Mniej znane skandale pt.1

Tłumacząc posty z Netizen Buzz i przeglądając komentarze czytelników, natknęłam się na kilka skandali o których nie miałam zielonego pojęcia. Są to jakieś plotki na które zostały znalezione (przez mega dociekliwych k-netizenów) dowody, ale ponieważ nic nie jest oficjalne, nie dowiemy się tego z takich stron jak allkpop czy soompi. Także, z jednej strony nie są to rzeczy potwierdzone, więc nie możemy nikogo osądzać, jednak z drugiej, to niektóre przypadki wydają się być prawdopodobne...

  •  Hara i jej skandal z pensjonatem 
Dla Koreańczyków spędzenie nocy w pensjonacie (coś jak hotel, ośrodek wypoczynkowy, no pokój do wynajęcia) z bliską ci osobą płci przeciwnej jest odbierane jednoznacznie, bo to znaczy że spotkaliście się tam żeby uprawiać seks. 
Ta sprawa jest dość stara, ja natknęłam się na nią przy zerwaniu Hary z Junhyungiem, jak ktoś wspomniał o tym skandalu. 
Zasadniczo chodziło o to, że internauci znaleźli zdjęcia Hary i jej (obecnego wtedy) chłopaka, które wstawiła na swoją stronę kiedy miała 17 lat, jeszcze przed debiutem. Z okazji swoich urodzin i rocznicy związku, wstawiła serie zdjęć, które wyglądają na zrobione w pensjonacie właśnie.


Jakimś cudem, internauci doliczyli się 17 świeczek na torcie, co oznacza, że para musiała tam być zimą (Hara ma urodziny w styczniu). Kiedy screeny z jej strony ze zdjęciami zaczęły krążyć w internecie, wytwórnia zaprzeczyła, że na zdjęciach jest idolka. Jednak dociekliwi koreańscy internauci nie dali za wygraną i znaleźli zdjęcia na których Hara ma tą samą czapkę co "dziewczyna z pensjonatu". 



Wtedy Harę wzięli w obronę jej przyjaciele, pisząc na forach, że owszem, była wtedy w pensjonacie ze swoim chłopakiem, ale nie byli tam sami, tylko ze znajomymi.  
Internauci idąc w dalej w zaparte wytknęli fakt, że na zdjęciach nie ma jej przyjaciół, a tylko chłopak. Do tego zadzwonili do managera tegoż pensjonatu (!) i dowiedzieli się, że zimą 2007 roku nie została zrobiona żadna grupowa rezerwacja na nazwisko Hary, czy któregoś z jej znajomych. Dotarli również do tego, że akurat ten pensjonat wynajmuje pokoje tylko parom (dodatkowa informacja: prysznic w łazience przy sypialni, może być dokładnie widziany z pokoju, if you know what I mean). 
Jej przyjaciele mówili, że ta wycieczka miała miejsce po przesłuchaniach do JYP. Jednak JYP miało przesłuchania latem, a zdjęcia były zrobione zimą, na co wskazują bożonarodzeniowe dekoracje: 



Ponadto, Hara podczas przesłuchania miała krótką grzywkę, a na zdjęciach ma długą, zaczesaną na bok:



Kiedy internauci zaczęli odnajdywać wszystkie te dowody, agencja odmówiła dalszego komentarza w tej sprawie. 
Czemu jest to uznawane za skandal? Bo internauci dowiedli, że Hara najprawdopodobniej uprawiała seks będąc jeszcze nieletnia, co delikatnie mówiąc jest źle odbierane jeśli chodzi o kogoś, kto uważa się za idolkę (głównie) nastolatek. 

  • Jiyeon i kamerka internetowa 
To akurat jest roztrząsane cały czas, od kiedy T-ara są na świeczniku po skandalu z Hwayoung. No ale o co chodzi z tą kamerką? 
Któryś z internautów "natknął się" na filmik z kamerki internetowej, na którym jakaś dziewczyna rozbiera się i mówi bardzo nieprzyzwoite rzeczy. Biorąc pod uwagę, że w internecie znajdują się treści różnej maści, to nie było by w tym nic szokującego, ale ta osoba skojarzyła dziewczynę z tego filmiku z Jiyeon z zespołu T-ara. No i się zaczęło. 
Oczywiście od razu CCM zaprzeczyło wszystkiemu i stwierdzili, że skonsultowali to z Jiyeon i osoba, którą widać na filmiku to jakaś dziewczyna, która tylko wygląda podobnie. 
No i wtedy internauci powiedzieli: "Aha, no możliwe, że to ktoś inny, sorki za bezpodstawne osądy"

Żart. Tak na prawdę to zaczęli porównywać to co widzieli na wideo ze zdjęciami idolki i zauważyli, że Jiyeon ma znaki szczególne w postaci pieprzyków na ramieniu i na wskazującym palcu prawej dłoni. No i nie trudno się domyśleć, że dziewczyna z filmiku również te znamiona posiada:

Twarze też są dość podobne...:

Domniemana Jiyeon i Prawdziwa Jiyeon

Mówiłam o tym, że Hara została potępiona przez uprawianie seksu nie mając ślubu i ukończonych 18 lat? To nic w porównaniu z rozbieraniem się przed kamerką i wrzucaniem tego do sieci... Filmik do tej pory krąży po internecie. Z uwagi na jego charakter nie zamieszczę go tutaj, ale jeśli ktoś będzie chciał zobaczyć, to na pewno go znajdzie. Rodzice idolki chcieli walczyć z dziennikarzami, którzy obrażają Jiyeon, tłumacząc się powyższymi zdjęciami, a CCM chce znaleźć dystrybutora filmiku i go pozwać, ale jak wiadomo, internet to internet, walka z wiatrakami. A dla internautów to kolejny powód, żeby hejtować zespół. 

  • Hyomin w iljin
Po wyjściu na jaw, że Hwayoung była źle traktowana w zespole, k-internauci stanęli za nią murem i oprócz hejtowania T-ary pod każdym możliwym artykułem, zaczęli szukać jakiś dodatkowych brudów z życia z przed debiutu, które można wyciągnąć na wierzch. 
Oprócz kamerkowej afery Jiyeon, internauci znaleźli dość mało chlubiące informacje o przeszłości kolejnej członkini, Hyomin. A mianowicie, że należała do "iljin". 
Iljin to taki jakby gang szkolny (samo słowo oznacza "pierwsza klasa"). Z tego co zrozumiałam, to są to uczniowie, którzy są najlepsi w czymś (nauka, sport, taniec etc) i dzięki temu czują się wolni co do znęcania się nad innymi czy robienia jakiś nieciekawych akcji. Wydaje mi się, że to raczej nie występuje w dobrych szkołach, tylko w tych słabszych. Ja bym to nazwała taką "elitarną patologią". Zresztą znalazłam ciekawy artykuł o tym, może przetłumaczę go na bloga któregoś dnia.
Także, Hyomin nie mogłaby się szczycić tym, że należała do iljin, ale skąd k-netizeni się o tym dowiedzieli?
Jej imię, nick i email zostały znalezione na stronie, która zrzesza iljin z całej Korei. Tam umawiają się na schadzki, różne imprezy i takie tam. Tylko to nie są zwykłe imprezki zakrapiane alkoholem... 
Takie spotkanie zaczyna się od konkursu na sexy taniec i konkursu na całowanie się. Później jest coś takiego jak "maszyna xxx", gdzie uczniowie rozbierają się i udają, że uprawiają seks.  Na końcu dziewczyny mogą zostać "zlicytowane" i ośmielają się nawet spotkać ze starszymi mężczyznami, za co mogą dostać nagrodę pieniężną, lub na przykład dwie paczki papierosów.  
Przytoczę wypowiedź jednego z uczniów, który miał "okazję" być na takim integracyjnym spotkaniu: 
"Spotkania odbywają się podczas letnich lub zimowych wakacji i zwykle dla tych iljins, którzy chcą poznać się lepiej. Kolejność zdarzeń zazwyczaj wygląda tak, że najpierw jest "sexy dance machine", a później "xxx machine", ale żeby się zakwalifikować, musisz się rozebrać do naga. Są dziewczyny, które tylko za dwie paczki fajek potrafią udawać, że robią to z innymi uczniami, którzy również są nadzy."
Czyli ogółem: spotkania iljins to zasadniczo udawane orgie.
Ale wracając do Hyomin, to na liście, na którą byli wpisani ludzie mający zamiar uczestniczyć na takiej imprezie, znalazło się jej imię, zdjęcie i nazwa gimnazjum do którego uczęszczała. Tam również znalazł się adres do starego fancafe, na którym swego czasu wstawiła kilka postów. Żeby sprawdzić, czy to na pewno jej strona, internauci spróbowali wysłać wiadomość, żeby zobaczyć na jaki email zostanie wysłana. Okazało się, że jest to b89530@hanmail.net i taki sam nick Hyomin miała wtedy na twitterze, co potwierdza, że to ona była na liście. Oczywiście wszystko jest poparte screenami:


Chyba nie muszę tłumaczyć co złego jest w należeniu do iljin? Zasadniczo T-ara powinny dostać medal w dziedzinie autodestrukcji...

Dzisiaj to na tyle. Osądy zostawiam wam. Ja jestem po raz kolejny pod wrażeniem możliwości i determinacji koreańskich internautów, którzy jak widać, znajdą wszystko na każdego. I jak już jakaś afera wyjdzie na jaw i dowody są potwierdzone zdjęciami, to na nic nie zdadzą się oświadczenia wytwórni czy zaprzeczanie czemukolwiek. Internet nigdy nie zapomina... 
Jak znajdę coś jeszcze to pojawi się druga część. 

21 komentarzy:

  1. Jestem w szoku.. O.O Myślałam że T-ARA to taki.... Jakby to napisać... "Normalny" zespół, a tu się okazuję, że jednak nie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne, to dowodzi że nie wszyscy idole są tacy święci jak chcą uchodzić.I nie ma znaczenia czy to sprzed debiutu czy nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, no nieźle. Tez jestem pod wrażaniem k-internautów i ich dociekliwości.

    OdpowiedzUsuń
  4. O dwóch pierwszych wiedziałam już dawno ale miło poznac więcej szczegółow natomiast o trzecim nie miałam zielonego pojęcia.
    Dla mnie to oni wszyscy przesadzają. No i co z tego że Hara była z jakimś chłopakiem.
    Patrząc na to jak teraz żyją aktorzy i idole to ona do 40 pewnie by się nie doczekała jakiegokolwiek bliższego kontaktu z facetem. I co oni też wszyscy myślą że ona i jej już teraz były(Junghyung) to tylko trzymali się za ręcę przez ten długi czas jeśli się nie mylę to ich związek wyszedł na jaw w 2011.
    Ja czasami też się zastanawiam czy to co mówią idole na temat tego że nigdy nie randkowali itd, częśc na pewno jest prawdą patrząc na fakt że niektórzy debiutowali bardzo młodo a i zostawali trainee w dośc młodym wieku.
    Oni naprawdę mają jakiegoś bzika na te sprawy.
    Tak samo jak ci wszyscy detektywi w jaki sposób oni zdobywają informacje czy naprawdę ten pensjonat może podawac wszystkie informacje czy u nich nie ma żadnych praw mówiących o tym że nie wolno udostępniac tego typu rzeczy. To tak samo jakby ktoś znany poszedł do hotelu a obsługa wyjawiłaby wszystko z kim jest w jakim pokoju itp.
    Oni potrafią z niczego zorbic wielki skandal taksamo jakz Victorią i Changminem. To była totalna przesada. Wszystkie ich spekulacje opierały się na odbiciu łyżki.. łyżki po prostu usiąśc i płakac.
    Wielkię dzięki za artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sądzę, że jednak trochę za bardzo przesadzają, jeśli chodzi o podejście do tych spraw...
      Jednak Ci mądrzejsi fani wiedzą, że przecież nikt nie jest święty i każdy ma swoje "potrzeby". Pewnie w koreańskim show biznesie dzieją się rzeczy o które nawet nie podejrzewamy naszych idoli.
      Też się załamałam, z tą łyżeczką, jeszcze lepsze było jak po aferze z IU i Eunhyukiem internauci zauważyli w oku IU odbicie lampy, która jest w domu Eunhyuka XD

      Usuń
    2. A co do tego pensjonatu, to też mi się wydaje, że nie można udostępniać takich informacji, ale fani są tak dociekliwi i natrętni, że jakoś to wyciągnęli od managera.
      Tak jak np fanki dowiadują się od ochroniarzy budynków, jaki zespół w danym momencie się tam znajduje, czy kiedy kończą się treningi.

      Usuń
    3. Tak i dla mnie to jest chore bo tacy fani lub też można ich nazwac saesang potrafią zrobic wszystko i właściwie nawet jeśli popełnią wiekszy błąd nie zostaną za to ukarani bo przeważnie są niepełnoletni a nawet jeśli już osiągną dojrzały wiek to rodzice zawsze się zajmują tymi sprawami.
      Piszesz tu o tych mądrzejszych fanach ale tak właściwie to ilu ich jest bo z tego co się ogląda to wiecznie rozwrzeszczane dziewczyny lub chłopcy którzy zrobią wszystko byle by tylko znaleźc się bliżej swojego idola. Myślę więc że tych mądrych jest naprawdę niewiele.

      co do pensjonatu to mimo wszystko nie powinni udostępniac żadnych informacji naprawdę ten kraj czasami przeraża swoją bezmyślnością, głupimi zasadami banami za dwa słowa piosenki które według nich są nieodpowiednie.

      Usuń
  5. zawsze nienawidzilam Hary i tak tez zostanie .

    OdpowiedzUsuń
  6. O incydencie z Jiyeon czytałam już wcześniej przy okazji szukania informacji na temat zespołu, ale o tym, że Hyomin była w iljin (i w tym momencie bardzo chciałabym prosić, abyś napisała coś więcej o samym iljin - oczywiście jeśli będziesz miała czas) nie miałam pojęcia.. Na samym początku myślałam, że T-ARA to raczej normalny zespół, który nie będzie mieć skandali, jednakże pomyliłam się i to bardzo!
    Co do Hary.. Nic nie mam do dziewczyny, ale od zawsze jakoś tak trochę mnie denerwowała. Sama nie do końca wiem czemu.. O tym skandalu też coś czytałam, ale na tamtej stronie były chyba tylko 3 lub 4 zdania..
    Ta notka, czy też artykuł znacząco zmieniły moje zdanie na temat osób wyżej wymienionych, ale nie mam zamiaru ich obrażać, hejtować i nie wiadomo co, bo to nie na tym polega.. Teraz wyobrażam sobie te osoby, które zaraz po przeczytaniu zaczną bądź już zaczęły na nie najeżdżać. Ja osobiście nie mam takiego zamiaru, ale także nie będę ich bronić.. Bo jeśli sobie piwa naważyły to niech je teraz wypiją! Takie jest moje zdanie.

    Ojej! Ale się rozpisałam! Oo
    Dziękuję, że o tym napisałaś (i mam nadzieję, że będziesz pisała w tym temacie dalej), ponieważ dzięki tobie dowiedziałam się czegoś ciekawego. Czekam na kolejne części! ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę koreańscy fani powinni założyć jakieś tajne biuro śledcze.Z takimi umiejętnościami jakie oni posiadają to ci wszyscy agenci FBI mogą się przy nich schować ;p
    Co do skandali to trochę przesada.Z obydwu stron.Ja rozumiem że 17-latka która jest idolką wielu młodych ludzi pewnych rzeczy robić nie powinna.Ale mimo że fanką Hary nie jestem,a i za T-ara nie przepadam,to będę dziewczyny bronić.No bo nie oszukujmy się,wtedy była nastolatką jak wszystkie inne.Nie musiała się pilnować na każdym kroku.Była młoda to popełniała błędy nie myśląc o tym (a może nawet nie wiedząc) że za kilka lat będzie musiała być wzorem do naśladowania.
    Nie potrafię zrozumieć po co ludzie wyciągają idolom ich brudy z przed debiutu i wytykają im tamte błędy.Skandalem można nazwać złe zachowanie osoby publicznej,kiedy robi coś nieodpowiedniego wiedząc że patrzy na nią cały kraj.Choć oczywiście czasami ludzie też przesadzaj z nazywaniem skandalem czegoś,co robią też inni ludzie i powszechnie nie jest to oceniane jako coś nagannego.Dajmy na ten przykład,że czasami to wielki problem że dwoje ludzi z branży się ze sobą spotyka.Fani na tym polu (oczywiście nie wszyscy) przesadzają.Można nie akceptować drugiej połówki swojej ulubionej gwiazdy,ale powinniśmy ją zaakceptować i cieszyć się że ktoś kto w pewien sposób daje nam szczęście i nas inspiruje ma kogoś,kto będzie o niego dbał.
    Co do iljin,temat wydaje się ciekawy i z chęcią więcej bym o tym poczytała.Wydaje mi się to co najmniej skandaliczne i trochę...patologiczne? W każdym razie normalni ludzie raczej takich rzeczy nie robią.Ale nie chcę od razu stawiać kreski na Jiyeon bo ludzie jak wiadomo się zmieniają i może dzięki sławie trochę się opanowała.Bo wydaje mi się że raczej koreańskim idolom sodówka nie uderza do głowy,bo jednak wytwórnie starają się ich trochę kontrolować a i Koreańczycy na wszelkie złe zachowanie reagują dość ostro.Co mi się w sumie podoba,oczywiście po części bo i to ma swoje minusy.
    Przepraszam za tak długi komentarz :)
    ~Recipe

    OdpowiedzUsuń
  8. Spokojnie, mnie też zaciekawił temat iljin, więc za jakiś czas powinien być post w tym temacie (tłumaczenie artykułu o tym, albo coś) ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To bardzo dobrze ;) Przynajmniej znów będę mogła poczytać i dowiedzieć się czegoś nowego :p

      Usuń
  9. omg dziewczyny z t-ary mnie przerazily ... Hara to **** :O

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba umarłam, bo mam duuuuuże zaległości tzn. nie wiem co nowego u naszych idoli. Może mi ktoś pokrótce wyjaśnic o co chodzi z łyżeczką i kiedy Hara rozstała się z Junhyungiem (i dlaczego o ile ktoś wie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już spieszę z wyjaśnieniami:
      Z łyżeczką chodzi o to, że Victoria z f(x) wstawiła na weibo zdjęcie, na którym pokazane jest jedzenie które właśnie chce zjeść (wiadomo, taki trend u idoli, chwalą się jakie dobre rzeczy jedzą, jak już jedzą :D) i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że internauci zauważyli w łyżeczce, która leżała na stole odbicie Changmina z TVXQ... i tak znowu ludzie zaczęli gdybać i znajdywać inne "fakty", które świadczą o tym, że niby Victoria spotyka się z Changminem. SM potwierdziło, że w łyżce widać Changmina, ale zaprzeczają związkowi i jakiejkolwiek randce, mówiąc, że nie jedli wtedy sami, ale z ekipą z agencji. Koreańscy internauci twierdzą że wiedzą swoje i są święcie przekonani, że tych dwoje jest razem, ale ogólnie sprawa już ucichła.
      A Hara rozstała się z Junhyungiem jakieś 3 tygodnie temu, oficjalnie przez "napięte grafiki" (Hara przebywa teraz w Japonii razem z zespołem), ale co stało się na prawdę, to nikt nie wie.

      Usuń
  11. najlepsza wiadomosc w moim zyciu Junhyung i Hara zerwali xd mam nadzieje ze Junhyung znajdzie sobie jakas fajna dziewczyne a nie ...

    OdpowiedzUsuń
  12. Hyomin w iljin...troszkę mnie to zszokowało. Zawsze byłam przekonana że Koreańczycy to takie ciche, spokojne myszki...jednak tak nie jest TT
    Wkurzające jest to, że tak Ci fani się na to wszystko uwzieli...nigdy nie dają za wygraną!
    Zgadzam się z komentarzem powyżej...powinni założyć to tajne biuro śledcze :D.
    Twoje artykuły są świetne! Czekam na następne ;3

    P.S. Przepraszam za błędy ortograficzne ^.^

    OdpowiedzUsuń
  13. Może to nie skandal, ale zastanawiam się nad pewną sprawą. Jak wygląda kwestia związków w k-popie? Myślę konkrernie o dawnym związku Jonghyuna z SHINee. Jestem ciekawa jak na takie fakty reagują fandomy. Starają się wspierać swojego idola, czy może mają ochotę ukatrupić jego partnerkę/partnera? Nie psuje to ich nieskazitelnej reputacji? Wytwórnie zgadzają się na takie rzeczy, czy może wolą by fanki dalej marzyły o swoich idolach i wydawały na nich swoją kasę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, związki w k-popie to dość obszerny temat (trochę napisałam o tym tutaj: http://k-paradisee.blogspot.com/2012/11/jak-wyglada-kariera-k-popowego-idola-cz_24.html). Reakcja fanów zależy od fandomu (wielkości i przedziału wiekowego), bo są fanki, które zareagują histerią i płaczem, a są takie, które będą wspierać swojego idola. Niestety zazwyczaj więcej jest tych pierwszych, szczególnie jeśli chodzi o członków młodych, popularnych zespołów (tak było w przypadku Jonghyuna, Shin Se Kyung mocno dostawała po głowie od niektórych zrozpaczonych fanek, co moim zdaniem mogło wpłynąć na ich związek i późniejsze rozstanie). Dlatego właśnie wytwórnie starają się nie pozwalać swoim podopiecznym na umawianie się (albo przynajmniej nie przyznawanie się do tego). Z jednej strony dlatego, że mogłoby to wpłynąć na ich wizerunek (bo niektórzy kreują się na grzeczne dzieci, które nigdy się nie zakochały czy nie całowały, nie mówiąc o uprawianiu seksu), a z drugiej z obawy przed zwariowanymi fankami (bądź stratą sporej ich liczby) i niepotrzebnym zamieszaniem. Chociaż wydaje mi się, że ostatnio się to zmienia, bo w końcu jest ujawnianych coraz więcej nowych par wśród idoli, jednak sądzę, że w przypadku młodych zespołów to się na razie nie zmieni, bo wytwórnia za dużo ryzykuje.

      Usuń
  14. Ta akcja k-netizenów rodem z CSI w przypadku Hary to gruba przesada. Pomijając już to, że nie ma się o co awanturować. Wiadomo, że idol jakiś image musi utrzymać, no ale bez przesady, dajcie dziewczynie spokój...

    Co do T-ary to dopiero niedawno dowiedziałam się o skandalu z Hwayoung, a teraz jeszcze to o_o Szczerze to jestem w niezłym szoku, bo zaczęłam bardzo lubić tę grupę, głównie ze względu na super chwytliwe kawałki (Lovey-Dovey anyone?). Do dziewczyn tworzących zespół byłam nastawiona raczej neutralnie, ale dużą sympatią zapałałam do Hyomin właśnie (po obejrzeniu Invincible Youth, gdzie rozbawiła mnie, czasem prawie do łez). Teraz sama nie wiem co o nich myśleć :/ Z jednej strony wiem, że nie można wszystkiego co wypisują k-netizeni o idolach brać na serio, bo większość skandali to plotki albo robienie z igły widły (patrz: Hara i pensjonat), ale z drugiej... jednak skandal o to kto z kim się umawia i dlaczego to zupełnie inny kaliber niż zarzuty o bullying (nie wiem jak to dobrze przełożyć na polski, prześladowanie?) Hwayoung, czy te historie z iljin. Jakiś taki niesmak pozostaje. Dziewczyn bronić ani hejtować nie zamierzam, ale jeżeli miałabym kogoś przy tej całej sytuacji krytykować, to byłoby to CCM, które zupełnie nie poradziło sobie z sytuacją z Hwayoung (nie mówiąc już o tym, że nawet przed tym skandalem nie był to najlepszy management... ja wiem, że niemal niewolnicza praca i wielogodzinne treningi to jest w świecie kpopu norma, ale zachęcanie dziewczyn to konkurowania ze sobą to już inna sprawa).

    Uf, ale się rozpisałam (i to na taki nie bardzo aktualny temat ._.). Na koniec dodam tylko jeszcze, że gratuluję bardzo ciekawych artykułów :) Twój blog to jedno z nielicznych miejsc gdzie przyjemnie mi się czyta o kpopie po polsku, więc na pewno będę tu zaglądać częściej. //xoxo Oni

    OdpowiedzUsuń
  15. co to za glupoty wypisane o T-ARA? antyfani piszą brednie, zadnego znecania sie nie bylo a na filmie to nie JiYeon lol

    OdpowiedzUsuń