -0] Czemu zawsze tak jest przy comebackach Secret... Zawsze przeciwko silnym ludziom 

Jak widać, Koreańczycy nie żyją tylko k-popem, ale również bardziej ambitną (nie obrażając nikogo) muzyką i starszymi artystami. O dziwo w top komentarzach nikt nie wspomniał o 4Minute, gdzie na takim allkpopie ucieszyła się z tego powrotu rzesza fanów. 

  • No i najciekawsze ostatnio... jak to Onew z SHINee i Jung Ah z Afterschool zostali złapani przez paparazzich na randce... Z racji tego, że artykułów na ten temat jest sporo, dodam zlepek komentarzy z różnych stron (grupy komentarzy będą oddzielone kreskami)

1. [+466, -14] Dae... bak... Co to jest? Kombinacja, o której nikt wcześniej by nie pomyślał. Najsilniejsza unni z grupy silnych unni, na szczycie, najstarsza... i Onew keke
2.  [+427, -11] kekekekekekekekekekekeke Daebak kekekekekeke Szalona kombinacja 
3.  [+394, -48] Nie interesuje mnie kto umawia się z kim, ale to połączenie zniszczyło mi umysł keke Myślałem, że Jung Ah wygląda młodziej, bo zrobiła sobie oczy, ale to wszystko dlatego, że kocha Onew!!
4. [+26, -4] Serio, co ostatnio się dzieje z Onew. Od jego skandalu z środkowym palcem do teraz, kiedy widzę, że pali na zdjęciach dotyczących skandalu... To nie taki ma image... ㅠㅠㅠㅠㅠ
5.  [+19, -1] Pamiętam jak dwa lata temu ludzie złapali Jung Ah i Onew ze złączonymi rękami w kinie... Muszą się umawiać od tamtej pory... 

-----------------------------------------------------

1. [+213, -6] kekekekekeke co za przypadkowe połączenie kekekekekeke
2. [+166, -8] Nic więc dziwnego, że Onew nazwał ją swoją idealną dziewczyną (w którymś z wywiadów wymienił Jung Ah noonę jako swój ideał) kekeke
3. [+168, -22] Bardziej mnie zaskoczyło, że Onew pali elektronicznego papierosa (to tak jak mnie!) kekeke co za odwrócenie 
4. [+12, -1] Onew jest jak syn, który nigdy nie sprawiał problemów podczas dorastania i potem obciąża Cię tym wszystkim na raz
5. [+8, -2] Jeśli to prawda, to Onew nie ma gustu co do kobiet~ Ona jest 6 lat starsza i nie aż tak ładna keke 

-----------------------------------------------------


o oficjalnych zaprzeczeniach wytwórni odnośnie związku:

1. [+344, -19] Widać, że dla 30 letniej Jung Ah niekorzystny jest skandal z młodym dzieciakiem... Mogą ją zmusić do opuszczenia zespołu (wiecie jak to jest w przypadku AfterSchool...)
2. [+290, -55] W takim razie to oczywiste, że to przyjaźń z korzyściami (chyba nie muszę tłumaczyć co to znaczy?). Ludzie, czemu tak się wkurzyliście? keke
3. [+15, -7] Nawet jeśli są razem, to kim my jesteśmy, żeby oceniać, czy powinni być razem, czy nie? 
4. [+328, -20] Oni już mają buty dla par (w sensie, że takie same)... Onew 89, Jung Ah 83... niesamowite. 
5. [+10, -12] Pozwólcie mi to powiedzieć... Czego brakuje Onew, że spotyka się z taką dziewczyną jak ona...
6. [+9, -2] Obydwoje są nikim, więc ludzie nawet się nie przejmują kekekeke 
7. [+5, -0] Zawsze mówią, że są tylko bliskimi przyjaciółmi

-----------------------------------------------------

o tym jak netizeni się wkurzyli widząc jak Onew pali e-papierosa  

1.  [+431, -38] Jak to 'polowanie na czarownice' (fraza użyta w tytule artykułu), jeśli na zdjęciach widać dokładnie, że pali e-papierosa
2.  [+441, -200] Kogo interesuje, że pali papierosy, jeśli G-Dragon pali marihuane (bez kitu, będą mu to wypominać całe życie)
3.  [+335, -52] Nie żartujcie z tym polowaniem na czarownice, nikt nie nazwał Onew kryminalistą. Po prostu iluzja jego wizerunku kompletnie się roztrzaskała i ludzie mu to jedynie wypominają. Był znany ze swojego pozytywnego wizerunku  i teraz publiczność spotkała się z jego środkowym palcem i elektronicznym papierosem, więc nie dziwię się ludziom, że się rozczarowali. To nawet nie jest papieros, ale elektroniczny papieros (O NIE, tylko nie ELEKTRONICZNY papieros)... Tak właściwie to jak młody był, gdy zaczął palić?  
4.   [+30, -14] Onew jest dorosły... To nie jest złe, że pali, ale jest to szokujące przez wizerunek jakiego się trzymał przez cały czas keke Myślę, że dzieje się z nim gorzej przez ten skandal z środkowym palcem
5.   [+18, -8] Idole uczą głupich fanów 1. Jak palić marihuanę 2. Jak znęcać się nad innymi 3. Jak uprawiać seks 4. Jak zostać celebrytą 5. Jak pić alkohol... co za bałagan.
6.  [+15, -2] Gwiazdy nie są niczym innym jak klaunami przeznaczonymi dla rozrywki. To wszystko przez te głupie fanki, które traktują tych klaunów jak królów, którzy są lepsi niż w rzeczywistości. Źródłem tego problemu są fani.
7.   [+14, -9] On ma 25 lat, kto się przejmuje tym czy pali
8.  [+9, -1]  Głupie fanki, jak można być rozczarowanym jeśli chodzi o dorosłą osobę, która pali... Czy patrzycie na swojego tatę kiedy pali i mówicie mu prosto w twarz: "Tato, rozczarowałeś mnie!!!! Jesteś okropnym człowiekiem!!!". Po prostu przyznajcie się, że chcecie hejtować, bo ma dziewczynę, ale nie możecie się wyżyć na niej, bo nie macie konkretnego powodu kekekekekeke 


-----------------------------------------------------

Pomijając zdjęcia, które wskazują na to, że Onew i Jung Ah są na randce, internauci pogrzebali trochę głębiej i znaleźli kilka dodatkowych faktów, które mogą mieć związek z ta sprawą. Są to m.in wcześniej wspomniane buty, czyiś post o tym, jak widziano ich trzymających się za ręce i idących razem na parking po seansie w kinie, wypowiedź Onew o jego idealnej dziewczynie, ale przede wszystkim dość jednoznaczne tweety Jung Ah: 

1. Tego samego dnia, kiedy Onew wyjawił, że Jung Ah jest bliska jego ideałowi, wstawiła na twittera swoją selcę z podpisem:
"Czy idealna kobieta jest tylko idealna?" 
"Program telewizyjny jest tylko programem telewizyjnym^^" 

2. "Moja miłość Jindol~~~♥
Muszę szybko jechać do domu i pobawić się z Jindol~"
Bekah (była członkini AfterSchool): "Pies??" 
"Ahahahah~ Nie pies~~ Lalka, którą mocno obejmuję śpiąc^^ ♥" 

3. "Zjedz pyszny obiad~^^ Cudownie było się z Tobą dzisiaj spotkać♥"

4. "Uh oh... Zakochałam się♥"

Hmmm.... gdy pierwszy raz to zobaczyłam, to nie ukrywam, również się zdziwiłam. Pomijając różnicę wieku, to w życiu bym nie podejrzewała takiej pary. Onew-kochana ciapa i Jung Ah-sexy noona. Już nie mówiąc o tym e-papierosie. Ja nie mam nic przeciwko temu i mi zasadniczo zwisa to, czy ktoś pali, czy nie (a w Korei podobno 90% mężczyzn pali, dodatkowo mają bardzo tanie papierosy), jednak nie jestem przyzwyczajona do widoku idola z jakąkolwiek używką (jeśli elektronicznego fajka można tak nazwać). Już nie mówiąc o tym, że Onew powinien dbać o swoje struny głosowe, a nie je wędzić. 
Co do samego związku, to widząc te tweety i to, że nie ukrywał się z tym papierosem (a teoretycznie powinien, bo po co się narażać?), co może znaczyć o tym, że nie podejrzewali, że zostanie zrobione im zdjęcie, to sądzę, że mogą być razem. Co prawda nie ma żadnych konkretnych dowodów i obydwie agencje zaprzeczyły wszystkiemu (z prędkością światła, jednak to swoją drogą), ale jednak mam przeczucie, że coś jest na rzeczy. 

(cr: NetizenBuzz)

9 komentarzy:

  1. Na koniec dnia taka dodatkowa poprawa humoru. Te komentarze fanek mnie po prostu rozkładają na łopatki :P A tak poza tym jedyne co mi przychodzi do głowy jeśli chodzi o ostatnie 'skandale' Onew... cóż, niedługo dostanie pewnie etykietkę Onew-buntownik xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohh... ale te koreanki są natrętne xD Nie mają się czego czepiać!
    Kocham SHINee, Kocham Onew...skoro jest zakochany, droga wolna, on i tak nie wie że istnieję na tym świecie xD
    Ale mógłby się z tym kryć :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Hara miss plastic surgery w dramie ?! no way -,- przeciez ona tylko umie dupa krecic :DD

    Z niecierpliwoscia czekam na comeback 4 minute :D duzo Hyuny please <33 :DD no i wgl moze wkoncu cos tej Jihyun dadza wiecej do spiewania xd

    Uwazam ze Onew i Jung Ah slodko razem wygladaja :D oby to byla prawda :DD

    Cudowna notka <3 jak zwykle z reszta :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Fanki koreańskie są beznadziejne, jakieś rozhisteryzowane 15 latki.Facet ma 25 lat jest dorosły, poza tym może cofnęli mu zakaz randkowania.Czas najwyższy panie Lee Jin Ki na umawianie się z dziewczynami nawet jeśli trzeba się ukrywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te fanki mnie przerażają, każdy ma prawo do miłości i bycia szczęśliwym, one by chciały żeby byli robotami które są inealne? to są ludzie i niech sobie robią co chcą, ich życie ich sprawa (ale z rozmysłem i bez przesady)

      Usuń
  5. Lols, uwielbiam takie tematy. Tyle sie można o fanach dowiedzieć x'D Ja nigdy nie miałam i nie będę mieć jakiego "ale" na temat związków kpopowych idoli. Dla mnie to jest normalne.. Bo w końcu do śmierci ma zabawiać fanów? Musi mieć życie prywatne, ustatkować się, a co! Miejcie utalentowane dzieci, Onew < 3 XD Ale nie powiem, szokiem jest dla mnie, że akurat on "z kimś rzekomo kręci".

    Tematy związków zawsze będą na głównym torze skandali i to się nie zmieni.. co zrobić, taki show-biznes moi drodzy!

    Z niecierpliwością, czekam na Twoje dalsze tematy, bo nie powiem, jestem fanką, którą dopiero teraz się ujawniła, przeraszam D:
    Hwaiting~!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogę zrozumieć że zakaz randkowania w koreańskim show biznesie mają początkujący idole,ale faceci którzy mają sporo po 20 to przesada.Nie wiem czym te fanatyczne fanki się ekscytują.Nie wierzę że tam nikt nigdy się nie całował jak mówią nieraz w wywiadach.Pewnie obściskują się po kątach a podziemie randkowe kwitnie.Ale coraz więcej par się ujawnia i oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niektóre komentarze mnie rozśmieszają :)
    Ja osobiście oglądam dramy i filmy i mam ich ich już skoro na koncie i znam ten problem z idolami. To prawda bo jednak kiedy chce się obejrzec dobrą dramę z fajnym aktorem zamiast tego dostaję się idola z jedną miną przez 20 odcinków i mimo to że nieraz idole są bardzo popularni bardzo zaniżają oglądalnośc brakiem jakiegokolwiek talentu czy doświadczenia aktorskiego.
    W sumie raz na ruski rok nie zaszkodzi obejrzec i pośmiac się z idoli którzy tak beznadziejnie grają że to porażka ale co za dużo to niezdrowo bo zabierają pracę aktorom którzy naprawdę mają spory talent albo ci co dopiero debiutują i próbują się wyrwac. Nie poto uczęszczają na studia aktorskie i spędzają dużo czasu na lekcjach mimiki itp żeby potem idol zabrał im to czego tak naprawdę chcą
    Oglądacze dram nazywają nawet swoich idoli np Minho to wytrzeszcz oczu a Suzy to kłoda jest tego więcej.
    Moim zdaniem aktorstwo a muzyka powinny nie miec ze sobą nic wspólnego oprócz ostów. Wolę oglądac aktorów którzy poprzez swoją grę potrafią wyrazic takie emocje że płaczę i śmieję się razem z nimi.

    Onew no trochę mnie zaskoczył ale nic poza tym. To prawda należę do grona fanek ale nie jestem jakaś szalona żeby nie wiadomo jak robic z tego aferę. On jest dorosły ma swoje życie a przynajmniej próbuje je miec i trzeba to uszanowac.
    Uch ale się rozpisałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. VaporFi is the best electronic cigarettes provider.

    OdpowiedzUsuń