Operacje plastyczne a k-popowi idole

To jest dość obszerny i można powiedzieć, że kontrowersyjny temat. Już nawet nie chodzi o to, że ktoś idzie pod skalpel wyłącznie dla własnego widzimisię, a nie ze względów zdrowotnych, ale możemy zacząć się sprzeczać przy pytaniu "Kto z idoli zrobił sobie operację plastyczną?". Bo oni nie przyznają się do chirurgicznych zmian i omijają ten temat szerokim łukiem. A my, jako ich fani, staramy się bronić naszych ulubieńców i nie zwracać na to uwagi albo nie dopuszczać do siebie myśli, że nasz bias wcale nie ma idealnej twarzy od urodzenia. Z jednej strony mamy fakt, że w Korei operacje plastyczne są na porządku dziennym, a z drugiej poczucie wstydu, że jednak poddało się jakiemuś zabiegowi.


Może na początek wprowadzę was w temat i uświadomię (chociaż większość czytelników już na pewno o tym wie), że Korea Południowa jest w światowej czołówce, jeśli chodzi o ilość estetycznych zabiegów chirurgicznych. Czasami są to delikatne poprawki, jak na przykład usunięcie małego garba z nosa, a czasami ekstremalne zmienianie kształtu szczęki. I tutaj muszę coś wtrącić. Dało się zauważyć, że ostatnio po polskich stronach krążyły zdjęcia typu "Efekty operacji plastycznych w Korei" i (już pomijając te głupoty o tym, że Azjatki chcą wyglądać europejsko) trochę wprowadzają czytelników w błąd. Specjalnie są dodawane zdjęcia po tych skomplikowanych zabiegach, które były zrobione z powodu choroby, a nie własnego widzimisię. Wyszło na to, że Koreanki to prawdziwe maszkary, a każda w wieku 18 lat zmienia się diametralnie przechodząc przez klinikę chirurgi plastycznej. Jest w tym ziarno prawdy, bo faktycznie duża liczba Koreańczyków coś sobie poprawia, ale na podstawie kliku zdjęć nie można aż tak generalizować. 
Podobne dość.. 
Wracając: Ten trend również ma swoje źródła w mentalności Koreańczyków. Kiedy wszyscy dookoła Ciebie o coś rywalizują i Ty również jesteś w tym wyścigu szczurów, musisz zrobić jak najwięcej, żeby wyjść na prowadzenie. A biorąc pod uwagę, że wygląd jest niesamowicie ważny (a w Korei szczególnie, czytałam, że na każdym kroku masz lustra, kobiety stawiają je sobie w miejscu pracy, żeby na bieżąco się widzieć) to operacja plastyczna jest jedną z metod, żeby polepszyć swoją pozycję. Na ulicach jest pełno reklam klinik chirurgicznych, a gdy słyszysz, że już 4 koleżanka poprawiła sobie nosek, czujesz na sobie tą presję. Dodatkowo Korea nie jest krajem biednym, więc klientów nie zabraknie, co również wpływa na rozwój tej branży. Kiedy u nas jest to powód do wstydu i przyznanie się do nieakceptowania samego siebie, w Azji jest to inwestycja w lepsze życie i niemalże codzienność. 
Różnią się również zabiegi, które można sobie wykonać. Na zachodzie jest to zwykle powiększanie biustu, odsysanie tłuszczu na ciele, korekcja uszu i nosa oraz botoksy i inne, a w Korei jest to głównie robienie sobie podwójnej powieki (klik), zmienianie kształtu nosa (żeby był bardziej wystający, przeciwnie niż u nas), wypełnianie twarzy (żeby wyglądała zdrowiej i delikatniej) i zabiegi mające złagodzić rysy buzi (znowu przeciwieństwo: u nas wystające kości policzkowe to pożądana cecha, nie bez przyczyny podkreślamy je różem do policzków) lub wyostrzyć je w dolnych partiach (tzw. V-line). No i w Azji odstające uszy to nic specjalnego, nie zwraca się na to uwagi. To wszystko oczywiście jest spowodowane innymi kanonami piękna i tak dalej, ale pomaga nam przejść do meritum, czyli "kto i co poprawił sobie w k-popowym środowisku?". 
Ale zanim przejdę do konkretów i zdjęć muszę napisać o paru rzeczach: 
Już zwracam na to uwagę  któryś raz, ale wygląd naszej twarzy zależy od wielu czynników i tutaj również należy pamiętać (głównie przy oglądaniu zdjęć pre-debiut), że: 
- Makijaż naprawdę potrafi zdziałać cuda i są różne triki, które zmieniają kształt oczu, twarzy (konturowanie), chowają niektóre niedoskonałości i uwypuklają zalety jakie posiadamy.
- Pielęgnacja. Tutaj nie ma jakiś zatrważających efektów, ale jeśli ma się w Korei wystarczającą ilość pieniędzy, czasu i cierpliwości można z pryszczatej nastolatki zmienić się w gładkolicą kobietę, używając samych kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji. 
- Czasami również fryzura może wpłynąć na naszą prezencję. Grzywka czy cieniowanie włosów przy twarzy może podkreślić jej kształt. Lub schować duże czoło (*cough* Hyorin *cough*).
Nawet nie wiedziałam, że moge mieć aż tyle kompleksów związanych z samą twarzą
- Z wiekiem nasza twarz również się zmienia. Pomijając zmarszczki, to dzięki działaniu grawitacji, niektóre partie naszej twarzy z wiekiem przesuwają się w dół (drastycznie to zabrzmiało, ale naprawdę tak jest). No i jeśli chodzi o nastolatków, to w miarę dorastania wyostrzają nam się rysy i takie tam. 
- Dieta też może dużo zmienić. Dobra, nie chodzi mi o zwykłą dietę, ale życie o marchewce i wodzie, albo (tak bardzo modnym wśród idoli ostatnio) jednym posiłku dziennie. Kiedy znacznie i w małym okresie czasu chudniemy, to też może to być widoczne na naszej twarzy.

Napisałam to po to, żeby nie brać poniższych zdjęć do końca na poważnie i nie wydawać ostatecznych osądów. Tak jak wspomniałam przy wstępie, to zazwyczaj idole nie przyznają się do poprawek (wytwórnia tymbardziej), więc nie możemy być w 100% pewni kto był u chirurga, a kto nie. Ponieważ niektórzy internauci mają oko i czas, żeby porównywać zdjęcia sprzed debiutu z obecnymi, możemy rozważać (lub w niektórych przypadkach naprawdę coś stwierdzić) co zostało poprawione i przez kogo.
I jeszcze jedno: Zdjęcia, które zaraz wstawię nie są moimi osobistymi spostrzeżeniami, tylko zbierałam je z różnych stron. Czasami zostaną okraszone moim komentarzem, postaram się również pokazać gdzie znajdują się poprawione obszary. Z niektórymi nie do końca się zgadzam (nie możemy wierzyć we wszystko co przeczyta się w internecie), przy niektórych nie widzę różnicy (nie należę do spostrzegawczych), a co do innych, to jestem prawie pewna, że doszło do zabiegu. Ale ponieważ każdy ma inny punkt widzenia lub coś o tym czytał (czasami ciekawych rzeczy się od was dowiaduję, serio) chciałam uwzględnić wszystko co widziałam. 


Park Bom (2NE1)
Tutaj nie ma co zaprzeczać, Bom przeszła przez kilka operacji plastycznych i ostatnio można zauważyć, że brakuje jej umiaru. Internauci sądzą, że wygląda dziwnie i powinna przestać. Ja uwielbiam ją mimo wszystko i tak będę uważać, że jest piękna, mimo przejścia przez tyle zabiegów: 

bardzo pre-debiut

1 seria (oczy, nos, utrata wagi)

2 seria (oczy i nos)

Do 3 nie ma zdjęcia.

4 seria (jeszcze bardziej oczy i nos)

niesymetryczna korekcja nosa

Głównym punktem jej metamorfozy są oczy. Nie tyle została usunięta pojedyncza powieka, ale stopniowo został zmieniony kształt oka:
1. Typowe zrobienie podwójnej powieki 

2. Korekcja wewnętrznych kącików oczu, stworzenie czegoś pomiędzy stożkowym, a równoległym zakończeniem powieki. 

3. Typowo kaukaski kształt oczu.

(cr: analiza wyglądu Bom zrobiona przez dziewczynę z tego tumblra: klik)



Ogólnie jeśli chodzi o Bom, to jej twarz wygląda różnie, raz ślicznie (jak u lalki), a raz... no cóż:
Na górze: spotkanie VIP w Berlinie (koniec stycznia 2013), 
Na dole: Konferencja prasowa w Singapurze (koniec listopada 2012).

Kyuhyun (Super Junior)
Kyu sam przyznał się do zrobienia sobie podwójnej powieki:

Minho (SHINee)
Korekta nosa (czubek został podniesiony, przez co nos wydaje się dłuższy). 


Jessica (SNSD)
Złagodzona linia szczęki i lekka korekcja nosa (podniesienie czubka).


Kwanghee (ZE:A) 
Ten się nie patyczkował i przyniósł do studia Strong Heart własne zdjęcie sprzed debiutu, pokazując nie tylko wielką zmianę w wyglądzie, ale również swoją odwagę. Przyznał się, że większość jego twarzy została zrobiona i często żartuje na ten temat. Przeszedł przez taką liczbę zabiegów, że teraz nie może nawet pić alkoholu. 
także tego...


Go Hara (KARA) 
Również przyznała się publicznie do zrobienia sobie podwójnej powieki i jak twierdzi "Jest mi lżej na sercu od kiedy to powiedziałam"


Kyung (Block B)
Korekcja podbródka.

Hyorin (Sistar) 
Na początku twierdziła, że bardzo chciałaby się poddać się operacji plastycznej, bo ma dużo kompleksów (nie dziwie jej się, k-internauci są pod wrażeniem jej wokalu, ale co chwile wyrzucają jej, że jest brzydka), ale Starship jej na to nie pozwoliło. Później przyznała się do zrobienia sobie podwójnej powieki. Jednak ludzie podejrzewają ją również o zmianę kształtu szczęki, korekcję nosa, policzków i podbródka. No i jeszcze powiększenie piersi. 


Do porównywania często zostają używane dwa nagrania z udziałem Hyorin, jedno to przesłuchanie w JYP, a drugie w Starship: JYP i STARSHIP.

Brown Eyed Girls 
Wszystkie bez bicia przyznają się do operacji plastycznych. Gain chciała jeszcze zrobić sobie podwójną powiekę, ale chirurg powiedział jej, że musiałby zmienić prawie całą twarz, żeby to wyglądało dobrze, więc nie zgodziła się (i całe szczęście, jej urok opiera się na pięknych oczach). Dziewczyny mówią, że niczego nie żałują, bo dzięki operacjom czują się pewniej i lepiej. 
Dla SNL Korea nakręciły parodię Poker Face od Lady Gagi, zmieniając ją na Plastic Face:

Ciekawe jest spostrzeżenie, że zrobienie sobie operacji jest teraz tańsze niż markowa torebka. 



Tiffany (SNSD)
To jest dość sporna sprawa. Jest tyle samo dowodów na to, że Tiffany miała wiele operacji i tyle samo na to, że zrobiła sobie tylko kilka poprawek (bo i tak wiemy, że jakieś operacje przeszła). Oskarża się ją o rozjaśnienie skóry (yyy...), zmniejszenie nosa i korekcję oczu.

Wygląda tak samo...:
...czy jednak nie?: 


Luna (f(x))
To jest dość ciekawe, bo ludzie sądzą, że Luna zrobiła sobie operację... nóg. Ponieważ miała je bardzo umięśnione, a to jest bardzo trudno zmienić naturalnie, poddała się operacji. Trudno mi było uwierzyć, ale jednak istnieją takie zabiegi.


Takich przykładów jest zdecydowanie więcej i trzeba pogodzić się z tym, że większość idoli przeszło jakąś operacje plastyczną. Zazwyczaj jest to zrobienie podwójnej powieki lub zmniejszenie i wydłużenie nosa, trochę rzadziej korekcja linii żuchwy czy podbródka. 
Różni ludzie różnie podchodzą do operacji plastycznych. To zależy od kraju z jakiego pochodzimy i od naszych przekonań. Możemy sądzić, że osoba, która przeszła jakiś upiększający zabieg jest sztuczna, poszła na łatwiznę (np. w przypadku liposukcji) i zbyt wielką wagę przywiązuje do wyglądu (no bo po co wydawać tyle pieniędzy na operację?). Dodatkowo czujemy się w jakiś sposób okłamani, kiedy myślimy, że ktoś jest naturalnie śliczny i podziwiamy go za to, po czym okazuje się, że tak naprawdę to chirurg musiał się nieźle napracować. Ale są też dobre strony takich operacji, jak poprawa samopoczucia i zwiększenie pewności siebie. Nie możemy zaprzeczyć temu, że wygląd jest jedną z rzeczy, która nas reprezentuje i może pomóc w życiu. Idole muszą być ładni, bo są osobami publicznymi, mającymi nie tylko tworzyć muzykę, ale w ciekawy i atrakcyjny sposób ją przekazywać. Najpierw operacje może zaproponować wytwórnia, a później to już oni sami mogą wejść w ten wir poprawiania swojej urody na wszystkie możliwe sposoby. Kiedy ciągle jest się na świeczniku i każda najmniejsza wada zostaje zauważona i uwypuklona, to czemu jej nie zmienić? Przecież to takie łatwe.
Ja nie mam nic przeciwko operacjom plastycznym, naprawdę. Do momentu, kiedy to rzeczywiście poprawia wygląd i samopoczucie danej osoby, nie widzę w tym nic złego. Ważne tylko, żeby mieć w tym jakiś umiar i nie robić z siebie chodzącego manekina. I nie zaprzeczać w około i uważać się za naturalną piękność, jeśli faktycznie ma się coś na sumieniu, bo to nie tylko okłamywanie fanów, ale i samego siebie.

Tak na koniec macie parodię nawiązującą do (rzekomej) operacji Taemina:

33 komentarze:

  1. Luna musiała sobie zrobić operacje nóg, bo z mięśni się nie da schudnąć (wiem coś o tym XD). Dziekuję! Dziękuję, że zniszczyłaś moje kompleksy :**** Teraz przynajmniej wiem, że koreanki wcale nie są takie idealne jak się wydaje i jestem bardziej pewna siebie! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mięśni da się schudnąć. Przecież będąc na diecie i nie ćwicząc przy tym, tracimy masę mięśniową, zamiast tkanki tłuszczowej. Dlatego tak zalecane jest ćwiczenie podczas diety, aby się nie okazało, ze po kilku miesiącach "katorgi" ciągle mamy taką sama zawartość tłuszczu w ciele co, przed. /Emiko

      Usuń
  2. Gdybym ja się dowiedziała, że moi idole zrobili sobie operacje plastyczne to... właściwie to nic, jeśli wyglądają po tym lepiej to dlaczego nie? :) Operacje zostały stworzone przez ludzi i dla ludzi, więc nie rozumiem kiedy ktoś się czepia, że "on poprawił sobie to czy tamto!", we WSZYSTKIM trzeba mieć umiar, począwszy od jedzenia przez rzeźbienie sobie ciałka na siłowni kończąc na operacjach plastycznych.
    Lunie jednak dobrze to zrobiło, bo kiedy zobaczyłam jej umięśnione nogi na pierwszym zdjęciu to myślałam, że to photohop, zupełnie jakby nie były jej (porównując do reszty ciała), tutaj operacja jak najbardziej na plus, ale Jessica, według mnie, ładniej wyglądała ze swoją "starą" (borze zielony, jak to brzmi...) szczęką, nadawała jej jakiegoś takiego... uroku?
    Co do operacji nosa Taemina to tutaj akurat można powiedzieć, że jednak ją zrobił. Widać sporą różnice, np. na nagraniach z początku działalności SHINee, ale jeśli dzięki temu czuje się lepiej to oczywiście +. :]
    Bardzo lubię czytać posty o operacjach plastycznych w Korei, chociaż ja uwielbiam nawet jak wycinają bebechy i nakładają opaski, więc... Dziękuję za post. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. RANY! GDYBYM MIAŁA TAKIE NOGI, TEŻ ZROBIŁAM BYM SOBIE OPERACJE. TO WYGLĄDA STRASZNIE :o
    A TA POWIEKA BEZ ZAŁAMANIA TO PODOBNO NAJWIĘKSZY KOMPLEKS AZJATÓW.

    OdpowiedzUsuń
  4. mi się też wydaje, że B.Bomb z Block B sobie zrobił operacje nosa
    http://media.tumblr.com/tumblr_m1qlo659zY1r1azxm.jpg
    http://25.media.tumblr.com/tumblr_ltq2bgubIb1qbzjs8o1_250.jpg

    http://25.media.tumblr.com/34d9894ecae7c0d8a37efaefbf5c1ad3/tumblr_mlpivjAkV11snhjj3o1_500.jpg

    OdpowiedzUsuń
  5. Zauważcie, ze polki generalnie są ładne. Nie ma tak, że jest duża różnica w wyglądzie pomiędzy zwykłym człowiekiem a celebrytą. Nawet często możemy porównywać się do zagranicznych piękności. A przecież w naszym kraju operacj plastyczne to coś niszowego. Zauważyłam też, że dużo koreanek ma rzeczywiście problem z ogromną, męską szczęką. Nawet nie chcę myśleć jak ciężko musi im być. W większości przypadków też kolor skóry przeciętnej azjatki bo prostu jest brązowawy a uroczą, różową świerzość zawdzięczają makijażowi. Jestem pewna, ze wiele Polek zaraz po wstaniu z łóżka może poszczycić się różowymi rumieńcami na policzkach i ustami o pięknym odcieniu czerwieni. Na prawdę dziewczyny, nie mamy tak źle a nawet szczerze powiedziawszy, mamy doskonałe warunki życia.
    Jeśli chodzi o zabiegi na łydki i uda to w Korei popularne jest po prostu wstrzykiwanie botoksu(który paraliżuje mięsień i prowadzi tym samym do jego zmiejszenia bo nieużywany maleje). Też w niektórych przypadkach, myślę, ze posądzanie o operacje jest przesadzone. Azjaci w wytwórniach są od bardzo młodego wieku a przecież człowiek bardzo zmienia się z czasem. Gdzieś czytałam, że często w pewnym momencie życia pojawiają się podwójne powieki(niczym mutacja głosu u chłopców). Nie wiem tylko czy to prawda, czy plotka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Operacje plastyczne i wszelkie poprawianie urody zawsze było dla mnie trochę tematem neutralnym, ani nie byłam za ani przeciw. Jak ktoś już tutaj napisał "wszystko jest dla ludzi". Jednak zauważyłam, że ci, którzy robią sobie operacje plastyczne dzielą się na tych co rzeczywiście mają co poprawiać i w swoim ciele czują się źle, dlatego podejmują takie, a nie inne decyzje (wszyscy się chyba zgodzą, że takim przypadkiem z ww. jest Luna, prawda?) oraz mamy też takich, którzy - no nie wiem - ulegają presji czy sami sobie te niedoskonałości "stwarzają"? Mam tu na myśli Jessicę czy Minho (jestem chyba ślepym tępakiem, ale jak jakiś czas temu próbowałam dostrzec efekt jego operacji za nic nie mogłam znaleźć różnicy pomiędzy zdjęciem "przed" i "po" xD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, też jestem ślepa. Czytam że ktoś miał operację plastyczną, widzę dwa zdjęcia, ale za nic różnicy. Dopiero jak ktoś dokładnie napisał, to zauważam i jest "aaa, to o nos chodziło?" XD Dlatego znalazłam tylko takie konkretne przykłady.

      Usuń
    2. o.O mam to samo, właśnie w przypadku Minho jak napisałaś dokładnie o co chodzi w tych operacjach nosa, coś tam zaczaiłam. To była moja reakcja sprzed miesiąca: "nieee, te fanki to mają fantazję, tu na pewno nie było żadnej operacji"; po tym poście: "hmm no może faktycznie coś tam było..." :P

      Usuń
    3. W przypadku Minho to akurat jest mało inwazyjny zabieg, który może ma takie znaczenie jak, hm, wyprostowanie wystającego zęba, więc nie liczyłabym tego jako jakąś poważną operację, która nie ma żadnych podstaw jak, np. wkładanie sobie sylikonu w pośladki, bo są za płaskie... A potem cierpienie przez ileś tygodni i użeranie się z komplikacjami.

      Usuń
    4. No dlatego pewnie trudno mi było to zauważyć ^^
      Ale sylikon w pośladkach spostrzegłaby każda fanka, na pewno XD

      Usuń
  7. Cóż jak dla mnie Bom mogli zostawić po pierwszej operacji. Wtedy wyglądała w miarę naturalnie i po prostu ładnie, teraz jest trochę przerysowana...i jak sama podałaś przykład, czasami wygląda jak z horroru. Ja osobiście odnoszę wrażenie, że właściwie jakieś 90% koreańskich celebrytów zrobiło sobie podwójną powiekę, to już nawet u nich nie jest wstyd. Idole sami do tego się przyznają bez bicia, ba nawet często spotyka się to z aprobatą publiczności, bo wyglądają lepiej, poza tym to jeden z największych kompleksów Azjatów, więc ludzie to po części rozumieją, a po części chcieliby też zrobić sobie taki zabieg. Co do domniemanych operacji Hyorin...jestem ślepa, bo dla mnie jej twarz po prostu troszeczkę wyszczuplała, poza tym różnicy nie widzę, nawet po obejrzeniu filmików. Kształt twarzy, nosa czy czegokolwiek innego (poza oczami) jest taki sam. Co do Luny.......na miała nogi jak Siwon. Nie no wiem, trochę chore porównanie, ale serio nogi jak koń pociągowy tak zarysowane mięśnie widzę, masakra.
    Osobiście jestem przeciwniczką operacji plastycznych, bo dla mnie jest to ciągle trochę sztuczne, ale tez nie będę kłamała, że u moich idoli mi to jakoś szczególnie przeszkadza (pewnie teraz ktoś powie, ze jestem hipokrytką), szczególnie, że no nie oszukując się, wyglądają lepiej. Może dlatego, że te operacje plastyczne, które oni (bo głównie interesuję się męską częścią show-biznesu) mieli, były bardziej jak zabiegi.
    Chodzi mi o to, że gdy słyszymy "operacja plastyczna", to myślimy: drastyczna zmiana wyglądu, głębokie cięcia, długa rekonwalescencja, powikłania, implanty itd. Kojarzy nam się to bardzo negatywnie, a te zabiegi, którym poddaje się większość idoli są raczej mało inwazyjne i bardzo proste.
    W każdym razie bardzo ambitny wpis, bardzo się cieszę, że właściwie nie oceniłaś idoli, za to że zrobili sobie operację, bo dużo osób ma to w zwyczaju (bo jak oni tak mogli, przecież powinni być naturalnie piękni). Cieszy mnie to, że jak zawsze dajesz nam pole do oceny. Powodzenia w dalszym tworzeniu. /Emiko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czytam twój komentarz i czytam, i nagle "co do Luny... ona miała nogi jak Siwon", przepraszam ale padłam XD
      Też mi się wydaje, że większość tych operacji to nieszkodliwe zabiegi właśnie. Mają lekko poprawić urodę, ale nie zmieniać twarzy aż tak, żeby to rzucało się w oczy (może dlatego w niektórych przypadkach nie widzę żadnej zmiany...)
      Ah, ucieszyłam się jak zobaczyłam, że napisałaś, bo brakowało mi Twoich komentarzy ^^

      Usuń
    2. No tak, brakowało kogoś, kto pisałby powieść w komentarzu, więc wróciłam. No ale serio, ona miała nogi jak Siwon ma, to było pierwsze o czym pomyślałam jak to zobaczyłam.
      I dobrze napisane, "mają lekko poprawić urodę". W końcu oni nie zmieniają całej twarzy (drobne wyjątki się znajdą), może też dlatego podchodzę to tego inaczej. Bo co innego jakby nawet nie dało się znaleźć chociaż jednego naturalnego atomu w ich ciele, wtedy Emiko byłaby zła. Ja np. uwielbiam Kyu, podziwiam go, wspieram i jestem uzależniona od jego głosu i w życiu nie zmieniłabym swojego nastawienia, bo zrobił sobie zabieg. Wygląda lepiej? Wygląda...ale głos i charakterek wciąż ten sam i wciąż mnie zachwyca. Jestem tak bardzo subiektywna.../Emiko

      Usuń
    3. Też mam taki stosunek, nie przeszkadza mi to, czy idol sobie coś poprawiał, bo to nie wpływa na jego osobowość i talent. Kyu bardzo dobrze to obrazuje ^^
      Pamiętam, że na przykład w przypadku Bom próbowałam sobie wmówić, że nie miała żadnych większych operacji i to ludzie, którzy jej nie lubią przesadzają. Ale kiedy przyglądałam się zdjęciom zdałam sobie sprawę, że jednak to ona przesadziła... I nawet jeśli mnie to zmartwiło i nie popieram aż tak drastycznych zmian, to i tak będę ją lubić, bo w środku się nie zmieniła. Wydaje mi się, że wszyscy fani mają (a jak nie to powinni mieć) takie podejście. ^^

      Usuń
    4. No ja fanką Bom nie jestem, ale cóż to był jej wybór, chociaż jak dla mnie pięknie wyglądała po pierwszym zabiegu. Aż jak zobaczyłam zdjęcie to nie wierzyłam, że to ona. Bardzo żałuję, że już wtedy nie przestała, bo może jej głosu, czy charakteru fanką bym nie została, ale fanką urody raczej tak./Emiko

      Usuń
    5. Operacje nie są winą Bom! Bom ma chorobę przez którą twarz jej puchnie i żeby normalnie wyglądała musi robić sobie operację. Przez tą chorobę również czasami załamuję jej się głos. W YG operacje są zabronione, ale u Bom to konieczność. Proszę, nie mówcie, że to jej decyzja bo tak nie jest.

      Usuń
  8. Go Hara zrobila sobie tez inne operacje nie tylko powieki ale tez zebow ;o i tak ciagle ma je jak kon widac nie pomoglo ... ona wgl zawsze jest i bedzie uhghghgh xd uwielbiam Bom ale to juz jest przegiecie ;c wstrzymaj sie z tym Bommie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeśli chodzi o Tiffany... Dla mnie, wygląda tak samo jak wcześniej. Najbardziej mogłabym uwierzyć w korekcję powieki i rozjaśnienie skóry, ale... Zdjęcia gdzie "nie wygląda tak samo", mogą być mylące. Po pierwsze; fryzura, po kolejne kształt brwi ( te dwie sprawy potrafią diametralnie zmienić wygląd twarzy !! o.O" Serio x"D), a następne, że na retuszowany zdjęciu jest retusz i, no właśnie... retusz. Poza tym, jest starsza, chudsza i ma makijaż ;)

    Co do ud Luny, to operacja jest bardzo prawdopodobna. Poza tym, to podobno dość popularne. Poraża się mięśnie, by wyszczuplić nogi.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z miesni mozna schudnac bo nieuzywany miesien zanika, po to sie regularnie cwiczy a nie raz w zyciu ,,przypakuje,, i jest spokoj. Ale problem potem jest z ksztaltem ydek wiec jakas korekcja musiala byc. Sama mam masywne lydki i niestety, mimo z miesni zeszlam to ksztalt juz wolalam jaki byl. O minho niewiedzialam, moze dlatego ze w Sherlocku jego nozdrza dziwnie wygladaja. Co do Bom to najbardziej mi sie niepodoba naduzywanie botoxu, bo jej mimika twarzy prawie wymarla. Gdyby nie makijaz i fryzura wygladalaby zawsze tak samo. Ja boje sie myslec co by bylo gdyby Gain zribilaby te oczy, to juz nie byla Gain. Gdzie znakiem rozpoznawczym sa jej mocno skosne i podkreslone oczy. Nie jestem ani zwolenniczka ale przeciwniczka. Co mnie martwi ile z tych wszystkich operacji jest z wlasnej woli idola czy na zasadzie ,,nadajesz sie dla nas ale nie z takim nosem,, itp Bo cos mi sie zdaje ze czesc z tych operacji to ,,sugestia,, wytworni bo sam talent niewystarcza gdy niejest milo dla oka. W azji zreszta jest duzo wieksza presja piekna niz u nas u nas sa kampanie akceptowania siebie jakim sie jest. Czesto slysze zeby pokochac swoje kompleksy i zeby wady zamienic w zalete bo to czyni nas wyjatkowym. Tam (w azji-korei) jest inna kultura, zamiast cos akceptowac trzeba to zmienic zeby dostosowac sie do reszty. Moze to sie komus podobac lub nie ale tak tam jest i predko sie to niezmieni.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tego co wiem to SM potwierdziło , że Taemin miał operacje nosa .
    A Minho.... nawet nic o tym nie wiedziałam :OO

    OdpowiedzUsuń
  12. SM nie potwierdziło operacji nosa Taemina, ale jednak widać dużą zmianę. Wątpie, żeby była naturalna ^^
    http://seoulbeats.com/wp-content/uploads/2011/05/20110530_seoulbeats_taemin21.jpg

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiedziałam, że Park Bom miała aż tyle operacji! Zawsze myślałam, że jej oczy to wyłącznie makijaż i soczewki, jest wiele filmików, gdzie można zobaczyć tego typu metamorfozy.. Jedynie wyczytałam, że miała operację ust, co zresztą widać na przedstawionej wyżej analizie zdjęć + CL w jednym z wywiadów wyznała, że wytwórnia jej kazała poddać się tym operacjom (choć pierwotna wersja wskazywała na powody zdrowotne, co od razu wydało się dla mnie bujdą). Cóż.. jakby nie było i tak ją uwielbiam, choćby nie wiem co (:
    A tak na marginesie to dzisiaj, całkowicie przypadkowo (szukając zdjęć Tabiego, ale to pomińmy ;p) natknęłam się na Twojego bloga. Bardzo przyjemnie się go czyta, obecnie wertuję starsze posty i czekam na nowe. Z pewnością będę tu stałym bywalcem. Pozdrawiam ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, YG kazał CL zrobić operację plastyczną, ale ona jej NIE zrobiła.

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. No tak, swego czasu ciągle popełniałam ten błąd (może myliło mi się z "na pewno", nie wiem), ale jedna z czytelniczek mnie uświadomiła. Teraz już zawsze piszę "naprawdę" razem, jednak w starych postach są jeszcze błędy. Dziękuję za poprawienie, już zmieniłam :)

      Usuń
  15. Czy tylko dla mnie Gain z BEG wygląda jakby nie miała żadnej operacji? Jedyne co mogę zarzucić to "długość" brody. Na drugim zdjęciu jest bardziej wyciągnięta, szpiczasta; bliżej Azjatyckiego ideału. Ale wszystko to kwestia fryzury i makijażu.
    Co do Bommie to jak już ktoś wcześniej napisał: po jednej operacji mogła skończyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EDIT:
      [...] Ale to wszystko może być zasługą fryzury czy makijażu.
      Źle się wyraziłam :)

      Usuń
  16. A potem rodzą się monstrualnie brzydkie dzieci mające pięknych rodziców. Z jednej strony nie chciałabym szukać męża w mojej ukochanej Korei, bo nigdy nic nie wiadomo :D

    OdpowiedzUsuń
  17. OPERACJE NIE SĄ WINĄ BOM!! Ona musi robić operację, ponieważ jest chora i puchnie jej twarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, chwila, co ?

      Usuń
    2. Własnie... CO?

      Usuń