Podsumowanie sierpnia 2013

Tak, zachciało mi się napisać również podsumowanie muzyczne sierpnia. Nadal nie chcę mówić, że mam zamiar robić to konsekwentnie co miesiąc, bo nie chcę zapeszać. Zapraszam na przegląd tego, co przykuło moją uwagę w ostatnim miesiącu wakacji. Było tego sporo, więc tradycyjnie postaram się streścić moją opinię w kilku zdaniach. Jeśli chcecie zobaczyć wszystkie teledyski o których będzie mowa zapraszam TUTAJ.


EXO - Growl (obydwie wersje) 
Ten utwór podoba mi się zdecydowanie bardziej niż Wolf, choć na początku miałam spory dylemat w tej kwestii. Chłopcy wizualnie tym razem postawili na bardziej "szkolny koncept" w seksownej odsłonie. Piosenka jest moim zdaniem genialna - rytmiczna z prostą wbijającą się do głowy melodią i powtarzalnym hookiem. Takie dziecko R&B i spokojnego hip-hopu. Do tego EXO ma tutaj momentami bardzo fajną manierę w śpiewaniu, chodzi mi o przeciąganie i wręcz wyjękiwanie słów, co daje efekt takiej zmysłowości. Pierwsza wersja teledysku bardziej przypadła mi do gustu, bo mimo powalającej prostoty jest... ciekawsza od tej drugiej, a to za sprawą nakręcenia jej jednym ujęciem. Już nawet nie wspomnę o świetnej choreografii.
No i oczywiście gratuluję chłopakom aż 11 wygranych z Growlem, to bardzo dobry wynik.



M.I.B - Man In Black
Wcześniej dość słabo znałam M.I.B i... strasznie tego żałuję! Man In Black jest krótko mówiąc GE-NIA-LNE. Słucham tego cały czas od momentu kiedy wyszło i nie zapowiada się na to, żeby ten utwór miał mi się kiedykolwiek znudzić. Teledysk jest na swój sposób śmieszny, a choreografia do bólu prosta, ale pasuje do całości. 

B.A.P - Badman 
Mam problem z tą piosenką, bo nie umiem się jakoś konkretnie określić w stosunku do niej. Niby zaczyna się bardzo fajnie, powiedziałabym, epicko, jednak później nie trzyma już tego samego poziomu. Teledysk jest świetny, widać, że włożono w niego dużo pieniędzy. Mogłabym się tylko doczepić do tego, że momentami wygląda jak B.A.P + inni ludzie zza granicy, bo nie ma tutaj jakiegoś takiego połączenia chłopaków z resztą występujących tam ludzi, mało wspólnych scen. Dalej będę podtrzymywać moją teorię, że B.A.P bardziej podobało mi się za czasów ich debiutu... 

Ladies' Code - Hate You
Szczerze mówiąc w tym roku chyba żadna piosenka damskiego zespołu aż tak bardzo nie przypadła mi do gustu. Ogólnie uważam, że Ladies' Code, to tegoroczny debiut na który warto zwrócić uwagę (post o nich jest w dalszym ciągu przygotowywany, spokojnie, nie zapomniałam!). Hate You jest takie klimatyczne (może to przez tą gitarę w tle), ale jednocześnie czuć te emocje, do których nawiązuje tytuł. Teledysk jest bardzo ładnie nakręcony, dziewczyny wyglądają jeszcze lepiej niż przy debiucie. Chociaż dla niektórych może być przerażający... 
Jeśli ktoś zainteresował się Ladies' Code, to mam dobrą wiadomość. Hate You jest dopiero zapowiedzią nadchodzącego albumu, więc to jeszcze nie wszystko co dziewczyny mają zamiar nam pokazać! 



2NE1 - Do You Love Me 
No i mamy kolejną piosenkę od 2NE1 w tym roku. Podoba mi się bardziej niż Falling In Love. Jest wesoła, wakacyjna, dobra na imprezę. Przeliterowywane DO YOU LOVE ME szybko wpada w ucho. Jednak ja nadal czekam na coś z czym 2NE1 będą mogły podbić listy przebojów. Mam nadzieję, że kolejny utwór będzie bardziej zapierał dech w piersiach. Za to teledysk jest cudowny. Mi, jako fance zespołu bardzo spodobało mi się pokazanie dziewczyn od bardziej prywatnej strony, ponieważ uważam je za bardzo zabawne i rozrywkowe istoty, aż przyjemnie się na to patrzy. 

Wassup - Wassup 
Większość z was już wie jak ja podchodzę do tego zespołu.. Dziewczyny zwróciły moją uwagę dość oryginalnym, jak na Koreę, konceptem, jakim jest twerking (dla tych co niewiedzą: kręcenie i potrząsanie tyłkiem, element dancehallu, bardzo popularne obecnie w USA). Niby nic do tego nie mam, jednak opieranie całej promocji na czymś takim jest dla mnie idiotyczne. Utworem też się u mnie nie wybroniły, bo piosenka jest denerwująca i przyprawia mnie o ból głowy. Na występach dziewczyny krzyczą do mikrofonów zamiast śpiewać. Do tego irytuje mnie niezmiernie Nada, główna raperka. Krótko mówiąc: jestem na nie. 

Tasty - MAMAMA 
MAMAMA to bardzo łatwo wpadająca w ucho piosenka, w której rytm spokojnie można się pogibać. Wydaje mi się taka jakaś... oldschoolowa? Może większe wrażenie zrobił na mnie ich debiut, jednak to nie zmienia faktu, że uważam duet Tasty za utalentowanych (głownie tanecznie) chłopaków i bardzo miło mi się ich ogląda. No i plus za Infinite-H w teledysku. 

Big Star - Run&Run 
Szczerze mówiąc to słabo znam ten zespół (tylko wiedziałam, że jest tam FEELDOG :D), jednak po tej piosence strasznie ich polubiłam. Run&Run jest zabawne, trochę kiczowate, jednak można się przy tym dobrze bawić. Dobra piosenka na wakacje. Choreografia też zasługuję na pochwałę, jest niesamowicie energiczna (czuję, że straciłabym z 3 kilo gdybym z dwa razy to zatańczyła) i ciekawie wygląda w MV przy końcowej scenie z kolorowym piaskiem. 



MBLAQ - Love Beat 
Love Beat jest jedną z piosenek wydanych na repacked'u albumu Sexy Beat. Szkoda, że nie dorównują mu poziomem... Jednak zdaję sobie sprawę, że jest to teledysk wydany bardziej dla fanów, więc nie mogę się aż tak bardzo czepiać. Niemniej, przyjemnie się tego słucha i ogląda. 

Bumkey ft. Dynamic Duo - Attraction 
Głos Bumkey jest wręcz stworzony do R&B. Attraction jest klimatyczne, dobre na wieczór. Musiało mi się spodobać, chyba nic więcej nie umiem dodać. 

Kang Seung Yoon - Stealer 
YG nadal daje Kang Seung Yoonowi piosenki nawiązujące stylem do rocka i takiej "bandowej" muzyki. I dobrze, chłopak się w tym odnajduje i jest to coś, co odróżnia go od innych solistów. Stealer jest delikatną i uroczą rockową balladą o miłości. Teledysk nawiązuje do tego poprzez fabułę i scenografię utrzymaną w jasnych, ciepłych kolorach. Jest romantycznie. 

Seungri - Gotta Talk to U 
Nie spodziewałam się wiele od tego comebacku (może dlatego, że YG wyskoczyło z nim tak nagle, bez zapowiedzi), ale bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Gotta Talk To U jest spokojne, ale jednocześnie klubowe, co niezmiernie mi się podoba. Hook łatwo zostaje w głowie i nie chce z niej wyjść. Niestety reszta tego mini albumu nie robi na mnie aż takiego wrażenia, chociaż czytam o nim same pochwalne opinie. 
Seungri tak dobrze wygląda w MV, że aż.... 



HISTORY - Tell Me Love 
To jest to samo HISTORY, które zadebiutowało z tą a'la musicalową piosenką? Naprawdę? 
Dobra, może tutaj też zostało użytych kilka dźwięków w takim stylu, jednak kiedy słuchacie Tell Me Love nie macie wrażenia, że ten utwór ma jakieś rozdwojenie jaźni? Wystarczy przesłuchać pierwsze 30 sekund i już nie wiesz czy ta piosenka jest uroczo spokojna czy klubowa. Chyba to pierwsze z urozmaiceniem jej mocnymi bitami. Mi nie odpowiada takie połączenie, nie widzę tu żadnej spójności przez co nie wróciłam do Tell Me Love ani razu.

Sunmi - 24Hours 
Słabo kojarzyłam Sunmi, bo nie interesuję się za bardzo Wonder Girls. Także jedyne co o niej wiedziałam, to to, że kiedyś należała do tego zespołu. Kiedy pierwszy raz włączyłam 24 Hours pomyślałam sobie takie "meeeh", jest seksownie, ale nic poza tym. Dopiero z czasem ta piosenka zaczęła mi się podobać, a obecnie uważam ją za jedną z fajniejszych z tego miesiąca. Lubię też to, że teledysk jest zmysłowy, ale nie wyuzdany. No i ten przerywnik z tango, fajne urozmaicenie. 
Tylko błagam, niech ktoś zmieni jej fryzurę, albo przynajmniej kolor włosów.. 

Henry - 1-4-3
Trochę zdziwiłam się, że SM nagle wydaje kolejny teledysk dla Henry'ego. Ale cieszę się niezmiernie, bo bałam się, że raz zrobili z niego solowego artystę, a później o nim zapomną. Co prawda, 1-4-3 nie było (i chyba nadal nie jest) moją ulubioną piosenką z mini albumu Trap (w ogóle zdziwiła mnie obecność Amber, w oryginale to Henry rapuje..), ale teledysk zdecydowanie nadrabia. Jest ładny, wesoły, a Henry wygląda przeuroczo w jasnych blond włosach. Pozostaje mi tylko mieć nadzieję, że nie będziemy musieli czekać latami na jego comeback.



NU'EST - Sleep Talking 
Pledis poszło za trendem na kolory i chodzenie po suficie w teledyskach. Już powoli mi się to nudzi, jednak w NU'EST w tym wydaniu jeszcze zniosę (*cough* JR jest piękny *cough*). Piosenka nie jest jakoś specjalna, chociaż spodobała mi się końcówka z tym la la la la la~. Nie ma co tego porównywać z moim kochanym Hello, bo to dwa różne style, jednak są energiczne piosenki NU'EST, które urzekły mnie bardziej niż Sleep Talking

SPICA - Tonight 
SPICA to kilka bardzo utalentowanych dziewczyn (co da się usłyszeć poprzez ich muzykę), które jeszcze nie posiadają swojego stylu czy "koloru", czegoś co mogłoby je odróżniać od innych. Dlatego mało osób się nimi interesuje. Tonight brzmi przyjemnie, chociaż jeszcze mnie nie porwało (jeszcze, bo szczerze mówiąc to dopiero wczoraj pierwszy raz przesłuchałam tę piosenkę). Za to teledysk to prawdziwe dzieło. Jest prosty, zwyczajny, ładny ale zarazem artystyczny. Tego nie widzi się często w kpopie. 

Teen Top -Rocking
Utwór zaczyna się bardzo obiecująco (do tej pory momenty z Teen Top we gonna rock it drop it top it hey don’t stop it pop it są moimi ulubionymi), ale dalej już nie jest aż tak fajnie. Co nie zmienia faktu, że piosenka strasznie mi się spodobała. Może nudzi się szybko i nie mogę jej kilka razy pod rząd przez natłok różnych dźwięków, ale polubiłam ją. Jestem pod wrażeniem choreografii, ale to nic nowego w przypadku Teen Top - oni nigdy się nie obijają jeśli chodzi o taniec. 



BTOB - When I Was Your Man 
Zakochałam się w tej piosence już od pierwszych taktów. BTOB są naprawdę utalentowani muzycznie i jak dla mnie idealnie im w takich melodyjnych, zwykłych piosenkach. Ten utwór spokojnie mógłby się znaleźć w jakimś filmie muzycznym. Teledysk niczym się nie wyróżnia, ot, chłopcy sobie śpiewają w studio. 
No chyba, że ktoś jest fanką (*cough* jak ja *cough*) i może bardzo długo się na to patrzeć nie odczuwając znudzenia.

A co przykuło waszą uwagę w sierpniu? 

14 komentarzy:

  1. Rocking najlepsze ! Od początku do końca ! ♥ Słuchałam tego pod rząd 17 razy , kocham tą piosenkę :3 Teen Top ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Zakochałam się w Rocking. Jest świetne. EXO biasuję więc wszystko co zrobią jest najlepsze. Seungri miał bardzo dobry comeback i moim numerem jeden z tego albumu jest Let's Talk About Love.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo spodobało mi się "1-4-3", choć dalej nie wiem czemu 1-4-3 oznacza I love you. Btw, piosenka MBLAQ to "No love", nie "Love beat".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co wiem to to jest ze slangu ;) cyfry odpowiadają ilości liter , I (jedna litera-1) LOVE (cztery litery-4) YOU (trzy litery-3) :)

      Usuń
  4. Powiem tak: mogłabym się rozwodzić na temat każdego nowego singla wydanego w sierpniu, ale skupię się tylko na tych, które czymś mnie urzekły lub zawiodły.
    Pierwsze Exo.. Szczerze powiedziawszy, nie przypadła mi do gustu ich nowa piosenka, co wcale nie oznacza, że nie jest dobra. Chłopaki już dawno skradli moje serce i nie ważne co pokażą i tak jestem pewna, że dadzą z siebie wszystko, dlatego cieszę się, że Growl ma na swoim koncie aż tyle zwycięstw. Mimo wszystko, jakoś wolę ich w starszych utworach.
    Kolejni w kolejce - M.I.B. Tutaj to nawet nie wiem, czy jest sens się rozwodzić nad tym, jakie są moje odczucia, bo chłopaków wręcz ubóstwiam a w tym teledysku prezentują się naprawdę dobrze. Sama piosenka szybko wpada w ucho i wprost ubóstwiam ich występy z Music Bank.
    Dużym zaskoczeniem dla mnie jest też to, że spodobał mi się kawałek 24K - U R So Cute. Być może to przez występy live, które mnie poniekąd przyciągały, aczkolwiek kawałek sam w sobie jest skoczny, chociaż MV jest dosyć przesłodzone. Mimo wszystko coś w sobie ma.
    Kolejne... M.Pire. Szczerze? Kibicuję chłopakom, bo mają naprawdę talent, jednak przez ich debiutancki kawałek czuję się tak, jakby wytwórnia nie wykorzystała drzemiącego w nich potencjału. Co prawda, parokrotnie do niego wróciłam, jednak mam nadzieję, że następnym razem panowie zaskoczą mnie czymś lepszym. Ale nowym się kibicuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. B.A.P - Badman... Czuję się trochę tak, jakbym znała nie ten zespół. Nie twierdzę, że jest złe, twierdzę tylko, że wcześniejsze utwory były lepsze. I to nie zmienia to faktu, że zawsze będę z nimi. :)
      Ladies' Code ... Ubóstwiam ten utwór. Co prawda, dziewczyny dopiero co wchodzą na pokręconą scenę k-pop'u jednak spodziewam się czegoś dobrego w ich wykonaniu. A co do MV... Mi tam się podoba. Coś innego ;)
      Do U love me pozostawię bez komentarza. Nie chcę wszystkiego zachwalać. I wcale nie jestem wielką fanką 2EN1. Po prostu ubóstwiam ich muzykę.
      Wassup - nie!
      Tasty - też miałam wrażenie, że debiut chłopaków był o wiele lepszy, jednak z czasem, gdy na serio zaczęłam wsłuchiwać się w "mamama" teraz nie mogę się od niej oderwać. Po prostu to jest to, co w nich lubię.
      Big star i run&run to jeden z moich ulubionych teledysków.
      Ze:a - utwór naprawdę przyjemny, szczególnie linia melodyczna, o wokalach już nie wspominając. Do choreografii nic nie mam, jednak jest coś, co mnie denerwuje w teledysku.. Sama nie wiem co. :)
      MBLAQ kocham ponad życie, nic więc dziwnego, że jako zmaniaczała fanka ubóstwiam "Love beat". Być może dlatego, że jest tak wielkim kontrastem z "Smoky girl" i także wpada w ucho. Już nie wspominając o tym, że chłopcy się prezentują świetnie.
      Seungri - Gotta talk to U ma coś w sobie, co mi się cholernie podoba. Potrafię słychać tego w kółko i wątpię, że mi się kiedyś znudzi.
      Jeśli chodzi o History, to mogłabym polubić tą piosenkę, gdyby ktoś podzielił ją na trzy inne utwory. Za duża mieszanka jak dla mnie. Na początku niby słodki pop, potem coś co podchodzi pod elektro, a następnie spokojny wokal. Troszkę nie na moją głowię, no chyba, że sobie tą piosenkę kiedyś przerobię, bo panów lubię. :)
      Henry mi się podoba, jednak "Trap" bardziej utkwiło mi w głowie, jeśli mam wybierać pomiędzy tą dwójką. Mimo wszystko cieszę się, że wytwórnia skupiła się na jego solowej karierze i mam nadzieję, że zbyt szybko im się nie odmieni.
      Jeśli chodzi o Nu'est to mam ochotę zabić kompozytorów piosenki, ponieważ najzwyczajniej w świecie mi się nie podoba. Jedyne, co zmusza mnie, abym wróciła do teledysku to JR i nic więcej. W każdym razie zaczynam się obawiać, że Nu'est idzie nie w tym kierunku, co powinien. Po takich utworach jak Action, Face, czy Hello liczyłam na to, że do samego końca będą mnie pozytywnie zaskakiwać.
      Jeśli chodzi o Teen top to pamiętam, jakie miałam mieszane uczucia. Po treaserach było "wow, nie mogę się doczekać", jednak kiedy wyszło MV poczułam się rozczarowana. Tak jakbym spodziewała się czegoś innego. Mimo wszystko zaczęłam tego słuchać coraz częściej i nawet nie zauważyłam kiedy tak strasznie mi się spodobało. TT niewątpliwie tworzy muzykę, którą trudno podrobić i być może też dlatego tak strasznie ich kocham. I moim ulubionym momentem także jest początek <3
      Spica - kocham, ubóstwiam i mam ochotę na więcej. Pokochałam dziewczyny, a szczególnie za ten teledysk, który tak świetnie pozwala się odstresować.

      Podsumowując - niektóre mnie zawiodły, niektóre wręcz przeciwnie. Niewątpliwie moimi faworytami są: M.I.B, Ladies' code, 2EN1, Tasty, Seungri i Teen Top.
      Byle tak dalej :))

      Usuń
  5. Sierpień bardzo obiecujący w tym roku moim zdaniem :3

    1-4-3 oznacza I love you, bo "I" ma jedną literę, "love" cztery a "you" 3 ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Rocking uwielbiam nie chce mi wyjśc z głowy.A ich choreografia .. miodzio ale oni pod tym względem jeszcze nigdy nie zawiedli zresztą podoba mi się każda ich poromo piosenka
    Growl lubię jednak 11 zwycięstw to trochę za dużo na mnie. Najpierw było "o wygrali z growl wow" a teraz po 11 wygranej jest "znowu wygrali z growl??"Głównie dzięki ich wielkiemu fandomowi.
    Piosenka Bigstara też jest świetna.
    Oczywiście jeszcze Nu'EST bo chłopaków też strasznie lubie. Mi się podoba i piosenka i choreografia.
    Do lubianych mogę jeszcze ododac 2ne1 i B.A.P, Henrego i Kang Seyng Yoon po jego debiutanckiej piosence stałam się jego fanką :)
    Teraz czekam na powrót BTOb z jakąś szybszą piosenką. Ta nowa nie jest zła ale wolę ich w szybszych klimatach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słuchałam wszystkich bo w Music Banku były. :D Wspomniałabym jeszcze o Lim Jeong Hee - Luv Is, VIXX - Hyde, Teen Top - Don't I. :) Ale oczywiście to nie jest to, że nie pododba mi się lista. Wręcz przeciwnie. Tylko postanowiłam napisać o tym bo te piosenki są dość popularne. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko, że to jest podsumowanie piosenek, które wyszły w sierpniu 2013 roku, a "Hyde" od VIXX jest z maja. Do "Don't I" nie został wydany teledysk (a ja samych singli nie uwzględniam). Nie wiem czy Lim Jeong Hee jest taka popularna, ale to może tylko moje odczucie..

      Usuń
  8. Tak z innej beczki czy ktoś ma link do filmu z otwarciem koncertu Lady Gagi z Kikwangiem? Błagam o podanie go!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moimi faworytami zdecydowanie są:
    *B.A.P - Badman.
    Uwielbiam w tej piosence prawie wszystko(prawie, bo niektóre stylizacje z teledysku wywarły na mnie mieszane uczucia). Koncept jest świetny a poruszana tematyka genialna. Chwilami żałuję, że chłopcy zadebiutowali Warriorem, bo ludzie bardzo często porównują ich obecne piosenki z czasami debiutu, coś na zasadzie ,,warrior był lepszy''. Prawda jest taka, że B.A.P dojrzewają wraz z muzyką i każdy ich kolejny utwór jest jeszcze lepszy od poprzedniego :)
    *M.I.B - Man in Black.
    Oglądałam teasery tej piosenki, ale zawsze machałam na nie ręką, bo byłam pewna, że ta piosenka nie trafi w mój gust. Nawet nie przesłuchałam full wersji, kiedy wyszła. Dopiero usłyszałam ją na Music Banku. Zakochałam się w piosence i po chwili nadrobiłam zaległości - oglądnęłam mv i zgrałam utwór na mp4.Man in Black niesamowicie weszło mi w głowę i nucę to nawet do dzisiaj.
    *Teen Top - Rocking.
    Odmiennie od Man in Black, już po teaserze wiedziałam, że pokocham tą piosenkę. I owszem, jest w kanonie moich ulubionych utworów z sierpnia. Niesamowicie chwytliwe. Choreografia jest świetna, przebierają tymi nóżkami, że aż oczy się plączą. Zdecydowanie udany comeback ^^
    * Seungri - Gotta Talk to U
    Przyznam bez bicia, że nie pałałam jakąś ogromną radością na wieść, że Seungri powraca. Nie przepadałam za jego solową karierą i byłam pewna, że i ten album mnie nie powali. No i racja, nie powalił. Ale ta piosenka jest ge-nia-lna. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Nigdy nie przypuszczałam, że piosenka maknae znajdzie się w moich faworytach.

    Spodobały mi się również Run&Run, Sleep Talking i MAMAMA, ale nie zaliczają się do moich faworytów.

    Niestety są piosenki, które mnie zawiodły.
    *2NE1 - Do you love me.
    Tak szczerze to nigdy nie przepadałam za ich piosenkami.Ale z jakichś nieznanych mi powodów, zaczęłam pokładać duże nadzieje w ich wakacyjnym comebacku. Niestety spotkałam się z dużym rozczarowaniem, bo to ani mnie nie przekonało, ani nie było na tyle chwytliwe, żebym to nuciła. No cóż, może po prostu 2NE1 nie jest dla mnie :)
    *EXO - Growl.
    Piosenka mi się podoba. Ale z jakiegoś powodu czuję się trochę zawiedziona. Przyjemna nuta, ale nie było tego wow, taniec fajny, ale jak dla mnie nużący, teledysk niby genialny, ale po pierwszym odsłuchaniu, nie włączyłam go ponownie. Dla mnie Wolf było ciekawsze(ale nie znaczy, że lepsze). To chyba moje największe rozczarowanie w tym miesiącu. Trochę nie rozumiem tego szumu, który krąży wokół tej piosenki.

    OdpowiedzUsuń