Recenzja teledysku - Block B - Very Good

Kiedy rok temu fani zespołu byli pewni, że po skandalu w Tailandii i późniejszym comebacku z Nillili Mambo, Block B wyjdzie zupełnie na prostą, niestety byli w błędzie. Grupa w tym roku miała sporo problemów ze swoją własną wytwórnią i ich dalsza kariera znowu stała pod znakiem zapytania. A co za tym idzie, znów musieliśmy dość długo czekać na kolejny comeback. Na całe szczęście, Block B niedawno udało się dogadać ze Stardom Entertaiment i bez problemów przeszli do nowej wytwórni (stworzonej specjalnie dla nich), Seven Seasons. Oczywiście Zico i reszta chłopaków nie siedzieli bezczynnie przez cały ostatni rok, dlatego praktycznie zaraz po ogłoszeniu transferu z jednej agencji do drugiej, wyszła na jaw planowana data powrotu zespołu z kolejnym mini albumem. Tydzień temu była premiera teledysku do singla Be The Light, ale to wczoraj wyszło MV do tytułowej piosenki Very Good


PIOSENKA
W przeciwieństwie do Be The Light, Very Good jest szalenie energiczną i nastrajającą do działania piosenką. Może nie brzmi typowo hip-hopowo (czego można było się spodziewać po takim zespole jak Block B), bo oprócz elektronicznych dźwięków czy mocniejszego bitu usłyszymy tutaj trochę rockowych brzmień (takie wrażenie zapewne sprawia dodanie gitary elektrycznej do melodii). To w połączeniu z rapowanymi zwrotkami daje fajną i ciekawą całość. Ten utwór to przykład na to, że można połączyć różne style i zrobić to na tyle subtelnie, żeby nie tylko nie raziło w uszy, a nawet brzmiało bardzo dobrze. Zaskoczyło mnie coś na kształt screamu (screamo? no wiecie o co mi chodzi, nie znam się na tym za dobrze), które wykonał P.O (jestem ciekawa jak wypadnie na żywo), myślę, że jego głos się do tego nadaje i również nawiązuje do takich mocniejszych, rockowych brzmień. Całe szczęście, że U-Kwon (który zaczął śpiewać zaraz po nim) nawet tego nie próbował...



TEKST
Tekst oczywiście nawiązuje w jakiś sposób do wydarzeń jakie miały miejsce w tym roku. Block B daje nam do zrozumienia (jak w tytule), że czują się BARDZO DOBRZE i zamierzają powrócić na scenę muzyczną w wielkim stylu. Jest też kilka nawiązań do konkurencji (prawdopodobnie chodzi o zespoły, które powstały pod ich nieobecność), na przykład w jednej z linijek U-Kwona: 

꽃미남들은 기를 써
(kkoccminamdeureun gireul sseo)
센 척 해도 너무 귀여운걸
(sen cheok haedo neomu gwiyeoungeol)

Ładni chłopcy tak mocno próbują
Próbują być groźni, ale i tak wyglądają słodko

Lub w momencie gdy Zico pyta się Jak wielu fałszywych raperów tu jest? (How many fake MCs out there?).
Kyung daje nam również do zrozumienia, że teraz już nic ich nie zatrzyma: 

폭주 하는 일곱 악당
(pokju haneun ilgop akdang)
빨간 불로는 못 막아 
(ppalgan bulloneun mot maga)

Siedmiu łotrów, którzy biegną na oślep
Nie zatrzymasz nas na czerwonym świetle

I jako zespół nadal trzymają się razem: 

하나가 된 듯이 단합을 해
(hanaga doen deusi danhabeul hae)

Złączyliśmy się, jakbyśmy byli jednym


Oczywiście najbardziej charakterystyczny jest refren z powtarzanym I'm very very good, ale myślę, że wersy U-Kwona z początku i końca również da się zanucić: 


안 나오면 쳐들어간다 조, 조여 들어간다 안 나오면 쳐들어간다
(an naomyeon chyeodeureoganda jo, joyeo deureoganda an naomyeon chyeodeureoganda)
What can I do for you uh?
안 나오면 쳐들어간다 조, 조여 들어간다 안 나오면 쳐들어간다
(an naomyeon chyeodeureoganda jo, joyeo deureoganda an naomyeon chyeodeureoganda)

Jeśli ty nie wyjdziesz, to ja tam wejdę, ja się tam wcisnę
Co mogę dla ciebie zrobić, uh?
Jeśli ty nie wyjdziesz, to ja tam wejdę, ja się tam wcisnę


TELEDYSK
Ogólnie fabuła (a raczej jej delikatny zarys) obraca się wokół zespołu, który w maskach clownów napada na bank (bardzo skuteczny kamuflaż, biorąc pod uwagę to jak bardzo ostentacyjnie te maski zostały zdjęte przed monitoringiem), później dość mało skromnie cieszy się łupem, robi chaos w budynku, a na końcu podkłada bombę i odjeżdża z miejsca zdarzenia. To wszystko jest urozmaicone różnymi śmiesznymi scenami ,jak np. Jaehyo bijący się z bardzo seksowną panią czy Kyung wychodzący... z talerza (już nie mówiąc o tym chaosie, który dzieje się pod koniec). Teledysk jest utrzymany w czerni i bieli (trochę podkręcili kontrast momentami), które często są przełamywane przez kolor czerwony.
(Teoretycznie powinnam również wspomnieć o rzekomym podobieństwie niektórych scen do One of a Kind G-Dragona czy innych, wypatrzonych przez internautów symbolach (a jest tego sporo.. od Infinite po Jaejoonga). Jednak dopóki Block B samo nie powie, że są tu elementy parodii czy występują jakieś specjalne nawiązania do innych teledysków, nie będę tego komentować, bo to bez sensu. Powstało za dużo teorii i różnych wersji, że wolę skupić się na tym co jest pewne. Resztę teorii spiskowych możecie poczytać na tumblrze lub w komentarzach pod filmem (obecnie w internecie trwa niepotrzebna dyskusja na ten temat) i wykreować sobie własną opinię. 
Nawet jeśli mv ma mieć związek z teledyskami innych k-popowych artystów, uważam, że chłopcy chcieli pokazać, że są tak dobrzy, że potrafią się odnaleźć w każdym koncepcie. Nie chcieli nikogo wyśmiewać czy tym bardziej obrażać.



STYLIZACJE
Nie wyróżnia się tu żaden konkretny koncept jeśli chodzi o to w co chłopcy są ubrani, chyba, że za takowy uznamy te welurowe (tak mi się przynajmniej wydaje) garnitury, trochę funkowo zmodyfikowane za krótkimi nogawkami, doborem butów czy śmiesznych dodatków (wcale nie mam na myśli rogów na głowie Zico, wcaleee). Oprócz tego Block B ma na sobie dużo rzeczy, od luźnych hip-hopowych t-shirtów i złotych łańcuchów przez bardziej eleganckie koszule i dodatki po ćwieki i skórę. Pomimo takich ubrań w różnych kombinacjach nic nie wygląda jakoś specjalnie dziwnie czy nieestetycznie. Jeśli tak wziąć pod uwagę to co napisałam chwilę wcześniej, to może taka różnorodność jest spowodowana właśnie tą chęcią pokazania tego, że Block B pasuje każdy koncept wizualny. 
Chociaż na mój osobny komentarz zasługują 3 dość oryginalne stylizacje Zico. Ciekawe fryzury, dość niecodzienne ubrania i (uwaga) szminka na ustach to coś czym uświadczy nas lider zespołu. Ale czy mimo to wygląda źle? Co mnie zadziwia, wręcz przeciwnie... Myślę, że Zico pomimo dość ekstrawaganckich outfitów scenicznych, wie co zrobić, by wyglądać dobrze.





CHOREOGRAFIA
Niestety jeszcze nie widziałam jej w całości, bo pierwszy występ nie miał jeszcze miejsca, a dance ver. brak. Pomimo to, w teledysku widać ją na tyle, by zauważyć, że jest to bardzo energiczny i specjalnie "niedopracowany" układ taneczny. Podejrzewam, że mało skomplikowany, chociaż znajdzie się kilka charakterystycznych elementów (jak np. to żwawe podskakiwanie, dość podobne to tego z ostatniego teledysku Big Star), które chłopcy i tak mogą go dla zabawy modyfikować. Zamysłem pewnie miało być takie "nieokiełznanie" i przebojowość pokazane w, wyglądających na naturalne, ruchach.

PODSUMOWANIE
Wiecie, że jestem fanką Block B od dłuższego czasu, więc zaskoczeniem nie będzie, że całość przypadła mi do gustu. Przede wszystkim podoba mi się to, że chłopcy wydają się pewniejsi siebie i wyglądają na bardziej rozluźnionych niż za czasów Nillili Mambo. Cieszę się, bo to oznacza, że podnieśli się po poprzednich problemach i są gotowi kontynuować swoją karierę tak jak kiedyś. Ponieważ już nic nie stoi im na przeszkodzie, mam nadzieję, że odniosą należyty sukces. Obyśmy nie musieli czekać na ich następną płytę kolejny rok (no, chyba, że byłby to mega dopracowany full ogromny album), a nawet jeśli, to żeby chłopcy byli aktywni w tym czasie i mieli możliwość spotykania się z fanami. Cudownie jest ich oglądać i nie martwić się o to co będzie dalej i z nadzieją patrzeć na ich obecne aktywności i przyszłe plany. Myślę, że wszystkie BBC się ze mną zgodzą. 

12 komentarzy:

  1. Podoba mi się refren tej piosenki. Wpada w ucho. Bardziej podoba mi się Be The Light, ale każdy ma swój gust. Cieszę się w końcu powrócili

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ich zawsze bede za nich trzymala kciuki mv swietne jak zawsze <3

    OdpowiedzUsuń
  3. kocham poczatek, gdzie jest wrzask i gitara, takie ostrzejsze brzmienie ♥
    przez cały teledysk mialam mega banana na ustach :D'
    o ile moim biasem w blokach jest Jaehyo, tak największe wrażenie zrobił na mnie U-Kwon i jego stylizacja niemal na punka ♥ serio wygląda super ♥ ten piercing na twarzy i w uszach, jego skórzany strój, klamry, ćwieki... wszystko jest super ♥ *może po prostu ja lubię takie klimaty?♥*
    i o ile Be the light mi się wogóle nie podobało *serio zdziwiło mnie to bo od bloków to ja praktycznie wszystko podłapuję* tak Very Good jest EXTRA ♥
    oby więcej takich żywych piosenek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. o, jak miło dowiedzieć się czegokolwiek o tej piosence w zaledwie tak krótkim czasie od jej opublikowania :D
    W każdym razie wreszcie się doczekałam na comeback Block B, jednak mam troszkę sceptyczne podejście co do tej piosenki... Czuje się lekko uprzedzona i kilka momentów mi się jednak nie spodobało.. Ale całość jest jak najbardziej fajna i sam teledysk jest strasznie bekowy haha :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piosenka i teledysk Mega! Przez durze "M"! Najlepszy moment był z bombą. Bardzo się cieszę, że wrócili. Moim zdaniem to w takiej odsłonie im najlepiej, było by fajnie jak by zostali w takim stylu jak najdłużej. Be The Light było fajne, ale nie tak jak to.
    A tak poza tym to bardzo fajny blog. Czytam go od miesiąca i zawsze ze zniecierpliwieniem czekam na kolejną notkę. Widać, że wkładasz w niego dużo pracy. I tak ogólnie to podziwiam Cię za to jak piszesz, człowiek po prostu ma ochotę czytać więcej i więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od razu ta piosenka wpadła mi w ucho!
    Jeszcze, jeżeli mogę dodać coś od siebie, to widzę nawiązania do Jokera (tego z batmana ;) Maski, kolory ubrań które wtedy mają na sobie też się niejako do tego odnoszą. No i idea obrabowania banku. :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawiałam się czy jakaś agencja zaryzykuje współpracę z nimi no i proszę. wrócili z bardzo dobrą piosenką i oby tam dalej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nareszcie!!!!
    Opłacało się czekać, piosenka jest genialna, tak jak ,,Nalina" i ,,Nillili", to jest dokładnie to, na co czekałam =]
    Block.B forever <3

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja mam jeszcze pytanko: gdzie mogę poczytać o tym kogo konkretnie sparodiowali? bo ja to słaba jestem w widzeniu nawet tak oczywistych rzeczy xD" bo na yt i tumblerze to przekopać się przez to wszystko to będzie masakra. ewentualnie czy mogłabyś napisać mi swoją opinie apropo tego c: ! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi podać linka, bo ja czytałam o tym na różnych przypadkowych stronach, ale trochę teorii możesz znaleźć tutaj: http://angrykpopfan.tumblr.com/post/62884196247/a-really-informal-just-for-kicks-thing-because
      i tutaj: http://marzzipan.tumblr.com/post/62880938543 :)

      Usuń
  10. Jejku też bym tak chciała dobrze pisać recenzje na moim blogu tak jak ty ;) Jak na razie próbuję pisać recenzje piosenek z danego miesiąca i wychodzi mi to już coraz lepiej więc może kiedyś wreszcie odważę się napisać jakąś większą recenzję na blogu ;)
    Co do postu to świetny jak twoje każde :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham tę piosenkę <3 Najlepiej wygląda Zico :* Mój ukochany bias <333 Świetna stronka miło się czytało. Bardzo fajna nuta i ma w sobie dużo pozytywnej energii

    OdpowiedzUsuń