Film - Kpop Dance Breaks

Po wczorajszym małym failu z youtube w roli głównej, dziś już normalnie można oglądać, przepraszam za kłopot.

Może najpierw wytłumaczę czym w ogóle jest "dance break": w piosence będzie to moment, kiedy trochę zmienia się muzyka w tle, wokale się uciszają i zostaje miejsce tylko na taniec. Zazwyczaj jest to najbardziej widowiskowa część układu tanecznego. I prawie zawsze na pierwszym planie znajdują się główni tancerze, to wtedy jest ich przysłowiowe "5 minut" (jeśli linijek w tekście piosenki im poskąpili...). Jakiś czas temu dużą popularnością cieszyły się dubstepowe przerywniki, bo to pasuje do tych energiczniejszych piosenek i można pod to układać fajne (wyglądające "cool") choreografie z jakimiś odjazdowymi akrobacjami. 
Wczoraj wpadłam na spontaniczny pomysł sklejenia filmiku gdzie tematem przewodnim będzie właśnie dance break (jest w ogóle na to wyrażenie polski odpowiednik?), no i już dzisiaj mogłam go opublikować. Oczywiście nie znajdziecie tu wszystkich możliwych choreografii, ale i tak moim zdaniem te które zamieściłam robią wrażenie (niektóre nawet kreatywnością, patrz: B.A.P). Przy niektórych musiałam użyć występów na żywo, bo w teledysku było to za słabo widoczne. 
Polecam oglądać w HD dla lepszego efektu (odniesie Was na stronę vimeo gdzie filmik będzie można obejrzeć w wysokiej rozdzielczości)
A, i wiem, że niektóre fragmenty są trochę ciszej niż reszta, ale to nie z mojej winy, wklejałam oryginalne wersje.  



I jak się podobało? Macie jakieś swoje ulubione typy? Ja bardzo lubię takie momenty w piosenkach, bo ogólnie patrzenie na taniec sprawia mi przyjemność, a to zawsze go jeszcze bardziej eksponuje. Ciężko mi było wyróżnić zespoły, których całe choreografie wyglądają jak jeden wielki dance break (patrz: Infinite czy SHINee). Może dodalibyście jeszcze coś od siebie? 

14 komentarzy:

  1. Film zablokowany ;;

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie można wyświetlić filmu. :c

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał ledwo dodałaś, a już naleźli i zablokowali.

    OdpowiedzUsuń
  4. "This video contains content from JYP Entertainment, SBS ContentsHub, YG Entertainment Inc. and Loen Entertainment, one or more of whom have blocked it on copyright grounds.

    Sorry about that."

    :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie działa, zablokowali. ;_;

    OdpowiedzUsuń
  6. TVXQ<3
    No i Super Junior;D

    OdpowiedzUsuń
  7. ten filmik nadal utrzymuje mnie w jednym - o wiele bardziej wolę boybandy :p jakoś o lasek głównie widzę machanie tyłkiem *z wyjątkami* a u boybandów jakoś tak... więcej poweru to dla mnie ma, no po prostu fajniej to wygląda!
    wgl kocham kawałki, gdzie jest moment na tylko taniec, wtedy często gł tancerze *moi biasi zazwyczaj ♥* dostają jeszcze solo *więc mam lepszy widok niż przez cały występ XD ♥*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podobają mi się te wycinki gdzie taniec zdecydowanie góruje. Według mnie taki dance break bardzo podnosi stopień jakości wykonywanej piosenki i układu. Fajna rzecz ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne wybrałaś zestawienie choć i tak pominęłaś dużo fajnych zespołów...

    OdpowiedzUsuń
  10. Na prawdę fajny filmik. ;) Bardzo lubie takie dance break'i. Trochę zabrakło mi Angel, ale i tak było super. ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Co ja co, ale uwielbiam patrzeć jak moi oppa "wyginają swoje prężne ciała" :D dla fanów. Najbardziej zaciekawił mnie układ 2PM do piosenki "I'll be back' i jestem ci wdzięczna za wstawienie tańca Bangtan Boys <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, ze dance break bardzo urozmaica całe MV właśnie, daje pole do popisu tancerzom i zwraca na nich uwagę. Ja osobiście bardzo lubię te momenty w teledyskach, można sobie popaczeć :3
    Swoją drogą te dubstepowe wstawki, mimo że pochodzą, z innych piosenek do siebie bardzo pasują, myślę, że jakby troszkę to poprzerabiać, upłynnić przejścia to byłby idealny, odgrzewany kotlet dla nowych debiutantów. Może któraś wytwórnia się skusi :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobało mi się i jestem zaskoczona że nie pojawiło się tu Teen Top bo jak dla mnie mają genialne choreo szczególnie ich ostatni comeback
    Co do tańca to zdecydowanie wolę męskie grupy jest więcej poweru, akrobacji kroki są trudniejsze a co za tym idzie świetnie się to ogląda

    OdpowiedzUsuń