Pepero i Pepero Game

Dzisiaj chciałabym wam trochę napisać o koreańskiej przekąsce Pepero i o Pepero Game, czyli czymś, co fanki k-popowych idoli mogą kochać lub nienawidzić. 


Gwoli wstępu: Czym w ogóle jest Pepero
Jest to, bardzo popularna w Korei, przekąska. Zrobiona z podłużnego, pszennego ciasteczka (trochę przypominającego kształtem nasze polskie paluszki) oblanego czekoladą. Pierwowzorem Pepero są japońskie, wyglądające łudząco podobnie, ciasteczka Pocky. Znaleźć je można również w kilku innych azjatyckich krajach, jak Malezja (gdzie nazywają się Rocky) czy Chiny. Są do kupienia nawet w Wielkiej Brytanii lub Niemczech (pod nazwą Mikado). Oczywiście występuje baaardzo dużo wariantów smakowych, oryginalne Pepero (produkowane przez firmę Lotte) mają ich 10 (czekoladowe, truskawkowe, z czekoladą w środku, z posypką z migdałów etc.) a japońskie Pocky (produkowane przez Ezaki Glico) o wiele, wiele więcej (od zwykłych jak czekolada, truskawka czy migdał, przez bardziej wymyślne jak kokos, zielona herbata, słodkie ziemniaki, po "regionalne" jak gruszka, mandarynka, yubari melon itp.). Jest też sporo innych firm produkujących podobne przekąski, wtedy panuje już zupełna dowolność jeśli chodzi o smaki, kolory czy grubości ciasteczek. 
Czy w Polsce możemy dostać Pocky, Pepero, Mikado czy coś w podobie? 
Jeśli chodzi o azjatyckie oryginały, możemy je zamówić przez internet (cena to ok. 10 złotych), ewentualnie poszukać w sklepach sprzedających artykuły kulinarne z Azji (jak np. Kuchnie Świata), bo niestety w zwykłym spożywczaku lub supermarkecie ich nie dostaniemy. Z kolei europejskie Mikado można spokojnie znaleźć u nas, w Almie lub podobnych delikatesach (coś ok. 7 zł.) czy nawet w Realu. Dostępne są też na allegro. Istnieje również polski "odpowiednik", mianowicie są to Choco Rays (ok. 5 zł.) produkowane przez Paluszki Beskidzkie (tylko te są całe oblane czekoladą i zakładam, że samo ciasteczko też jest trochę inne w smaku). Dla tych, którzy lubią gotować jest też opcja DIY, czyli zrobienie sobie Pocky/Pepero w swoim domowym zaciszu, a tutorial możecie zobaczyć tutaj bądź (wersja dla prawdziwych pasjonatów gotowania, bo pieczenie ciasteczek również odbywa w domu) tutaj
Ogólnie w Japonii i Korei są to bardzo popularne słodycze. W Korei doczekały się one swojego własnego dnia (11.11 każdego roku, data nawiązuje do kształtu ciasteczek). Więcej o Pepero Day i o tym co da się zrobić samymi Pepero możecie usłyszeć od Simona i Martiny z EYK tutaj.


Jest też oczywiście kilka reklam Pepero z udziałem k-popwych idoli: 
KARA

Heechul z Super Junior

Hyungsik z ZE:A


Istnieje taka jedna zabawa, w której używa się ciasteczek Pepero i jest to gra bardzo dobrze znana wszystkim, którzy interesują się k-popem. Na czym polega Pepero Game? 
Potrzebne są do niej dwie osoby. Jedna osoba bierze do ust jeden koniec ciasteczka, a druga przeciwny. Każdy musi odgryzać po kawałeczku, aż zostanie tego Pepero jak najmniej. Główną "atrakcją" tej gry jest niezręczność spowodowana nagłym zbliżeniem się twarzy (no i ust) dwóch osób (chociaż wiadomo, że jeśli gra w to dwoje zakochanych ludzi, to o niezręczności nie ma mowy), także ta, która się "przestraszy", złamie ciasteczko i odsunie się, przegrywa. Jeśli bawi się w kilka osób można zrobić zawody, wtedy trzeba zmierzyć te kawałeczki, które zostały i para z najmniejszym wygrywa. 
Podzielę tę listę na dwie części. Pierwsza będzie dotyczyła par złożonych z idoli z różnych zespołów (czyt. :różnych płci), a druga z osób z tych samych grup (czyt.: tej samej płci). 

Pierwsza część nie wskazana dla fanów przeżywających zbliżenia swojego idola/idolki do kogoś innego:

Lizzy (After School) i Junsu (2PM) 

Soyu (Sistar) i Sungkyu (Infinite)

Kang Sora i Leeteuk (Super Junior)

Ji Hyo i Gary (Monday Couple z Running Man)

Hara (KARA) i Seulong (2AM)

Narsha (Brown Eyed Girls) i Jung Jae Yong (DJ DOC)


Eunjung (T-ara) i Jang Woo

Jisu (Tahiti) i Insoo (MY NAME) 



A teraz pora na Pepero Game w wykonaniu członków tych samych zespołów (przeciwniczkom yaoi w każdej możliwej formie radzę to ominąć):

EXO  (Lay i Sehun, Suho i Tao)

SHINee (Jonghyun i Key)

VIXX (Hongbin i Leo, Hyuk i Ravi, N i Ken)

BTOB
 (Peniel i Changsub, Minhyuk i Ilhoon, Eunhyuk i Sungjae)

(Peniel i Ilhoon, Changsub i Sungjae, Hyunsik i Eunkwang, Minhyuk i N (z VIXX))

MBLAQ 
(Lee Joon i Mir)

(Seungho i Thunder)

Infinite (Dongwoo i Hoya, Sungyeol i Myungsoo, Sungkyu i Woohyun)

Super Junior (Siwon i Sungmin, Leeteuk i Dongahe, Yesung i Eunhyuk)

ponieważ dość słabo widać, macie jeszcze gify: 


Przewaga ilościowa tej drugiej kategorii może być spowodowana tym, że jeśli w takiej grze biorą udział ludzie tej samej płci jest jeszcze bardziej niezręcznie, a w końcu o to chodzi. Już nie mówiąc o tym, że jest to fanservice w czystej postaci. 


A wy, kogo chcielibyście zobaczyć w Pepero Game? Swój ulubiony paring (mieszany czy z tego samego zespołu)? A może tak dla odmiany członkinie damskich grup? Czy może same/sami marzycie o zagraniu w Pepero Game ze swoim idolem/idolką (dość banalne pytanie, więc może napiszcie kto jest głównym obiektem owych wyobrażeń)? 


Na koniec macie jeszcze ode mnie przeuroczą Pepero Song!: 

32 komentarze:

  1. *nierealne marzenie zobaczyć YunJae w tym*
    a tak ogólnie umarłabym szczęśliwa widząć sehuna i kaia w tym xD ♥
    i b1a4 już byle kogo ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście chciałabym zobaczyć główne pairingi EXO jak grają w Pepero Game, ale nie mam nic przeciwko SeXingowi, który dobił moje serce (I ta mina Tao chwilkę po pocałunku XD)...
    Osobiście chciałabym zagrać w to z Kris'em, Chanyeol'em, Lay'em i Chen'em. Takie marzenie, które nigdy się nie spełni *O*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jusu i Insso oraz Narsha i Jung Jae Yong najlepsi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku! No umarłam *_*
    Ja to bym chciała tak z G-Dragonem <3 <3
    Dziękuję za posta!
    P.S filmik z SuJu jest błędny, wyskakuje piosenka " Save Earth"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta piosenka jest tylko na początku. Pepero game jest potem :)

      Usuń
  5. O matko, nie przepadam za tym szczerze mówiąc. O.o Znaczy, nie kręci mnie to, nie jara. Ani w przypadku mieszanych par, ani przy jednej płci. Ale nie przeszkadza mi to. Fani to lubią, więc od tego się nie ucieknie, a z drugiej strony, same takie paluszki są smaczne. ^^
    P.S. Przy BTOB, napisałaś Eunhyuk, a powinno być Eunkwang. Przynajmniej tak mi się wydaje. xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehehehe, było na co popatrzeć :3 Muszę kiedyś wynaleźć sobie pepero i je kupić ^_^
    Napisałabyś notkę o comeback'u SHINee z mini albumem "Everybody"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam za bardzo co napisać, raczej nie wypowiadam się każdym comebacku z osobna. Wspomnę o nich, jeśli zrobię podsumowanie październikowe lub jeśli będę miała wenę do napisania recenzji :)

      Usuń
    2. Rozumiem, dziękuję za odpowiedź~ ;3

      Usuń
  7. Szczerze to nie przepadam za wątkami yaoi, ale ta gra jest akurat dla mnie komiczna. Z wyjątkiem takich momentów gdzie uczestnicy są naprawdę zdegustowani tym co muszą zrobić (miałam takie odczucie przy filmiku z Infinite; Myungsoo wyglądał jakby go naprawdę to bolało. To było dosyć przykre :/). Jeśli sami traktują to jak zabawę to czemu fani nie mięliby też się z czego pośmiać?

    Odniosłam wrażenie, że Lay i Sehun nie czuli się niezręcznie do granic możliwości (Tao...), a mimo to grę potraktowali jak oderwanie plastra - szybko i [oby] bezboleśnie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Chryste Panie te filmiki są superoweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee^o^

    OdpowiedzUsuń
  9. No, dobra, no, lubię yaoi, fanservice i resztę tych klimatów :P Tak więc druga część jak dla mnie jak najbardziej przyjemna xD

    Szczerze mówić to nie za bardzo rozumiem to przerażenie na twarzach co poniektórych. Ja nie miałabym problemów z zagraniem w ta grę z jakimiś innymi dziewczynami i potraktowałabym to jako powód do pośmiania się, ale może z męskiej perspektywy to wygląda inaczej..? ;)

    Rozwalili mnie Lay i Sehun - ciasteczko złamane i co z tego xD? jedziemy dalej!

    Jeżeli chodzi o to z kim bym się w to zagrała, to ja tam wybredna nie jestem Ale jakbym miała możliwość wyboru to z G-dragonem, Taeminem i Keyem z Shinee ;)

    I jeszcze jedna rzecz - pisałam o tym w innym komentarzu ale może nie zauważyłaś - chodzi mi o to, że byłabym bardzo wdzięczna za notkę o stronach z kpopowymi newsami (mogą być po ang). Mam straszny problem ze świeżymi informacjami, zawsze jako ostatnia dowiaduje się o nowym comebacku czy czymś takim xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, nie wiem czy jest ich na tyle, żeby pisać o tym osobnego posta, ale tutaj mogę Ci podać kilka takich stron:
      Chyba najbardziej popularną jest www.allkpop.com
      I jeszcze www.soompi.com
      Ewentualnie www.dkpopnews.net
      A z polskich znam jedynie tą kpoplivepolska.wordpress.com
      I tą http://kpoppolska.pl/index
      Na polskich stronach są zazwyczaj tłumaczenia tego co można znaleźć na tych anglojęzycznych :)

      Usuń
  10. Ta gra jest świetna, ale jakoś Pocky zbyt szybko uciekało mi z opakowania bym miała okazję z kimś w to zagrać. Chciała bym zobaczyć w Pepero Game B.A.P albo Block B ewentualnie Big Bang, a im całowanie się weszło prawie w nawyk patrząc po ich parodiach dram.
    Jak bym miała w to grać to z Zelo, T.O.P'em, Luhanem i Ao.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oleander, dzięki ;)
    Kurczę, Zelo jest w moim wieku xD Jeszcze trochę i się okaże że nowe zespoły są młodsze ode mnie :P

    Hahah, Big Bang też bym chętnie zobaczyła ;) A te ich parodyjki sa fajne, szczególnie Secret Garden (GD jako dziewczyna xD)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moje życie jest spełnione Mir i Lee Joon <3 Ich miłość rozkwita, a bałam się, że to koniec <3 <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam moje pierwsze zetknięcie z pepero game,była to para,a nawet pary mieszane.Nie zrobiło to na mnie większego wrażenia,bo gry podobnego typu kojarzyłam już wcześniej.

    Zupełnie inaczej to wyglądało przy zetknięciu się z tą grą w parze z dwoma osobnikami płci męskiej.Na początku wydawało mi się to dziwne i zupełnie nie mogłam pojąć jak komuś może się to podobać.Okazuje się jednak że jest to jedna z tych części kpopu do której po prostu trzeba przywyknąć i nabrać do niej dystansu.Tak właśnie zrobiłam i choć nie przepadam za yaoi,to pepero game jak inne kissing game traktuję jako formę rozrywki,zabawy.No bo serio,jak tu się nie śmiać.Szczególnie w grze gdzie trzeba przenosić kartki papieru z ust do ust,a tu kartka sobie odlatuje i dochodzi do pocałunku.Nie chodzi nawet o reakcje chłopaków którzy musieli zetknąć swoje usta,ale wszystkich wokół,a te często są poprostu bezcenne :D.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rany wybrałaś bardzo fajny temat ^^ A co do Exo to śmiałam sie przy tym nieźle, te filmiki są cudowne XD zwłaszcza jak oni sie jakoś peszą ( wiem jestem okropna xp )

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym zagrać w to z Myungsoo <333333 Joonie i Mir byli wprost uroczy <3 :D uwielbiam ich ^^ i ta mina Seungho xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim najskrytszym marzeniem jest obejrzenie OnTae bawiących się w Pepero Game *-* <333 I Rena I JR'a ^^ I Banga z Zelo.
    <333
    WOW...Mam słabość do par lider-maknae O.o

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja chce cos o brolove Mira i Le Joona ! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Marzę o zobaczeniu XiuHana, BaekYeola, KaiSoo, TaoRis'a grających w Pepero game *_*

    OdpowiedzUsuń
  19. kekeke jak ja to lubię xDDD raz grałam z koleżanką, ale nie miałyśmy pepero tylko....makaron xDDDDD
    Ja najbardziej chciałabym zagrać z Sehunem, cóż, ultimate xD

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałabym w to zagrać z SeungRim <3 albo żeby SeungRi zagrał z G-Dragonem lub Bom bądź CL *.*
    Marzę o tym xd <3

    OdpowiedzUsuń
  21. hahah żałowsna jestes ten cały post jest skopiowany słowo w słwo jak juz chcesz pisac to chociaż napisz s ka ten post jest a nie dajesz go za swojego żałosna jestes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mogę wiedzieć, to z jakiej strony kopiuję słowo w słowo posty, które sama piszę? ;>
      I jeśli już chcesz pisać komentarz, który mam wziąć na poważnie, to prosiłabym o przestrzeganie podstawowych zasad panujących w języku polskim.

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zagrałabym z Dongwoonem z B2ST. Albo z Yosebem. Z Junhyungiem. Z nimi wszystkimi ^^ Takie tam marzenie xd

    OdpowiedzUsuń
  25. Bezcennym byłoby zobaczyć Jacksona i Marka z GOT7 xD sama zagrałabym z BamBam haha ^^

    OdpowiedzUsuń