Moja lista - 35 ulubionych piosenek z 2013 roku


Końcówka roku to zawsze czas podsumowań. Jako, że mój blog nawiązuje do tematyki muzycznej, powinnam się do tego zastosować. Jednak kpop jako gatunek jest dość obszerny i nawet nie wiem jak to wszystko sobie zorganizować. Łącznie wymyśliłam różne 3 podsumowania, które powinny się pojawić do końca roku (zobaczymy czy mi się to uda), a to jest pierwsze z nich.

Miałam spoooory problem, by ograniczyć liczbę ulubionych utworów do 20, później do 30 i ostatecznie stanęło na 34 i jednym bonusie. Ja nie należę do tych wybitnie wybrednych muzycznie i w sumie nie potrafię określić czym kieruję się słuchając danego utworu po raz setny z rzędu. Dlatego właśnie to zostało użyte jako kryterium wyboru - przeszukałam swój telefon (który jest moim głównym odtwarzaczem muzyki) i wyłapałam te piosenki, które były odtwarzane najczęściej. Później z tej grupy wybrałam tylko te single do których zostały wydaje teledyski (inaczej musiałabym to zestawienie podzielić na kilka części...) i tak oto w wielkich bólach spowodowanych niezdecydowaniem powstała ta lista. Także, chciałabym Wam przedstawić 35 piosenek, które były (bądź są nadal) przeze mnie katowane w tym roku:
(kolejność zupełnie przypadkowa)

1. Henry (ft. Taemin, Kyuhyun) - Trap 

2. Lee Hyori - Miss Korea

3. Infinite - Destiny

4. Sistar19 - Gone, Not Around Any Longer

5. NU'EST - Hello 

6. MBLAQ - Smoky Girl 

7. Hyorin - Lonely 

8. Miss A - Hush 

9. After School - First Love

10 . EXO - Growl 

11. Sunmi - 24 hours 

12. Dynamic Duo (ft. Muzie) - BAAAM 

13. M.I.B - Man In Black 
(jak dla mnie to jest najbardziej niedoceniona piosenka tego roku, przecież jest taka świetna...)

14. Infinite-H - Without You

15. CN Blue - I'm Sorry

16. GLAM - In Front of The Mirror 

17. BTS - We Are Bulletproof pt.2 


18. Seungri - Gotta Talk to You

19. 2PM - A.D.T.O.Y

20. G-Dragon - COUP D'ETAT 

21. Lee Ji Young ft. Hanhae - Iconventient Truth

22. T-ara - Again 1997 

23. EXO - Miracles In December

24. T-ara, The Seeya, 5Dolls, SPEED - Painkiller

25. Song Jieun - False Hope 

26. 2NE1 - Missing You 

27. VIXX - Only U 

28. Electroboyz ft. Nana - Ma Boy 3

29. Block B - Very Good

30. Taeyang - RINGA LINGA

31. Offroad - Headbanging

32. Kim Hyun Joong ft. Jay Park - Unbreakable

33. T-ara - Number 9

34. Jay Park - Appetizer 


No bonus w postaci piosenki, która co prawda nie ma (niestety) swojego teledysku, ale jeśli to zestawienie moich ulubionych piosenek to zasługuje na to by się tu znaleźć, bo mogę jej słuchać zawsze i wszędzie i chyba nigdy mi się nie znudzi, no normalnie utwór idealny: 

35. EXO - Black Pearl 

Jeśli już wzięłam się za coś takiego, to aż szkoda mi nie wspomnieć o tych fajnych piosenkach, które nie doczekały się swojego własnego wideo. Może nie będę ich wypisywać osobno, bo to zajęłoby za dużo czasu, ale ogólnie jest kilka albumów, których w tym roku bardzo przyjemnie mi się słuchało (znów kolejność zupełnie przypadkowa): 

Lee Hi - First Love (part 1 i 2)
IU - Modern Times 
f(x) - Pink Tape 
EXO -XOXO (reedycja) 
EXO - Miracles in December 
SHINee - Misconceptions of You i Misconceptions of Me 
Block B - Very Good 
G-Dragon - Coup D'etat
Brown Eyed Girls - Black Box
Infinite-H - Fly High
2YOON - Harvest Moon (nawet jeśli nie lubię piosenki promującej ten album)
Hyorin - LOVE&HATE
BTS- O!RUL8,2?
BTS - 2 COOL 4 SKOOL
MBLAQ - Sexy Beat

To by było na tyle. Zakładam, że o czymś jeszcze zapomniałam, ale nie trudno o to przy takim ogromie nowych utworów. To jest właśnie jedna z niezaprzeczalnych zalet kpopu - muzyki jest tyle, że nawet wybredne osoby znajdą coś dla siebie. A te niewybredne mają problem z robieniem rankingów. :D

11 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Nie obrazisz się jeśli zrobiłabym coś podobnego?
    Ps. Wszystkie piosenki są świetne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ohh ^^ Prawie wszystkie piosenki uwielbiam :3
    Ciekawy post ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Także uważam, że "Man In Black" M.I.B jest niesłusznie niedocenione. Przez bardzo długi czas miałam ogromnego kata na tę piosenkę. Ci którzy jej nie słyszeli zdecydowanie powinni ją od razu przesłuchać! ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Robienie takich rankingów wydaje się potwornie trudne... Podziwiam. *.*
    Dla mnie słuchanie piosenek w podziale na lata, w których zostały wydane, jest wręcz niemożliwe. W końcu, niektóre piosenki docenia się dopiero po czasie...

    Wesołych Świąt~!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej, świetne zestawienie, moja playlista w telefonie chyba powiększy się o kilka pozycji :P A miałam dać spokój z kpopem xD
    Jak dla mnie najlepsze sa Ringa Linga (zajebista *.*, czemu ja to dotychczas ignorowałam, choć youtube proponowało mi ten teledysk z milion razy?) i Unbreakable.
    Chyba nie jestem jedyną, która zauważa, że Taeyang ciut upodabnia sie do GD? Nie żebym miała coś przeciwko, niech wygląda i zachowuje sie jak chce, mi zależy tylko na muzyce, ale chyba nie wyjdzie mu to na dobre :/ Ludzie będa go porównywać i zawsze będzie gorszym od oryginalu, bo.. to oryginal

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się w tym zestawieniu Unbreakable, Mirlacles in December, Hush, Destiny, 24 hours, Only U, We Are Bulletproof pt.2, Very Good i faktycznie niedoceniane Men in black. Chociaż przyznaję, że bardzo brakuje mi tutaj B.A.P, Jaejoonga i Teen Top :<
    Taeyang upodabnia się do GD? Ani razu nie przyszło mi to na myśl, kiedy oglądałam mv. Według mnie Ringa Linga jest bardzo w stylu Taeyanga. Co prawda wcześniej szedł w stronę ballad i może dlatego niektórzy odnieśli wrażenie, że wzoruje się na GD, kiedy wydał coś żywszego. Mnie się bardzo podoba w tym wydaniu, a Smoka za nic bym nie widziała w Ringa Linga(oczywiście w roli Taeyanga, a nie szurniętego wariata w aucie :P)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tu bym dodał jeszcze Jaejoonga ( jeśli chodzi o piosenki z MV) Mine i Just Another Gorl. Kocham obie piosenki moim zdaniem są to jedne z najlepszych tego roku. W sumie Piosenek Jaejoonga z jego albumu i mini albumu podałbym więcej które zasługują na wyróżnienie moim zdaniem ale tak jak ty wole się ograniczyć bo by tu pełna track lista wyszła. Wiec podaje tylko te do których wydał MV.

    Dodałbym ( tylko już nie wiem czy to zostało wydane w 2013 czy w 2012 więc jak coś to sorka) Break down Super Junior bo też ją bardzo lubie. Ale od Super Junior to jedyna piosenka jaką bym dodał bo te comebacki z Hero i ich najnowszym japońskim singlem były... jak dla mnie... zupełnie nietrafione, chybiona, bezsensu. Tak żeby wydac tylko coś nie ważne co. Jakby w ogóle nie mieli pomysłu na Super Junior. Nie wiem czy można uwzględnić tu też japońskie piosenki koreańczyków ale to zrobie. Dodałbym tu ( jeśli chodzi o piosenki z MV bo reszte daruje bo znó by była lista) Scream TVXQ. Uwielbiam tą piosnekę ! I tytułową piosenke z japońskiego letniego singla "Ocean". Piosenka może jak dla mnie sama w sobie mocno zachwycająca nie była ale miała w sobie to coś dzięki czemu można było ją fajnie słuchac w lato. Uwielbiałem ją słuchac jak szedłem plażą, albo byłem nad wodą czy rzeką i chodziłem ;) Lub słuchać ja jak się szło po lesie....biorą mnie wspomnienia. Dlatego też bym ją dodał bo mam do niej sentyment! ;) Co jeszcze hmmm.... XIA z "Im Sorry" też kocham ta piosenkę. Słucham ją zarówno wtedy kiedy mam doła jak i wtedy kiedy potrzebuje wyciszenia i relaxu. Kocham ją. Aaaa i Best Shadow! Też kocham ten utwór. Nie jestem fanemB2st ale ową piosenkę kocham ;) I chyba tyle piosenek które bym poleci a które miały MV. Bo reszty nie będe podawał bo bym sie nie wyrobił......

    Zero_

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba mamy podobny gust => Czy tylko mi się wydaje, czy naprawdę większość tych najfajniejszych piosenek 2013 powstała w jego drugiej połowie albo i nawet pod koniec? =P Wow, nie ma IGAB, nie żebym jakoś specjalnie kochała tę piosenkę, ale jest w większości rankingów na najlepszą piosenkę 2013 =)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piosenka "Gone, Not Around Any Longer" znalazła się nawet w ostatniej topliście na Rankingi24. Wpada w ucho, jedna z lepszych i zasłużenie w twoim rankingu również wysoko. Aby nie być gołosłownym macie źródło: http://rankingi24.pl/index.php/muzyka/809-10-najwiekszych-hitow-k-pop-wg-billboard-korea.html

    OdpowiedzUsuń
  10. 1. Missing you 2ne1
    2. Hush miss a
    3. Miracles in December exo

    OdpowiedzUsuń