Powiedz mi jak masz na imię, a powiem Ci... że jak?

Był już post o nazwach zespołów i o nazwach fandomów. Dzięki nim mogliście się trochę pośmiać, ale przede wszystkim sporo dowiedzieć. W przypadku tej notki, gdzie będę wymieniała (niektóre dość specyficzne) pseudonimy naszych idoli, chcę bardziej je "pogrupować". Bo wśród większości da się zauważyć jakąś poprawność. 


Z wyborem imienia scenicznego dla idoli bywa różnie. Czasami to oni sami je sobie wybierają, a czasami robi to za nie wytwórnia (chyba najbardziej specjalizuje się w tym SM). Kiedy swoje własne, nadane przez rodziców imię kogoś nie satysfakcjonuje, trzeba je zmienić na coś bardziej "cool". Może to mieć również funkcję oddzielenia prywatnego życia od kariery lub stworzenia osobnej osobowości scenicznej (tak jak w przypadku Myungsoo). Dodatkowo, przez to, że w Korei dysponuje się małą ilością nazwisk i imion, wiele z nich się powtarza i żeby nie zostać pomylonym z innym idolem, wręcz nie można używać swojego prawdziwego imienia. 
Taka "nazwa" dla idola powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania (w końcu łatwiej nam było zapamiętać Sunny niż Seohyun) i fajnie jakby odzwierciedlała osobowość czy nawiązywała do czegoś (na przykład do koreańskiego imienia). Dla nas, fanów z poza Korei, lepiej by było gdyby była łatwiejsza w wymowie niż koreańskie imię. Bo czasami toniemy w morzu tych -kyu, -soo, -hyung, -seo, -yeo, -yeon etc. Jednak jednocześnie pseudonim nie powinnien brzmieć idiotycznie po angielsku (jak FeelDog czy Zinger...). Trzeba również pamiętać, żeby żadne imię się nie powtórzyło i nie kojarzyło z inną gwiazdą (chociaż mamy kilka takich przypadków, ale o tym kiedy indziej). I znowu: wymogów jest tyle, że nie każdy poradził sobie z tym zadaniem. Oczywiście nie wszyscy muszą coś zmieniać i zostają przy swoim prawdziwym imieniu, tak jak w SS501, A-JAX, Beast  czy 4Minute. 
Także, pseudonimy sceniczne mogę podzielić na kilka kategorii: 

  • Poćwiczmy alfabet
Jest kilku idoli, którzy wzięli sobie za imię sceniczne... jedną literkę. W sumie, dość chwytliwe i łatwe do zapamiętania, ale czy nie za bardzo banalne?:


L (Kim Myungsoo) z Infinite 
V (Kim Taehyung) z BTS
N (Cha Hakyeon) z VIXX
A (Jinsung) z Attack
K (Kim Taehyun) z Wonder Boyz
J (Jung Jaeyoung)
Y (Seo Youkyung) z AOA
M (Lee Minwoo) z Shinhwa, chociaż używa tego imienia tylko jako solista

Są również tacy (powiedzmy, że bardziej zachłanni), którzy za swój pseudonim obierają sobie dwie literki (przynajmniej mają więcej możliwości, w końcu nie ogranicza ich alfabet...). Często są zaczerpnięte z prawdziwego imienia: 


CL (Lee Chaerin) z 2NE1
IU (Lee Jieun) Skrót od I + You
AJ (Kim Jaeseop) z U-Kiss
A.J (Lee Kikwang) z B2ST używał tego pseudonimu, gdy występował solo
P.O (Pyo Ji Hoon) z Block B
T.K (Lee Minwoo) z C-Clown skrót od Top Kid
D.O (Do Kyungsu) z EXO
BI (Lee Donggun) z Jackpot
E.J (Hyo Eunjung), była członkini Tahiti
JB (Lim Jaebum) z JJ Project 
Jr. (Park Jinyoung) z JJ Project
JR (Kim Jonghyun) z NU'EST skrót od Junior Royal
AO (Kang Hyunsu) z LC9 w języku chińskim oznacza "latać"
CU (Lee Shiyoon) z BPOP


G.O (Jung Byunghee) z MBLAQ ciekawostka: G.O pochodzi od angielskiego czasownika "go" (forward)to Rain wymyślił wszystkie pseudonimy dla MBLAQ
G.I (So Seulgi) z Offroad
LJ (Lee Hyunjin)
LE (Lee Hyojin) z EXID
JC (Kim Jieun) z Lady Collection
JN (Hwang Jisun) z New F.O
Di (Kim Da Rae) z RaNia
J.G (Gao Jianing) z Cross Gene
JS (Hyunseug) z Beast, używał tego przy duecie z Hyuną

No i tacy, którzy mają jeszcze jedną więcej (nie mówię o imieniu złożonym z trzech liter, ale wyraźnym skrócie, pisanym z dużych liter):


UEE (Kim Yoojin) z After School 
CNU (Shin Dongwoo) z B1A4 ciekawostka: CNU oznacza "niezawodnego i słodkiego z natury przyjaciela"
T.O.P (Choi Seunghyun) z Big Bang
R.O.K (Jung Kyungrok) z Jackpot
CIN (Kim Jinshik) z Jackpot
C.A.P (Bang Minsoo) z Teen Top
BoA (Kwon Boa) oprócz tego, że jest to jej prawdziwe imię dodano do niego rozwinięcie: "Beat of Angel"

Kończąc już ten temat, dodam jeszcze tych, którzy dodają jedną literę przed jakiś wyraz (lub randomowy zbiór literek):


L.Joe (Lee Byunghyun) z Teen Top ciekawostka: kiedy mieszkał w Ameryce, mówiono na niego Joe, dodając pierwszą literę nazwiska powstał jego pseudonim
E-sea (Kim Seyeon) z BBde Girls
J-Da (Kim Jeonjoo) z EvoL
T-ae (Lee Seulmi) z RaNia
G-Dragon (Kwon Jiyong) z Big Bang, ciekawostka: Ji=G, Young=Smok po koreańsku
J-Hope (Jung Hoseok) z BTS
J.Min (Shin Minjeong) z Tiny-G
J-Sun (Baek Jisun)
U-Kwon (Kim Yukwon) z Block B
B-Bomb (Lee Minhyuk) z Block B
A-TOM (Choi Yongkyu) z G.IAM
J-Hyo (Kim Jonghyo) z LC9


G.NA (Gina Choi) ciekawostka: G.NA czyta się jak jej prawdziwe imię, czyli "gina"
E.den (Park Hyungjin) z LC9 ciekawostka: czyta się tak jak angielskie "eden" (raj)
I-OH (Jeon Kiwook) z LED Apple
J.TONE (Jung Haewon) z LU:KUS
G.ONE (Kang Jiwon) z Never Mind
E-sens (Kang Minho) z Supreme Team
X-Mas (Kim Jungmo) z TRAX
U-Know (Jung Yunho) z TVXQ
K-will (Kim Hyungsoo)
D-Lite (Kang Daesung) z Big Bang
C.True (Chi Xiao Xiang) z Cross Gene

  • Zaczerpnięte z języka angielskiego 
Wiemy jak bardzo kpopowi idole (tak jak i ich agencje) lubią język angielski. Wplatanie angielskich słówek do piosenek jest na porządku dziennym, przy tworzeniu nazw zespołów czy fandomów również, więc dlaczego pseudonim sceniczny nie może być zaczerpnięty z tego powszechnie znanego języka? 
Może to być angielskojęzyczne imię (uwaga, w niektórych przypadkach to są ich prawdziwe imiona, zaznaczę to kolorem): 


Jay Park (Park Jaebom)
Peniel (Shin Donggeun) z BTOB
Ray (Kim Hyunil) z C-Clown
Casper (Chi Xiao Xiang) z Cross Gene
Daniel (Daniel Chae) z DMTN
Simon (Park Jun Ho) z DMTN
Suzy (Bae Suji) z Miss A
Sam (Lee Hyunjuu) z Nine Muses
Paul (Jang Sehwan) z G.IAM
Danny (Ahn) (Ahn Shinwon) z g.o.d
Andrew (Son) (Son Hoyoung) z g.o.d
Tony An (An Seungho) z H.O.T
Gary (Kang Heegun) z Leessang
Sam (Sam Carter) z LUNAFLY
Aron (Aron Kwak) z NU'EST
Sanchez (Shin Jaemin) z Phanthom
Alex (Chu Hyungon) z Clazzuiquai Project
Andy (Lee) (Lee Sunho) z Shinhwa
Eric (Moon) (Moon Junhyuk) z Shinhwa
Jerry (Shim Mingyu) z SMASH
Nicole (Jung) (Jung Yong-Joo) z KARA
Henry (Henry Lau)
Simon D (Jeong Kiseok) z Supreme Team


Lizzy (Park Sooyoung) z After School
Ricky (Yoo Changhyun) z Teen Top
Jay (Jeon Jihwan) z THE BOSS
Tiffany (Stephanie Hwang/Hwang Miyoung) z SNSD
Jessica (Jung) (Jung Sooyeon) z SNSD
Chris Meng (Meng Hanjun) z Touch
Micky (Park Yoochun), były pseudonim Yoochuna z JYJ
Max (Shim Changmin) z TVXQ
Kevin Woo (Woo Seunghyun) z U-Kiss
Effie (Lee Jihoon) z C-REAL
Vikki (Kang Eun Hye) z Dal★Shabet
Amber (Liu) (Liu Yi Yun) z f(x)
Victoria (Song) (Song Qian) z f(x)
Krystal (Jung) (Jung Soojung) z f(x) ciekawostka: jej koreańskie imię oznacza kryształ (krystal)
Luna (Park Sunyoung) z f(x)
Ashley (Choi Bitna) z Ladies Code
Jenny (Lee Jooyoung) z SKarf
David Oh (Oh Sehoon)
Brian Joo (Joo Minkyu)
Eric Nam (Nam Yoondo) 
Kris (Wu Yi Fan) z EXO

Są również pseudonimy po angielsku, które wcale nie są imionami, tylko zwykłymi słowami, które mają jakieś znaczenie:


Sunny (Lee Sunkyu) z SNSD
Shine (Jia) z CHI CHI
Peach (Son Jongae) z CHI CHI
Jucy (Kim Yoohee) z EvoL
Say (Kwon Sohee) z EvoL
King (Dong Wooseok) z LC9
Honey (An Heeyeon) z EXID
Trinity (Yoon Soojin), była członkini GLAM
Lime (Kim Hyelim) z Hello Venus
Lucky (Lee Sangyoung) z E7
Swan (Kim Soohan) z Jackpot
Rise (Kwon Risae) z Ladies Code
Thunder (Park Sanghyun) z MBLAQ
Love (Lee Hyunjin) z Playa
Joy (Jutames Wichai), była członkini RaNia
Rome (Yoo Barom) z C-Clown ciekawostka: wzięte po części z prawdziego imienia, Rome może się też odnosić do cesarzy ze starożytnego Rzymu, bo chłopak jest liderem zespołu
Cream (Kim Kiseok) z M.I.B
Key (Kim Kibum) z SHINee
World (Nam Hyunjoo) z SMASH


Suga (Min Yoonki) z BTS
Skull (Jo Sungjin)
Seven [Se7en] (Choi Dongwook) ciekawostka: pseudonim wziął się z tego, że Se7en był siódmym członkiem YG Family (chociaż można znaleźć więcej wyjaśnień)
Typhoon (Jay Kim) z TRAX
Attack (Kang Jungwoo) z TRAX
Rose (No Minwoo) z TRAX
Hero (Kim Jaejoong), były pseudonim Jaejoonga z JYJ
Rain (Jung Jihoon) ciekawostka: podobno jego nauczyciel tak go nazwał jak dowiedział się, że pisze piosenki kiedy na dworze pada (chociaż można spotkać więcej wyjaśnień)
Wax (Jo Hyeri)
Zinger (no dobra, to oznacza tylko kanapkę w KFC, no ale zawsze) (Jung Hana), były pseudonim Hany z Secret
Zelo (Choi Jun Hong) z B.A.P skrót od imienia Zelos, greckiego boga rywalizacji
Mint (Goonshipas Peonpaweevorakul, dziewczyna jest z Tajlandii, stąd takie imię) z Tiny-G

No i te, powiedzmy, oryginalne połączenia (dość popularna kategoria wśród koreańskich producentów muzycznych):


Fat Cat (Kim Soyoung)
FeelDog (Oh Kwangseok) z BigStar ciekawostka: kiedy mowa o głupich pseudonimach scenicznych, to imię jest wymieniane najczęściej
Rap Monster (Kim Namjoon) z BTS
DayDay (David Kim), były członek DMNT
Master One (Won Yoonjoon) z Wonder Boyz
Young Boy (Woo Minyoung) z Wonder Boyz
Haha (Ha Dong Hoon)
One Way (Peter Hyun)
Baby Soul (Lee Soojung)
Brave Brothers (Kang Dong Chul)
Shinshandong Tiger (Lee Ho Yang)

  • A teraz poćwiczmy swój koreański
Jako, że mamy do czynienia z idolami z Korei, trudno, żeby ktoś nie miał pseudonimu wziętego ze swojego ojczystego języka: 


(Park) Bom z 2NE1 - wiosna
Gummy (Park Jiyeon) - pająk
Yangpa (Lee Eunjin) - cebula
Kimchi (Yoo Ye Hyanggi) z AA - jak wiadomo, kimchi to koreańska kapusta kiszona
Sangchu (Lee Sangchul) z Mighty Mouth - sałata
Seungri (Lee Seunghyun) z Big Bang - zwycięstwo
Taeyang (Dong Youngbae) z Big Bang - słońce
Suho (Kim Junmyeon) z EXO - chronić
(Shin) Hyesung (Jung Pilkyo) z Shinhwa - kometa
Kangta (Ahn Chilhyun) - coś jak mocne uderzenie
Onew (Lee Jinki) z SHINee - przymiotnik oznaczający coś w podobie miękki, delikatny, łagodny
Junjin (Park Choongjae) z Shinhwa - dosłownie poruszać się do przodu

Do moich faworytów zdecydowanie należą: Key, Niel, Hoya, Suuny, E.den i Suga (przepraszam, ale za bardzo kojarzy mi się z TYM) Jeśli chodzi o te moim zdaniem, nietrafione pseudonimy, to na pewno wszystkie wymyślone dla DBSK (które na szczęście JYJ po odejściu z zespołu porzuciło). O wiele lepiej pasują im normalne imiona. No i oczywiście te dla zespołu TRAX, ale już wiecie, że miały one nawiązywać do samej nazwy zespołu (i jedno i drugie brzmi niedorzecznie, wtf SM?). Czytając opinie ludzi w internecie widziałam, że wielu nie podoba się pseudonim Laya (ciekawostka: często śmieją się z niego w chińskich programach, bo imię czytane jako "lei" ma wiele znaczeń w ich języku) i że zdecydowanie lepiej byłoby go nazywać YiXing. Czyżby zbyt duże skojarzenie z Lay'sami? A jeśli o tym mowa, to znajdą się też imiona, które nam, Polakom śmiesznie się kojarzą. I tak mamy Su(c)hego (Suho z EXO), Siwego (Siwon z SuJu), Kija (Key z SHINee), Le Mięcho (Lee Min Ho), Ukłona (U-Kwon) i pewnie wielu innych. 
Z ciekawostek dodam jeszcze, że T.O.P miał się pierwotnie nazywać "Mark", Seungri "Sonic", Daesung "Big Castle" (ponieważ znaczenie jego koreańskiego imienia jest podobne do tych słów), Hyuna jeszcze za czasów WG "Mint", a Shindong (ciekawostka: nie mógł zostać przy swoim prawdziwym imieniu (Dongee), ponieważ było zbyt podobne do Donghae, bardzo popularnego w tym czasie trainee) z SuJu miał być "Udonem"... 

A jakie są wasze ulubione/najmniej ulubione pseudonimy sceniczne? Gdybyście mieli swoją własną kpopową grupę, jakbyście nazwali swoich podopiecznych? 

54 komentarze:

  1. Mi też podoba się "Niel", ale pewnie dlatego, że to mój bias >.<

    OdpowiedzUsuń
  2. Co inni mają do Lay'a? xD
    Mi się osobiście podoba jego imię sceniczne ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ulubione imie sceniczne to : Zelo , L.JOE , HyunA , GD , Lay i Key. A jakbym miała własną kpopową grupę nwm jakbym nazywała członków. Ale ja sama chciałabym żeby mówili na mnie Miyuki
    (Yuki po japońsku oznacza szczęście) zależy jak się zapisze, bo ma wiele znaczeń.

    OdpowiedzUsuń
  4. I moje życie od czasu przeczytania tego wpisu nie będzie już takie jak kiedyś... Znam EXO od początku, ale jakoś Lay i chipsy Lay's. No to samo, ale nigdy nie skojarzyłam sobie tego imienia z firmą. Zapewne to zasługa tego, że chipsy jadłam tylko wtedy jak były w nich żetony z Pokemonami i tak jakby teraz są one mi obce. Ahhh... teraz będę widziała 11 członków EXO i jednego złocistego chipsa na scenie. Cóż... Internet.

    Osobiście, podobają mi się imiona które po wpisaniu w Google pokazują mi to co chcę zobaczyć patrz: swojego idola od razu, a nie idola i coś. Tak jest w przypadku T.O.P'a, Sunny no i mistrza nie wyświetlania się za pierwszym razem Key'a.

    U mnie numerem jeden jest pseudo Seungri, nic tak jak zwycięstwo pasuje do tego chłopaka. A w wyborze imienia scenicznego dla siebie zdam się na wytwórnię >^..^<

    A na ostatek: wiesz może skąd wzięło się pseudo PSY? Jakoś tak mi się przypomniało. /chaerin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PSY jest wzięte ze słowa "Psycho" :)

      Usuń
    2. no przecież. zapomniałam.

      Wolę już myśleć o Lay'u i chipsach. "Psycho".... zapewne miało to coś wspólnego z jego zachowaniem scenicznym. / chaerin

      Usuń
  5. Nie rozumiem co ludzie mają do Lay'a. To bardzo fajnie brzmi <3 Ulubione to na pewno wszystkie pseudonimy SHINee i EXO oraz Thunder :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tu chyba wyskoczyła Ci literówka: prawdziwe imię U-Know to Yunho. Uznałam to za istotne bo można go pomylić z Junho z 2PM :)

    I och, a Kai? To chyba imię zaczerpnięte z angielskiego... Albo jestem ślepa i go nie zauważyłam albo trudno mi jest uwierzyć, że zapomniałaś o nim! xD

    Mi samej bardzo przypadł do gustu Micky (Yoochun). To chyba jakiś sentyment do Myszki Mickey :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i te moje literówki, w każdym poście gdzieś się pomylę ^^"
      Ej, faktycznie Kai może być z angielskiego. Znaczy, wcześniej tak tego imienia nie odbierałam, jakieś takie azjatyckie mi się wydawało. Aż muszę dopisać :D

      Usuń
    2. Podobno Kai po chińsku znaczy "otwierać". http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=riihssNFztA&t=633

      Usuń
    3. Aha, czyli faktycznie mogli to wziąć z chińskiego, a nie z angielskiego...

      Usuń
  7. u.kwon czyta się jukłon xDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem, ale łatwo się to zamienia na "ukłon" ^^"

      Usuń
  8. Niel to chyba skrót od jego prawdziwego imienia "Daniel", nie? (A przynajmniej tak zawsze myślałam...)
    A przy okazji JR to Junior Royal a nie Royale. ;P

    Świetny artykuł - wszystko w jednym miejscu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to skrót od Daniel ^^
      Jr już naprawiony :)

      Usuń
  9. L.Joe i Ley to moje ulubione <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja uwielbiam Key, G-Dragon i Zelo ^___^
    Ale to może dlatego, że mam słabość do raperów xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapomniałaś o Onew'ie z SHINee. Jego imię znaczy tofu po koreańsku (miałaś to chyba nawet w ciekawsotkach)

    OdpowiedzUsuń
  12. FeelDog ? miało być jak SnoopDog ale nie wyszło najwyraźniej :-D

    OdpowiedzUsuń
  13. Już dopisuję wasze sugestie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matko, myślę o "Dubu", piszę o "Onew"...Ten upał na mnie chyba źle działa x.x
      "Dubu" - tofu, a "Onew" znaczy coś jak angielskie "soft" - miękki, delikatny, łagodny, etc ^^

      Usuń
    2. Hahah, już poprawiam ^^"
      W sumie to tofu jest takie delikatne i miękkie :D

      Usuń
    3. No też racja xD
      A Jinki przecież jest taki delikatny ^^ W innym wypadku nie byłby takim niezdarą xD Chociaż, wszyscy go za tą niezdarność kochamy :D

      Usuń
  14. Jest jeszcze JonJin z Shinhwa. O ile się nie mylę to znaczy to do przodu.^^
    Ciekawy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Junjin znaczy "poruszać się do przodu", już dopisuję ^^

      Usuń
  15. Kiedy przeczytałam, że Hyna kiedyś miała pseudonim "Mint", to padłam. Tak bardzo kojarzy mi się z minetą. Boże! Chyba powinnam przestać przebywać w gronie moich klasowych zboczuszków :P Co do Lay'a to tak. Oj tak. Od początku kojarzył mi się z Lay'sami, które są moimi ulubionych chipsami od wieków. Zwłaszcza zielona cebulka, mniam! Suchy Suho nie lepszy. A w ogóle to jedna z polskich fanek Exo ma na twitterze(chyba) nazwę: "LayBoSuho" xDDD Nie jestem pewna czy bo jest z dużej litery, ale oprócz tego to powinno się zgadzać :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak nazywał się ten post o nazwach fandomów?
    Ten o zespołach znalazłam, ale tego nie potrafię >.< (Chyba, że jestem źlepa, a to jest możliwe xD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://k-paradisee.blogspot.com/2013/06/nazwy-niektorych-fandomow.html

      Nie dziwię się, że trudno go znaleźć, bo nie wkleiłam tego posta w zakładki ^^" Dobrze, że mnie uświadomiłaś, lecę to poprawić.

      Usuń
    2. Dzięki ^^
      Nie ma sprawy xD
      Przejrzałam wszystkie Twoje wpisy ((przy okazji - są genialne i można wiele się z nich dowiedzieć ^^) ale go nie znalazłam, więc wolałam się zapytać :D

      Usuń
  17. Może zrobiłabyś kiedyś wpis o tym jakiego wyznania są poszczególni kpopersi? Oczywiście w miarę możliwości :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie mogłabym, chociaż z tego co wiem, to większość idoli to chrześcijanie. Zresztą często jest tak, że znamy wyznanie tylko kilku osób z zespołu nie wszystkich. Ale zastanowię się jeszcze nad tym.

      Usuń
    2. Też podpisuje się pod tym komentarzem , ponieważ jestem ciekawa jakiego wyznania są moi idole ;)

      Usuń
  18. Moje ulubione pseudonimy to CL, Zelo i Thunder + Sunny i Suzy (tak uroczo brzmią *.*)
    A najgorsze to chyba Haha XD

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje ulubione to Ricky i Kevin. ^.^v idealnie pasują do właścicieli. Ale JEDNO NAJLEPSZE to BARO <3 (jak mój Bias <3).

    OdpowiedzUsuń
  20. Le Mięcho (Lee Min Ho), Ukłona (U-Kwon)???
    LOL a co powiecie na rapera z duetu LeeSSang, ma ksywę GIL!(To również jego nazwisko) nic nie trzeba sobie dopowiadać, prosto i na temat.

    OdpowiedzUsuń
  21. http://kpoplivepolska.wordpress.com/2013/08/01/powiedz-mi-jak-masz-na-imie-a-powiem-ci-ze-jak/

    Przepraszam, czy to nie jest Twój artykuł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, ale spokojnie, współpracuję z tą stroną ^^
      Niemniej, dziękuję za informacje :)

      Usuń
  22. Gunwoo też może się nam,Polakom,kojarzyć jeśli czytalibyśmy to tak jak się pisze XDD

    OdpowiedzUsuń
  23. Hyuna jako Mint ? o matko nie widze tego dla mnie Hyuna jest tylko jedna <3 (z 4 Minute) i Mint (z Tiny-G) nie wyobrazam sb inaczej xd Le Mięcho - Lee Min Ho ? matko myslalam ze padne XD nigdy mi sie on tak nie skojarzyl Xd <3 moje ulubione to Hyuna, GD i Zelo :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Fantastyczny post, ale jakie trudne pytanie na końcu~! XD
    Nie mam najmniejszego pomysłu. Zawsze miałam problem z wymyślaniem nazw, imion i pseudonimów... too hard for me. ;p

    OdpowiedzUsuń
  25. U niektórych członków JYJ powinnaś dopisać że wraz z odejściem z TVXQ ich pseudonimy się już nie liczyą, więc to są ich byłe pseudonimy. Jaejoonh nie jest już Hero a Yoochun nie jest juz Micky. I w pełni nie zgodzę się że stare DBSK miało nietrafione pseudonimy. Nietrafione było Hero....okropnośc i pesudonim Yuhno.... Jak również Max( mnie to z psem się kojarzy... ale na upartego może być). Ale pseudonim Yoochuna brzmiący Micky był niezły i to nawet nie był pseudonim tylko jego imie lub może bardziej ksywka jakiej używał mieszkając w ameryce i Junsu jako XIA też jest moim zdaniem bardzo dobry pseudonim.
    Zero_

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informacje, już poprawione. :)

      Usuń
    2. Nie ma sprawy ;) Cała przyjemność po mojej stronie ;) W sprawach TVXQ/JYJ zawsze możesz na mnie liczyć ;)
      Zero_

      Usuń
  26. A ja jak widzę choćby sam napis "Baekho" (NU'EST), to zaczynam nucić "ooo Bekooo" z reklamy sprzętu AGD xD.

    OdpowiedzUsuń
  27. Moje ulubione to Zelo, Key i Micky :3 Najmniej mi się podoba Hero JaeJoong... ech, ja i tak wszystkich członków TVXQ nazywam po imieniu. A YunHo U-Know dosyć pasuje, bo brzmią podobnie :3 Ale ChangMin jako Max? Załamka... I tak nikt nie używa ich pseudonimów x3
    Jeśli chodzi o mój zespół... no cóż, mam furę pomysłów, ze sto musiałoby być członków żebym wszystkie zrealizowała x3 Ja bym się nazywała oczywiście Kurogane, ale fajnie by było jakby wołali na mnie Kuro-chan, albo w spolszczeniu - Kurosia :3

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawy artykuł, a przy okazji świetny spis wykonawców :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny artykuł, a tak przy okazji to jeszcze mi na myśl przychodzi Renatka (Ren z NU'EST), mój Ultimate zresztą. :) Chociaż od jakiegoś czasu damska wersja jego imienia scenicznego przestała mieć sens, nie sądzicie? ;) Mam na myśli oczywiście comeback z "Good Bye Bye"

    OdpowiedzUsuń
  30. Dlaczego Ji yeon to pająk? XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może ma wyjątkowo owłosione nogi XDD ,albo lubi chodzić po ścianach...

      Usuń
  31. Znalazłam błąd w romanizacji imienia Sugi. Mianowicie "윤기" powinno być zrom. na "YoonGi", a nie "YoonKi".
    Btw, świetny artykuł ^^

    OdpowiedzUsuń
  32. Moje ulubione imiona sceniczne to GD, CL, HyunA, LE, wszystkie imiona z BTS❤❤❤❤❤❤. Osobiście nie lubię imienia Niel, Ryewook (nwm chyba tak to się pisze) i jeszcze paru innych ale nie pamiętam. I nie lubię też kiedy dziewczyny mają tak samo na imię jak chłopcy np. imię Jimin według mnie pasuje do chłopaka z BTS ale Jimin jako do dziewczyny już jakoś nie za bardzo tak jak ma na imię Jimin z AOA. Trochę to dla mnie dziwne. Ale jeszcze na razie nie jest tak źle. ☺☺☺☺☺
    캄사합니다. 사랑해요❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  33. "Min Yoonki" Przepraszam,wiem, że to stare, ale muszę. MIN YOONGI

    OdpowiedzUsuń