Moja lista - Nietrafione koncepty wizualne cz.1

Kpop jako "gatunek muzyczny" i swego rodzaju zjawisko popkulturowe jest czymś barwnym, ciekawym i na pewno nie nudnym. Nie tylko za sprawą różnorodnej muzyki, produkowanej dla wielu zespołów, ale również dzięki dużej ilości teledysków i występów. Żeby comeback z danym utworem (i co za tym idzie albumem czy mini albumem) zwrócił uwagę publiczności, trzeba wymyślić cały koncept wizualny, na którym będzie opierać się scenografia na występach, sesje do phothobooków i przede wszystkim stroje w jakich idole będą występować. I to tymi strojami chciałabym się dzisiaj zająć, a mianowicie, wymienić te, które najmniej mi się podobają.




Teraz akurat chciałabym się skupić na kilku girlsbandach, niedługo powinien pojawić się podobny post, tylko, że z męskimi grupami. 

  • T-ara - I Go Crazy Because Of You
Co do zdjęć promocyjnych w ciemnej wersji kolorystycznej nie mam zastrzeżeń, bo wyglądają nawet nieźle, ale strasznie nie podoba mi się drugi zestaw (czy też druga wersja) strojów, który został użyty w teledysku i w większości występów, a chodzi mi dokładnie o ten kolorowy lateks (czy też kolorową skórę): 





Nie dość, że części garderoby wydają się takie jakieś nie dopasowane, to jeszcze te walące po oczach kolory to podkreślają... Najbardziej nie podoba mi się ten płaszcz, który ma na sobie Eunjung, strasznie zniekształca jej sylwetkę. Wydaje mi się, że jeśli wybiera się już ubrania z materiałów takich jak lateks czy skóra, to powinny być jak najbardziej dopasowane, żeby wyglądały dobrze. Ja rozumiem, że miało być seksownie, bo piosenka wraz z teledyskiem i choreografią dają nam to do zrozumienia, ale sami powiedzcie, który występ wygląda lepiej (czyt. bardziej estetycznie), ten: 


czy ten: 


Może tragedii nie ma, ale styliści mogli się bardziej postarać, w końcu stworzenie outfitów pod seksowny koncept to nie jest jakaś większa filozofia...

  • RaNia - Just Go 
Myślę, że akurat zespół RaNia nie musi wiele robić, by wyglądać seksownie. Co nie znaczy, że nie da się w łatwy sposób pozbawić ich tego wdzięku... Ok ok, może nie jestem facetem i nie mi to oceniać, ale jak dla mnie dziewczyny dużo straciły zakładając na siebie te kostiumy ze wstawkami z koronki, diamencików czy czego tam jeszcze: 






Ja wiem, że teraz takie ubranko-kombinezon jest modne i to wszystko miało wyglądać tak a'la kobieta kot, ale mam wrażenie, że strój w takim wydaniu niepotrzebnie dodaje kilogramów w biodrach, jednocześnie spłaszczając pupę (czyli szeroko w biodrach, ale tylko z przodu)... co wyjaśnia dlaczego już bardziej podoba mi się wersja z doszytą baskinką: 


Może jakby dziewczyny były w to ubrane tylko do zdjęć to pół biedy, ale niestety był to ich główny outfit do występów z Just Go, a że w choreografii często pojawia się machanie biodrami to jakby potęgowało moje zastrzeżenia co do takiego wyboru stroju... 


  • F(x) - NU ABO
Jakby nie patrząc to o f(x) i ich stylizacjach można by było napisać całego osobnego posta... Ale w większości przypadków, zawsze jest jakiś motyw przewodni według którego ubrania i dodatki (dużo dodatków) są zestawione tak, a nie inaczej (np. w Chu~ miało być jakoś tak hip-hopowo, w Pinocchio kosmicznie) albo jest chociaż jeden kolor przewodni (jak czerwony w Hot Summer). A jak jest w przypadku NU ABO? No dobra, jakby się uprzeć, to można powiedzieć, że ubrania są w takim ulicznym stylu. Szkoda tylko, że wyglądają dosłownie jak z ulicy, a dokładnie to jak wyjęte z jakiegoś pudła przy śmietniku... 






Mimo, że na samych zdjęciach promujących album (które, swoją drogą, f(x) ma zawsze świetne) nie wygląda to aż tak źle (albo nawet w ogóle):






To jest chyba dobry przykład na to, że nie zawsze to co wygląda dobrze na zdjęciu będzie tak samo się prezentowało "w ruchu". Stylizacje f(x) wydają nam się momentami dość dziwne, ale chyba SM zdążyło nas już do nich przyzwyczaić, a samym dziewczynom dużo to nie szkodzi, bo jak to się mówi "ładnemu we wszystkim (nawet w brzydkim niczym z najdzikszych zakamarków lumpeksu) ładnie".

  • Orange Caramel - Bangkok City  
Orange Caramel jest specyficznym unitem nastawionym na kiczowate i często dziecinne piosenki, gdzie koncept wizualny musi być równie niecodzienny. Zazwyczaj obserwuję to z zaciekawieniem i uśmiechem na ustach (no bo w końcu czegoś takiego nie bierze się na poważnie tylko czerpie przyjemność z oglądania), ale jest jeden teledysk (a właściwie koncept), który dla mnie przebija Shanghai Romance, Lipstick czy nawet bajkowe Aing~...


No dobra, może stroje nie są aż tak oryginalne jak w innych teledyskach Orange Caramel, a całość nie prezentuje się tragicznie jak w przypadku niektórych zespołów które były/będą tu omawiane, ale zawsze przy oglądaniu śmieszy mnie ta blond burza włosów, którą obowiązkowo ma na głowie każda członkini unitu. Najlepiej to wygląda na początku jak Nana potrząsa głową na boki...
Zakładam, że wyczarowanie takiego siana czegoś z włosów zajmowało fryzjerom sporo czasu przed każdym występem (choć nie trudno się domyślić, że część z tego to doczepiane, natapirowane i pokarbowane wcześniej kosmyki).





  • 2NE1 - Follow Me 
2NE1 to kolejny zespół, który ma u mnie specjalne względy jeśli chodzi o stylizacje, bo nawet jeśli niektóre ich stroje sceniczne czy te prezentowane w teledyskach wydają się dziwne, to zawsze ma się takie wrażenie, że wszystko do siebie pasuje lub jest modne (wiecie, takie high-fashion, którego zwykli śmiertelnicy nie pojmują). Dodatkowo w ostatnich teledyskach zespołu widać lekkie "uspokojenie" w tej kwestii (np. w I Love You, gdzie teledysk tak bardzo podoba mi się wizualnie, że jest w czołówce moich ulubionych klipów w ogóle). Jednak jest jedno wideo gdzie nie zbyt przyjemnie mi się patrzy na stroje dziewczyn, bo przekroczyły magiczną granicę między oryginalnością a zwykłym dziwactwem... 


To na pewno nie pomogło mi się na początku polubić z samą piosenką (serio, był czas kiedy jej nie znosiłam, dopiero później to uczucie przerodziło się w sympatię). Są stroje, które nie wyglądają najgorzej (jak te urocze "hip-hopowe" outfity na końcu  czy nawet CL z włosami w białe kropki), po prostu tak "ekstrawagancko", ale są również inne..: 

Te włosy... why.. 



No mimo mojego uwielbienia dla 2NE1 i wyrozumiałości do ich niektórych konceptów (w końcu CL to fashionistka przez duże F, chyba powinno się jej ufać), to jakoś nie mogę się przekonać do stylizacji w Follow Me... 

  • After School - Bang! 
Piosenkę wręcz ubóstwiam, a wielu sądzi, że jest to kultowy kawałek reprezentujący kpop w ogóle. Sam koncept narzucony dla tej piosenki też jest ciekawy, niebanalny i pasuje do charakteru utworu. Niby pomysł dobry, ale gorzej z wykonaniem... Zamysł był taki, żeby AS wyglądały na seksowne dziewczyny grające w orkiestrze. Prawda jest taka, że momentami wyszło tandetnie i dość kiczowato (znów witamy materiał a'la lateks). Głównie chodzi mi tutaj o te różowe stroje... 



Całe szczęście, że 8 dziewczynom, które mają figury i wzrost rasowych modelek dużo nie może zaszkodzić. Nawet te śmieszne czapki. 

  • KARA - Step 
O ile do piosenki mam lekki sentyment (jedna z wielu moich pierwszych kpopowych) to nie ukrywam, że stylówka w teledysku mi się nie podoba. No, może nie licząc tej kompletnie randomowej sceny gdzie dziewczyny śpiewają w bardzo ładnych sukienkach. Reszta mi jakoś nie przypadła do gustu. Niby jest fajnie i kolorowo, ale te stroje są dziwne i nawet nie potrafię dokładnie określić co z nimi jest nie tak. Po prostu nie cieszą moich oczu, a przecież jak zawsze - mogło być lepiej.

To ładne
To nie ładne



Może nie jestem jakimś znawcą mody, ale jak widać znajdzie się kilka strojów, które poważnie burzą moje poczucie estetyki. Oczywiście nie możemy za to obwiniać za to samych zespołów, a stylistów wynajętych przez wytwórnię. Nawet jeśli komuś średnio się podoba strój jaki ma przywdziać na potrzebę teledysku, to niestety nie ma nic do gadania. Trzeba zacisnąć zęby i zaufać swojej agencji, która, nie oszukujmy się, też nie jest nie omylna w tej kwestii. Trochę to przykre, że do momentu kiedy grupa nie osiągnie dużego sukcesu (takie Big Bang na przykład), musi się zdawać na gust stylistów, nawet jeśli jej członkowie nie czują się komfortowo w tym w czym mają wystąpić. 
Jednak to jest tylko moje zdanie, Wy możecie mieć inne. Także, czy są jakieś koncepty lub konkretne stroje, które strasznie Wam się nie podobają? Oczywiście skupmy się tylko na damskich zespołach, na wpadki modowe chłopaków przyjdzie pora innego dnia. Może przypomnicie mi o czymś jeszcze i razem porozwodzimy się nad złymi wyborami stylistów. 

19 komentarzy:

  1. Do mnie stroje nie przemówiły w piosence Rainbow Pixie - Hoi Hoi , a już zwłaszcza jak pod koniec w teledysku mają takie białe stroje i okropne peruki: blond, różową i jedną pół na pół. Stroje z występów na żywo też mówią same za siebie: http://www.youtube.com/watch?v=8J4MzOyGsEs Miało być słodko i jest ,ale mi się to nie podoba. Kojarzy mi się to trochę z Barbie >.<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło matko, dla mnie to jak taka gorsza wersja Orange Caramel... tutaj do mnie nie przemawiają takie stroje..

      Usuń
  2. Więc ja powiem tak, zgadzam się z tobą co do tych stroi. Naprawdę, mi także oczu nie cieszą, wręcz przeciwnie. Mimo to, 2NE1 dla mnie nie jest tak źle :)
    Dziękuję za posta, czekam na kolejnego

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, niektóre stylizacje rzeczywiście mogą przerazić... ale to jeszcze nic! Soshi zniszczyły moją psychikę swoimi... ekhem, ubraniami? Nie jest to z żadnego MV, ale sądzę, że pasuje jako piękne podsumowanie.
    Ta da!
    http://www.wewantkpop.com/images/g/girls_generation_don_pink_outfits_for_world_tour-16417.jpg

    Mimo całej mojej fanowskiej miłości do nich, w tych strojach po prostu odstraszają. Sądzę, że nawet Tiffany nie ucieszyła się z różu. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam to zdjęcie! Ja rozumiem, że to do trasy koncertowej, ale ktoś tu stanowczo przekombinował, strasznie ich "zniekształciły" te kostiumy.. i jeszcze ten róż, brr.

      Usuń
  4. Oglądałam nawet w tym tygodniu NU ABO i tak pomyślałam skąd oni wydarli te ciuchy? Dziewczyny wyglądają koszmarnie.. a na ich czele stoi Sulli. Taka ładna dziewczyna do tego twarz grupy, a występuje połowę MV w jakiejś dziwacznej i brzydkiej peruce. Stroje to coś o czym należy szybko zapomnieć. I jeszcze Luna i jej masywne uda w tych gatkach. A swoją drogą to bardzo podoba mi się Krystal z grzywką i oryginalnym ombre.

    Co do nietrafionych konceptów dorzuciłabym jeszcze kilka innych piosenek, ale są dość stare (do 2008 roku) i po prostu sądzę, że to było modne.

    Mam jeszcze przypuszczenie... Czy w męskiej liście pojawi się wampirzy koncept MBLAQ z Oh Yeah? Mnie osobiście on się nie podoba, noo i jeszcze jak stwierdził Lee Joon nie wszyscy dobrze w nim wyglądają- GO ma duuuży zarost, a wampir powinien być gładki jak pupka niemowlaka >^..^<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście, niektóre stroje z Mona Lisy też się pojawią (ekhem, Thunder i jego spódnica). Biedne emblaczki, często im się zdarzały dziwne koncepty (szczególnie na zdjęciach, wystarczy spojrzeć na "to coś" co promowało comeback ze Smoky Girl...

      Usuń
  5. Tak sobie właśnie pomyślałam, że gdyby na przykład wziąć jakąś część z outfitu np. f(x) i połączyć z normalnym ubraniem to nie wyglądało by to źle... Dlaczego styliści czasem nie pomyślą w ten sposób? Trochę dziwaczności nie zaszkodzi, ale aż tyle to już przesada

    OdpowiedzUsuń
  6. Wybitnie nieciekawy koncept mają tegoroczne debiutantki - Queen B'Z... z jednej strony rozumiem, że chciały obrać koncept tak seksowny, jak się tylko da, ale z drugiej... niezbyt to smaczne, mimo wszystko. Momentami po prostu nietrudno odnieść wrażenie, że coś z teledyskiem jest nie tak.
    Z kolei zespół, o którym w zasadzie nikt nie słyszał (i w zasadzie nic dziwnego) - duet Elizabeth - świeci tak paskudnym lateksem, że aż oczka bolą, krzyczą i mają ochotę wyjść z siebie. Ani to się czepia jakiejkolwiek konwencji, ani wygląda dobrze (choć to może przez niskich lotów i, niestety, niskiego budżetu klip).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah, pamiętam to MV Queen BZ, nie mogłam wytrwać do końca.. Nie wiem, może ktoś lubi takie klimaty, ale ja nie. Tak, wiem, pewnie miało być oryginalnie (jakiś taki horror, groza), ale nie kupuję tego.
      Nie znałam tego duetu (tak jak mówisz :D), ale z ciekawości wpisałam na yt.
      Faktycznie. Moje biedne oczy, chyba muszę sobie jakiś normalny teledysk włączyć. To aż te przykłady, które podałam, to nic w porównaniu z tym.

      Usuń
  7. A ja uwielbiam stroje z NU ABO f(x) i Follow Me 2ne1. Może nie są do końca normalne, ale na pewno są oryginalne i przyciągają uwagę. Ale to co kto lubi to chyba kwestia gustu;)
    Pozdrawiam, Jarzębinka

    OdpowiedzUsuń
  8. Kara to dno XD juz sie rozpadaja wiec nie oczekujmy ladnych strojow =D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł na listę.Zgadzam się z Tobą i propozycjami innych,te koncepty do udanych nie należały.Tak naprawdę to moda jest jedną z tych rzeczy,którą w k-popie bardzo lubię,ale i tu zdarzają się porażki.

    Dla mnie nieudany koncept zaliczyły tegoroczne debiutantki Heart Rabbit Girls w teledysku do Round And Round,wyglądają jak dorosłe kobiety przebrane za małe dziewczynki.Nie do końca spodobały mi się stroje też tej dziewczyny która śpiewa z F-ve dolls piosenkę Can you love me,a konkretniej ten zielony strój.Zresztą stroje F-ve dolls w tym teledysku co siedzą na ławce (najniżej budżetowy k-popowy teledysk ever!) też nie do końca mnie przekonują,chociaż wprowadzają trochę życia w ten nudny teledysk.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kocham styl f(x) i jeju sama chciałabym sie tak ubierac :(
    Więc nie tylko ja nie cierpię strojów z FM! Serio, 2NE1 to moje królowe, ale błagam, wyglądają tam strasznie.. Grubo i odpychająco? :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim zdaniem f(x) znowu pokazały, że potrafią nas zaskoczyć, a ja przyznam się, że myślałam iż znowu to będzie kolorowe i pełne radości lecz jednak NIE. f(x) maja nie motyw lecz kolor przewodni (czarny i biały ) jednak w 2 stylizacjimyśle, że każda miała pokazac siebie oi swój styl :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem f(x) znowu udowodniły, że mogą nas zadziwić bo mnie zadziwiły, ponieważ zawsze ich stroje(obydwie stylizacje) w teledyskach są kolorowe i radosne, a tu znowu tak nie było 1. stylizacja miała kolor nie motyw przewodny (czarny i biały), a w 2. miały chyba wyrazic siebie i swój styl ( moim zdaniem to właśnie świetnie zrobiły).
    Kompletna poraszką jest orang carmel ( muzyka jak i stroje).
    T-ara ma ten lateks niedopasowany więc mi się wydaje, że im niewygodnie w tym.
    After School mają bardzo hmmm jakby to powiedzieć mają te stroje ze złego materiału strasznie sztucznego!
    2ne1 jak wiadomo one lubią takie stroje lecz ta panterka mnie nie przekonujne i te frytzury

    OdpowiedzUsuń
  14. Kara w tych strojach wygląda jakby występowała w cyrku :/
    Orange caramel też masakra
    T-ara koszmar

    OdpowiedzUsuń
  15. Z większością twojej listy się zgadzam, z małym wyjątkiem - chociaż u T-ary ten kolorowy lateks z I Go Crazy Because Of You rzeczywiście w oczy kłuje, to jeśli miałabym wybierać nieudany koncept od tej grupy, zdecydowanie byłby to koncept Yayaya. Nie dość, że wygląda okropnie to jeszcze jest obraźliwy. Istny koszmar. Sama jestem fanką zespołu, ale tę "erę" chcę wymazać z pamięci.

    Do listy dodałabym jeszcze debiutowy koncept Girl's Day (chociaż pewnie mało kto go pamięta) w Tilt My Head. Takie urocze MV to standard dla k-popu, ale kolorowe plastikowe(!) peruki to dla mnie za dużo do przełknięcia.

    A jeśli już mowa o strojach to nie wytrzymam chyba, jeśli nie wspomnę o strojach SNSD na ich trasę Girls&Peace. Co prawda nie bardzo to się liczy jako koncept, ale ten różowy lateks wysadzany jakimiś kamyczkami musi spłonąć. Kto jak kto, ale SM powinno mieć wystarczająco dużo kasy na estetyczne stroje dla jednej ze swoich najpopularniejszych grup.

    OdpowiedzUsuń