Nietrafione koncepty wizualne cz.2


Pamiętacie może jak jakiś czas temu wstawiłam posta gdzie opisywałam (moim zdaniem) mało trafne koncepty w które wpakowane zostały niektóre girlsbandy? Raz to był jeden konkretny strój, raz fryzura, a raz koncepcja całego teledysku czy występu. Jako, że słowo "część" w tytule pojawiło się nie bez przyczyny chciałabym dalej pociągnąć ten temat. Wcześniej miałam w planach podobną listę, tylko, że w męskim wydaniu, jednak czytając wasze komentarze zwróciłam uwagę na kilka innych teledysków obok których trudno mi przejść obojętnie i nie skomentować... moje poprzednie wybory przy tym to nic.
Także, dzisiaj zamiast skupiać się na męskich wpadkach modowych (spokojnie, na to również przyjdzie pora) chciałabym napisać o tych teledyskach, które obejrzałam/przypomniałam sobie dzięki wam, a należałoby o nich tutaj wspomnieć.


Rainbow Pixie - Hoi Hoi


Może niewiele osób o tym wie, ale zespół Rainbow, o którym DSP cudem przypomniało sobie w zeszłym roku, dzielił się kiedyś na subunit Raibow Pixie. Z założenia podgrupa miała przybrać typowo słodki do zemdlenia koncept, ale czy im to wyszło... no nie wiem. 


Wydaje mi się, że gdy planuje się dla idoli uroczy wizerunek to trzeba to porządnie przemyśleć, bo nie zawsze wygląda to tak naturalnie jak powinno. Oglądając teledysk do Hoi Hoi od razu przyszło mi na myśl Orange Caramel. I tutaj i tutaj dziewczyny są ubrane tak, że nie wstyd byłoby człowiekowi w tym wyjść tylko na ulice Harajuku. Tylko dlaczego w tym pierwszym przypadku coś takiego mi się nie podoba, a w tym drugim już tak? Co prawda, przekonywanie się do specyficzności OC trochę mi zajęło, ale te ich dziwaczne, infantylne i urocze stylizacje jakoś do nich pasują, a w przypadku Rainbow Pixie wydaje się to wymuszone. Skupiając się na wyglądzie (dobrze, że nie na beznadziejnej piosence), to nie jest tak najgorzej, ale znajdzie się kilka momentów, kiedy patrząc na ich ubrania mam ochotę znaleźć ich stylistów i zapytać się "dlaczego?", co jeszcze potęguje fakt, że przecież stworzenie jakiegoś uroczego i miłego dla oczu stroju to nie jest jakaś wybitna sztuka. 





Generalnie to jeśli ktoś lubi takie klimaty, to raczej nie będzie narzekał, ale ja tego jakoś nie kupuję. 

Co tam popmoniaste sukienki Rainbow, tancerzom to dopiero się dostało



Queen B'Z - Bad

Mówiąc o gustach i klimatach... o ile uroczy do bólu teledysk zniosę i obejrzę do końca, to jeśli chodzi o te skrajnie mroczne - zdecydowanie gorzej mi jest wytrzymać. Do samych "strasznych"  i wzorowanych na horrorach teledysków nic nie mam, bo w tamtym roku kilka zespołów całkiem fajnie się odnalazło w takich klimatach (VIXX, Beast czy BTOB), jednak jeśli coś takiego jest wykonane mało estetycznie, to mam ochotę jak najszybciej to wyłączyć. I dobrym przykładem na taki teledysk jest debiutanckie video grupy Queen B'Z, które, delikatnie mówiąc, nie przypadło mi do gustu: 

 

Jakby nie patrząc, to pomysł mieli sensowny. W końcu czegoś takiego w kpopie raczej nie pamiętam, a w końcu przy tylu nowych zespołach wypadałoby się jakoś wyróżniać. Samo MV też jest nakręcone dość solidnie. Jednak większość osób skutecznie odstraszy, a zostaną tylko ci, którym krew, mrok, wampiry, seks i gołe klaty w jednym teledysku nie przeszkadzają. 
Żeby zespół wizualnie nie odstawał od tematyki video, dziewczyny są koszmarnie (i dosłownie i w przenośni) pomalowane i roznegliżowane (robiąc screeny zauważyłam, że średnio co 10 sekund pojawia się zbliżenie na cycki którejś członkini grupy). 




W skrócie: ten teledysk pozostawia u mnie niesmak. 



Elizabeth - Pappa Pierrot 

Słyszeliście może kiedyś o duecie Elizabeth? 
Tak, ja też nie. Mam pewną teorię dlaczego tak jest...
O ile dwa wcześniejsze przykłady to jako-tako kwestia gustu i upodobań i na pewno znajdą się osoby, którym się to spodoba, to w wypadku tego teledysku entuzjastów chyba ze świecą szukać.


Oglądając to doszłam do wniosku, że chyba powinnam przeprosić dziewczyny z T-ara za to, że tak narzekałam na lateksowe wstawki w ich strojach w I Go Crazy Beacuse of You... Bo teledysk do Pappa Pierrot TO jest dopiero lateksowa masakra. Ani to nie jest ładne, ani estetyczne, ani nawet ekstrawaganckie czy oryginalne. Tylko kiczowate i zdecydowanie niemodne. Przepraszam, ale ostatnim razem czerwony lateks był akceptowany w latach 90 za czasów Britney i Ooops, I Did it Again... 



Cóż za korzystne ujęcie

Że nie wspomnę o makijażach, które wyglądają na tych dziewczynach jak maski (nie, nie chodzi mi o tancerki, one faktycznie mają maski). Nawet nie chcę wiedzieć w jakich ilościach kosmetyki zostały użyte by tego dokonać... 



Bardzo realistycznie wyglądająca peruka, pochwały się należą
Jestem osobą, która ceni sobie estetyczność rzeczy, którymi się otacza, więc uwierzcie mi, robienie screenów z tego teledysku było dla mnie prawdziwą męczarnią. Mam nadzieję, że nigdy więcej nie będę musiała tego oglądać. 



Heart Rabbit Girls - Round and Round

Żeby trochę oczyścić umysł po tym co było nam dane zobaczyć przed chwilą, chciałabym Wam przedstawić grupę, która zadebiutowała w tamtym roku i również może pochwalić się mało (delikatnie rzecz ujmując) trafnym konceptem. Dowiedziałam się o tym debiucie przeglądając kiedyś allkpop. Widząc nazwę zespołu (pozwólcie, że daruję sobie dłuższy komentarz na ten temat) i poniekąd przewidując co mnie czeka włączyłam ich debiutancki teledysk: 


Pamiętacie co jeszcze kilkanaście linijek wcześniej pisałam o tym, by uroczy koncept był przemyślany? No, to jest właśnie to co może się zdarzyć jak się wcześniej nie pomyśli. Ja rozumiem, że niski budżet nie pozwala na realizacje ambitnych projektów, ale żeby tak jechać po najniższej linii oporu...
Wyobrażam sobie jak do tego doszło:

- Mamy kilka dziewczyn do zadebiutowania, jaki jest dokładny plan?
- Urok! Słodycz! In-fan-tylność! Kilka grup już się na tym wybiło, tak jest.
- Ale szefie, one nie wyglądają wcale młodo...
- No i co z tego? Ubierze się je w ładne koszuleczki z króliczkami i będą robić słodkie miny do kamery i w ogóle.
- Tak, tylko, że to wygląda dziwnie i nieswojo.
- To rzućcie w tle kilka pluszaków, powinno pomóc.
- Ale przecież to nie poważ...
- Więcej pluszaków! To się sprzedaje!
- Przyciągniemy tym same dzieci.
- To dajcie kilka konkretnych ujęć na ich tyłki w krótkich spodenkach.
- ...





No niestety (co było do przewidzenia) zespół furory nie zrobił (pewnie pomogła w tym sama piosenka), ale próbując znaleźć jakieś info o tej grupie (chciałam sprawdzić po ile mają lat poszczególne członkinie, śmiesznie by było gdyby okazało się, że są grubo po 20) i znalazłam drugi ich teledysk (klik). Chyba jednak pomysł z dziećmi byłby bardziej trafiony.



Girl's Day - Tilt My Head

Wiele osób zna Girl's Day z seksownego konceptu jak w Expectation, Female President czy ostatnim Something. Znajdą się też tacy, którzy kojarzą je z tej uroczej strony jak na przykład w Twinkle Twinkle. Jednak pewnie mało kto pamięta piosenkę z którą zespół zadebiutował w 2010 roku. 


Styliści chyba za bardzo wzięli sobie do serca powiedzenie "dziewczyna jak ta lala!", bo członkinie grupy są wystylizowane na urocze laleczki. Nawet włosom tego nie oszczędzono, co chyba wygląda z tego wszystkiego najdziwniej.



Oprócz tego możemy jeszcze podziwiać takie "radosne" outfity: 


Dobrze, że te czasy są już definitywnie za nimi. Chociaż muszę przyznać, że sama piosenka Tild My Head została mi w głowie. A to dziwne. 


Jeśli chodzi o teledyski, to na Gir's Day zakończę, jednak jest jeszcze coś o czym wspominaliście w komentarzach i chciałabym tu umieścić:

SNSD na konferencji przed trasą koncertową Girls&Peace. Żeby tak ładne i zgrabne dziewczyny źle ubrać to trzeba mieć talent... 

I tym różowym akcentem zakończę to zestawienie. Co myślicie o tych strojach/konceptach o których napisałam? A może chcecie mi pokazać jakieś swoje typy? Jak znowu się uzbiera to może i 3 część powstanie. 

15 komentarzy:

  1. Lubie kpopa ale to co mnie razi to takie żałosne koncepty czy wszystko musi być przesłodzone i każdy musi zrobić ayego żeby być lubiany przez fanów ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ej, a widziałaś zdjęcia teaser do comebacku 2NE1? Choć nie jestem pewna, jak to będzie wyglądać, te foto idealnie pasują na tę listę:
    https://pbs.twimg.com/media/Beb_wFfCQAA-hj3.jpg:large
    https://pbs.twimg.com/media/BeWegGmCAAEsEuo.jpg:large
    https://pbs.twimg.com/media/BeWeHOaCEAEqhGM.jpg:large
    https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/1512507_484345621671878_17433158_n.jpg
    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/149313_484345701671870_1688362915_n.jpg
    Jeśli okaże się, że comeback nie będzie tak tragiczny jak wskazują na to zdjęcia, to to odszczekam, ale na razie...masakra ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bosze bom na grupowym zdjęciu nie wygląda jak ona... wygląda co najmniej ŹLE

      Usuń
    2. CL wygląda ładnie (najładniej moim zdaniem). Stylizacja Dary najmniej mi się podoba..

      Usuń
    3. Mam duże zaufanie do 2NE1, bo strasznie je lubię, ale...
      no jak na razie koncept mi się nie podoba, bo ogólnie nie przepadam za klimatami sci-fi. Mam nadzieję, że w samym teledysku będzie to wyglądało lepiej. :)

      Usuń
  3. Jak dla mnie to wystarczą zwykłe, młodzieżowe ciuchy, fajna i oryginalna choreografia, i ciekawe tło. A jeśli wokaliści mają talent i chwytliwe piosenki to to wystarczy, żeby zdobyć tłumy fanów... Nie wiem co im odbija z tą przesadną słodkością... To aż mdli... A ten drugi teledysk ''Heart Rabbit Girls'' to po prostu... Masakra... To wygląda jak japońska reklama zabawek dla dzieci. Ale żeby być fair to muszę przyznać, że spodenki dziewczyny w środku na przed ostatnim zdjęciu (ta biało-czarno-żółta stylizacja) mi się podobają i spoko by wyglądały z jakąś fajną koszulką...

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem Queen B'Z to jeden z najlepszych debiutów 2013 ^^ a piosenkę Elizabeth do tej pory mam na telefonie. Coś ze mną nie tak XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze powiedziawszy to z przytoczonych tu tragedii, najgorsza jest Quenn B'Z. O ile Pappa Pierrot również jest trefne, tak piosenka nie jest zła, serio. Co do Girl's Day, to mimo że mają plastikowe włosy, uważam że zarówno piosenka jak i teledysk wcale nie są złe. Ot nie nie nie.. Widziałam duzo grosze występy @_@ Koncept aegyo jest pod tym wzgledem często spaprany bo naśladuje japońskie girlsbandy, a tam dopiero dzieją się cukierkowe żenady. I nie wiem jak wy, ale mnie teraz potwornie razi bzik na punkcie seksowności w damskich teledyskach. Można to zrobić dobrze, jak w przypadku Girl's Day ich Female President, ale to co pokazały ostatnio Rainbow BLAXX to już jest zdecydowanie ponad poziom dobrego smaku. W ogóle ostatnie debiuty nowych zespołów tez jakoś mi nie przypadły. Wszystko się teraz robi szybko, tanio i byle jak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastanawia się czasami co tym stylistom w głowach siedzi.
    Te Elizabeth to nie wiem czym się inspirowały.Krzyżówka potwora z lalką.
    Queen B'Z to jakieś nieudane wampiry.Kto je malował?Teledysku do tej pory nie obejrzałam w całości.Do momentu kiedy zaczyna się piosenka jest w porządku,ale później to jakaś masakra.Nie da się tego oglądać,ani tym bardziej słuchać.
    Aegyo. Skomplikowana sprawa.Teoretycznie wolę te bardziej naturalne,ale jestem w stanie polubić też te wymuszone.Trzeba po prostu wiedzieć jak to się robi.Ważne jest też żeby znać umiar.Być wręcz do bólu słodkim wychodzi na dzień dzisiejszy chyba tylko Orange Caramel.
    Albo jak już jest piosenka słodsza niż lukier i dziewczyny zamierzają wspomóc ją równie słodką mimiką,to niech chociaż stylizacje będą ładne.Weźmy takie Secret - YooHoo. Bardzo lubię dziewczyny,ale tutaj przesadziły z tymi minami,piosenka też urocza (chociaż nie aż tak że zęby bolą) i tak,w teledysku był róż,kwiatki i falbanki,ale wszystko było estetyczne.Secret wyglądały naprawdę ładnie,owszem uroczo,ale patrzy się na to przyjemnie,kiedy Rainbow Pixie wypadają po prostu tandetnie.

    To teraz na zakończenie coś na co zdecydowanie patrzy się z wielką przyjemnością.Blog wygląda ślicznie ^^ Nie wiem skąd czerpiesz inspiracje,ale blog za każdym razem wygląda co raz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak czytam twoje posty, myślę " Ona naprawdę zostanie kiedyś redaktorką magazynu czy coś w tym stylu|" Piszesz świetnie i profesjonalnie *0* To samo sprawia że aż się chce czytać ^.^ Zanim jeszcze przejdę do tematu postu, dodam że nowy wygląd świetny, a co dla mnie ważne te cytaty *-* Tak bardzo lubię je czytać z 10 razy dziennie :P Jak zwykle wykonałaś cudo!
    Te koncepty mnie przerażają... aż bałam się włączyć te teledyski, więc to Sobie odpuściłam, zdjęcia mi wystarczą. Elizabeth... chyba nie zasnę spokojnie dzisiejszej nocy, będę się bała że zaatakuje mnie lalka ... czy coś. Jeszcze widziałam komentarz o 2NE1 , według mnie dziewczyny wyglądają ślicznie ^.^ Sądzę że nie nadają się do tej listy, ale zobaczmy jeszcze MV :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten zespół 2,3 i 4 to mogą się pochwalić dużą ilością wyświetleń... Chociaż muszę przyznać, że "Bad' Queens coś-tam wpada w ucho...
    Tak szczerze, gdybym chciała zostać gwiazdą i wytwórnia wyskoczyłaby z czymś taki, to podziękowałabym i wyszła z sali... Troszkę wstyd w czymś takim się pokazywać :/ Do tego już wiadomo jak rodzą się potwory: wychodzą z wanny oblepione tajemniczą mazią xD
    A tak poza tym, to bardzo ciekawie piszesz i jest to mój ulubiony blog o k-pop'ie :D Hwaiting!
    (PS. teraz ten wystrój wygląda taaaaaak ślicznie :3)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie rozwaliło to ----> http://www.youtube.com/watch?v=hX3O5v-ylC4 oczywiście pozytywnie, co nie oznacza ,że to dziwne xD Jak pierwszy raz obejrzałam ten teledysk to myślałam ,że ze śmiechu nie wyrobię ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boże, przez Ciebie ze śmiechu to z krzesła się zwaliłam xd

      Usuń
  11. Jak patrze na takie stylizacje to zastanawiam się czy te gwiazdy naprawdę nie mają nic do powiedzenia w sprawie swojego wyglądu czy może po prostu mają tak kiepski gust...
    Girl's Day i ich różowe wdzianka tak biją po oczach że nie mogę patrzeć a Elizabeth ughh.. brak słów.
    Nie wiem czemu ale strasznie polubiłam posty z tej serii i chciałabym zobaczyć również coś z męskich nieudanych stylizacji a jeśli mowa o męskich nietrafionych konceptach wizualnych to zdecydowanie pasuje Teen Top - Supa Love. Lubie chłopaków ale ten wizerunek był straszny ;P
    http://www.youtube.com/watch?v=boQFnQAaCZc

    OdpowiedzUsuń