Zmotywuj się do działania z k-popem!


Chyba zgodzicie się ze mną, że kpop oprócz tego że jest źródłem rozrywki, potrafi nas zainspirować bądź zmotywować do osiągnięcia jakiegoś celu. Nie koniecznie chodzi mi tutaj o samą muzykę (chociaż nie mówię, że teksty piosenek nie mają takiej mocy), ale o samych idoli - ich styl, zachowanie, determinację. Jako że od ludzi związanych z branżą rozrywkową wymaga się odpowiedniego wyglądu, idolki i idole czują na sobie presję, by wyglądać dobrze i przyciągać spojrzenia. Co jest w pełni zrozumiałe. Można inspirować się ich makijażami, fryzurami, stylem, ale oprócz tego... wyglądem sylwetki ogólnie.
Kiedy przyszło mi do głowy napisanie takiego posta, nie do końca byłam pewna czy to dobry pomysł. W końcu kiedy mówimy o figurach idolek (bo to na nich mam zamiar się skupić, zdaję sobie sprawę że wchodzi tutaj zdecydowanie więcej pań niż panów, choć nawet jeśli takowi tu dotrą to patrząc na niektóre zdjęcia na pewno nie będą narzekać na dyskryminację) często pojawiają się słowa typu "wychudzona", "zbyt koścista", "nie ma cycków", "wygląda niezdrowo"... jest to temat dość dyskusyjny. Później jednak pomyślałam, że to też zależy od gustu. Są ludzie, którym będzie podobać się bardzo smukła sylwetka, a są tacy którzy wolą bardziej zaznaczone kształty. I nawet jeśli w kpopie dominuje ten pierwszy typ (takie już kanony piękna w Azji), to postaram się wstawić różnorodne zdjęcia.
Ale wracając do meritum: ta notka służy do tego, by się trochę zmotywować. Idzie wiosna, wypadałoby się ruszyć sprzed komputera, coś ze sobą zrobić. Tylko jakoś tak chęci brak... ale co nie inspiruje lepiej do zmian, niż oglądanie pożądanych rezultatów? Teraz modne stały się blogi z poradami dotyczącymi tego jak można być fit oraz jak dbać o siebie i tam również znajduje się wiele zdjęć mających posłużyć jako inspiracja do działania. Dzisiaj chciałabym pokazać, że coś takiego można połączyć z zainteresowaniem koreańską muzyką.


Choć jeśli chodzi o same sposoby na smukłą sylwetkę... na pewno nie raz słyszeliście historie o tym, jak to idolki się głodzą i męczą by dobrze wyglądać. Nie twierdzę, że to nieprawda, ale jednocześnie uważam, że nie można aż tak generalizować. Jedne korzystają z tzw. "one meal a day diet" (czyli jedzenia jednego posiłku dziennie) bądź ograniczają swoje posiłki do minimum (głównie przed jakimiś ważniejszymi nagraniami czy występami), co nie wydaje się zbyt zdrowe. Ale myślę, że znajdą się też takie gwiazdy, które jedzą normalnie, tylko zdrowo i w rozsądnych ilościach. Bardziej zwróciłabym tutaj uwagę nie na dietę, a na aktywny tryb życia, który na pewno prowadzi większość idoli. Nie tylko po to by doskonalić swój wygląd, ale również dlatego, że jest to część ich codziennej pracy. Treningi, występy, koncerty... są na pewno bardzo wykańczające i potrzeba do tego dobrej kondycji i siły fizycznej (dlatego też nie do końca wierzę w te głodówki, które energii na pewno nie dostarczają). Już nie mówiąc o tym, że część idoli korzysta z usług osobistych trenerów.
Moim zdaniem niezależnie od tego czy ktoś jest bardzo chudy, wyrzeźbiony, z krągłościami - ważne żeby być zdrowym i pewnym siebie w środku. To my decydujemy jak chcemy wyglądać, trzeba tylko dochodzić do tego stopniowo i z głową.
Ale koniec już gadania, przechodzę do zdjęć i filmów:

Yoona (SNSD)
Hyuna (4Minute)
Bora (Sistar)
CL (2NE1)
Kahi
Yuri (SNSD)
Nicole
Krystal (f(x))
Fei (Miss A)
Hyosung (Secret)
Krystal (f(x))
Jessica (SNSD)
Bom (2NE1)
Nana (After School)
Bora (Sistar)
Hyosung (Secret)
Hyorin (Sistar)
Tiffany (SNSD)
Sojin (Girl's Day)
Kahi 
Kyungri (Nine Muses)
Hyoyeon (SNSD)
Hyorin (Sistar)
Yura (Girl's Day)
Bom (2NE1)
Soyou (Sistar)
Victoria (f(x))
Hyomin (T-ara)
Jessica (SNSD)
Hyuna (4Minute)
Sojin (Girl's Day)
Soyou (Sistar)
G.NA
Dara (2NE1)
Kaeun (After School)
Gayoon (4Minute)
Sooyoung (SNSD)
Nie wstawiłam żadnych zdjęć z sesji zdjęciowych, bo nigdy nie wiadomo jak to z tym photoshopem, a nie chciałam  pokazywać jako inspirację czegoś, co może być nieosiągalne. 
Równie motywujące co zdjęcia, są filmiki z ćwiczącymi gwiazdami. W końcu takie ciała nie biorą się znikąd. 
Yuri z SNSD znana jest ze swojego zamiłowania do ćwiczeń, rozciągania się i jogi:







Choć patrząc na SNSD, widać, że dla każdej z nich wysiłek fizyczny nie jest obcy. Kiedyś w Star King dziewczyny pokazywały przykładowe ćwiczenia wraz z profesjonalnymi trenerami (ich własnymi na dodatek, czytałam, że Jessica korzysta z usług jednego trenera już od wielu lat). Dodatkowo można się dowiedzieć, że idealne nogi dziewczyn z SNSD to nie tylko efekt ćwiczeń, ale również... złotej proporcji (odcinki podzielone w stosunku 5:3:2). Przepraszam za jakość (to dość stare filmiki), ale ogólnie widać o co chodzi:





Tutaj Jiyoung z KARA pracuje nad swoim brzuchem:

Jeśli chodzi o 2NE1, to za ich sprawność fizyczną i odpowiednią dietę jest odpowiedzialny niejaki Hwang Ssabu, trener YG. Czasami wrzuca do internetu (na przykład na swojego twittera) filmiki bądź zdjęcia z trenującymi dziewczynami (i innymi artystami z wytwórni):



Jeśli chcielibyście potrenować razem z Hwang Ssabu, to nie ma problemu, ponieważ ma on swój kanał na yt, gdzie pokazuje różne ćwiczenia. Może dziewczyny nie zawsze chcą go słuchać (*cough* Bom *cough*), ale nie można zaprzeczyć, że treningi z nim są skuteczne, dowodzi temu chociażby obecny abs Dary (z którego niezaprzeczalnie oboje są dumni): 


Jak już piszę o byciu wyćwiczonym, to grzechem byłoby nie wspomnieć o Victorii z zespołu f(x). Victoria od młodości jest związana z chińskim tańcem tradycyjnym (nawet skończyła studia na tym kierunku), do którego trzeba być nie lada rozciągniętym i elastycznym... zresztą sami zobaczcie co ta kobieta potrafi:

rutynowa rozgrzewka 


Dbanie o swój wygląd, zdrowe odżywianie i aktywność fizyczna, to zdecydowanie coś do czego część Koreańczyków przywiązuje dużą wagę.  Mają warunki do chodzenia po górach, w samym Seulu ludzie biegają, grają, jeżdżą na rowerach w pobliżu rzeki Han. Dlatego dużą popularnością cieszą się firmy związane ze odzieżą sportową czy zdrową żywnością, a co nie zareklamuje ich lepiej niż piękne ciała koreańskich gwiazd? 

Krystal z f(x)

Uee z After School


Minkyung z Davichi

Yoona z SNSD i Lee Min Ho

No i na koniec reklama, która jest wręcz legendarna, jeśli chodzi o pokazanie piękna ludzkiego ciała (ależ poetycznie to nazwałam), czyli Cabi Song w wykonaniu SNSD i 2PM: 


Jako że mój blog jest tematycznie związany głównie z muzyką, nie może tutaj zabraknąć jakiejś piosenki. Jeśli chodzi o promowanie aktywności fizycznej poprzez taniec (chyba to jest najprzyjemniejsza forma ćwiczeń, prawda?) to przychodzą mi do głowy dwa teledyski:

Wonder Girls - Like This :

i japońskie Love&Girls od SNSD:


Jeśli ktoś potrzebuje dodatkowej motywacji, to polecam blogi, które łączą kpop razem z poradami dotyczącymi zdrowego odżywiania i różnych ćwiczeń:
kpophealth.tumblr.com
kpop-health-bodies.tumblr.com
loseweightwithkpop.tumblr.com
kpopbodies.tumblr.com
theokdiet.tumblr.com

I jak? Ktoś dostał nagłej ochoty by trochę się poruszać? Macie jakieś konkretne gwiazdy które uznajecie za swój wzór jeśli chodzi o budowę ciała? Może już próbujecie dążyć do pewnego wyglądu?
Ja osobiście (a uwierzcie mi, jestem typem patentowanego lenia) poczułam się nieźle zainspirowana i może to przyczyni się do zmiany moich niektórych nawyków. Obecnie (bo co chwilę mi się to zmienia) jako ideał uważam ciało Krystal (a dokładniej jej brzuch), chociaż jestem też "fanką" Bom i Nany (ale na tym się kończy, bo wiecie, centymetrów mi brakuje :D).
I jeszcze jedno: Macie jakieś ulubione piosenki do ćwiczeń? Takie które napawają Was energią? Ciągnąc dalej ten temat chcę stworzyć playlistę nadającą się do ćwiczeń, oprócz sugestii z internetu i swoich typów chciałabym od razu umieścić wasze propozycje. 

24 komentarze:

  1. u mnie to na schudnięcie nie podziałały właśnie kobiety a CHŁOPCY! serio, ale jak przeglądam zdjęcia moich biasów i widzę ich chude nogi to stwierdziłam pewnego dnia 'ej co to jest aby facet miał lepsze nogi niż ty?! czas to zmienić!' po czym przeszłam na dietę, zaczęłam się zdrowo odżywiać i ćwiczyć i ponad 6 kilo poszło się... daleko :D zdjęcia pięknych, męskich nóżek potrafią jak widać zdziałać wiele ♥♥♥
    serio kpop dobrze motywuje moim zdaniem by zadbać o swoją sylwetkę - skoro oni mają takie piękne ciała, czemu ja mam nie mieć? ♥
    super wpis, cieszę się, że poruszyłaś ten temat :D a teraz biegnę na rower~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, w sumie o męskich nogach jako motywacji to nie pomyślałam. Ale wszystko jest dobre, byleby tylko dawało efekty! :D
      Gratuluję i życzę dalszych sukcesów~

      Usuń
  2. no siema "patentowany leniu" xD wiedz, że nie jesteś sama! nierób nr 1 z tej strony :D
    a tak poważnie to kocham Cię za tego posta! niektórych dołują takie fotolisty, a dla mnie to jest całkiem odwrotne. czuję się tak zmotywowana, że aż nie mam wyrzutów, że siedzę i czytam tą notkę zamiast pisać raport! haha :D
    niestety nie mogę odpowiedzieć na pierwsze pytanie bo nie umiem, nie mam żadnej specjalnie inspirującej idolki, wszystkie są inspirujące tbh. a co do piosenek to dla mnie nadają się wszystkie żywe lub skoczne (one też są jednocześnie motywacją). dzisiaj np cały dzień chodzę i słucham 2ne1 - happy (wcale nie śpiewałam na głos w drodze na uczelnie, kiedy jakiś człowiek nagle wyrósł obok mnie jak spod ziemi...)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie naprawdę mocno dołują takie fotolisty, ale przez to właśnie mam motywację do pracy... Więc teraz lecę robić serię brzuszków i dziękuję za tego posta! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o "dietę k-popową" to propaguję ja od grudnia i ... schudłam już prawie 10 kg :D Wystarczyło tylko znaleźć idolkę o swoim wzroście z zespołu, który się lubi :D Jestem wzrostu Tiffany z SNSD i ją postawiłam sobie jako wzór. Dzięki temu, że zaczęłam tańczyć (swoją droga do k-popu XD) mam więcej siły i lepszą kondycję, co pomaga mi w występach z zespołem w szkole muzycznej C: Polecam wszystkim... A najfajniejszą rzeczą jest to, ze można parę osób zdenerwować xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio mieliśmy w szkole test coopera, i można było wziąć słuchawki i telefon (u nas normalnie nie można). W kółko słuchałam Block B - Very Good i Nillili mambo , świetnie pomogło !

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, ale koleżanka na górze miała racje.. Nic tak nie potrafi motywować jak widok męskiego idola np. Teamin'a. Skoro on ma takie nogi to ja nie mogę !?
    Polecam Ci też zrobić taki temat, pewnie byłoby dużo zainteresowanych osób ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Park bom powala swoja figura , piekne i długie nogi ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Daję mi to motywacje do pracy. Zawsze wmawiam sobie ''wstanę o 6, przed szkołą 100 brzuszków. Tak własnie będzie!''. Dzwoni budzik, wyłączam go i idę spać. Czasami mam takie dni, kiedy zrobię jakieś ćwiczenia, ale ćwiczenia, których nie wykonuje się regularnie, nie dają żadnych efektów, no niestety. Najpierw masa.. potem rzeźba. :) Muszę się serio za siebie wziąć, bo za parę miesięcy będzie mi cała klasa pomagała z krzesła wstać. XD

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ja widzę to wszystko... Ja chcę, jaaa chcę! *.* Tak, bardzo mnie to zmotywowało. :3 Moją inspiracją zdecydowanie jest Dara. *,* Chociaż na samym początku to chcę zrzucić kilkanaście kilo... ;P Potem chcę mieć takiego abs'a! *^*
    Nawet sobie taki folderek założyłam, gdzie będę sobie zapisywała właśnie takie, motywujące zdjęcia. :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę narzekać na swój brzuch bo jest płaski a biorąc pod uwagę, że nic z nim nie robię (a raczej nie robiłam) tym bardziej mi zabrania go krytykować jednak zawsze mi się marzył taki umięśniony itd i właśnie mnie zmotywowałaś do tego pokazując tyle zdjęć w końcu każdy może mieć taki tylko potrzeba troche wysiłku i wytrwałości ( az tym problem) jak na razie mineły 2 dni i sama jestem ciekawa ile wytrzymam w tym postanowieniu. Jednak mimo, że motywacją do ruszenia się były koreańskie gwiazdy to zaczęłam ćwiczyć filmikach na youtube z Mel b.

    OdpowiedzUsuń
  12. Już dawno sobie wmawiałam "Będę chuda jak Hyuna", ale po 3 treningach się kończyło, teraz jak Dara pokazała swój ABS po 2 miesiącach ćwiczeń to też sobie podobnie pomyślałam, ale znowu po 3 treningach - koniec. Bardzo lubię takie chude sylwetki, chude nogi, ręce. Też bym chciała taka być i nie wiele mi brakuję, ale za nic nie mam motywacji :/ Może kiedyś dojdę do 4 treningu, ale od jutra będę biegać więc może to w czymś pomoże :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny, ciekawie napisany post- w sumie jak zawsze => Tylko jest jedna sprawa... Nasi idole zawsze motywują nas do działania, bo zazwyczaj zupełnie nieświadomie dążymy do ideału, chcemy wyglądać tak jak ktoś,kogo podziwiamy, i nie ma w tym niczego złego. Trzeb jednak pamiętać żeby w tym wszystkim nie zgubić samego siebie. Te słowa kieruję przede wszystkim do dziewczyn [pewnie tych najwięcej czytało tego posta ^.^]; nigdy nie gubcie się w ślepej pogoni za ideałami. Do teraz niełątwo przychodzi mi przyznawanie sie do tego, ale ostatni rok straciłam na walce z moją chorobą, anoreksją. To był chyba najcięższy rok w moim życiu i najgorsze jest to, że z tego zaburzenia nie da się wyleczyć, to jest jak alkoholizm, już zawsze w nas przyczajone... na moją chorobę nałożyło się bardzo wiele czynników, przede wszystkim problemy rodzinne i nie obwiniam za nią moich kpopowych ulubieńców -> Jednak wpisy na oficjalnych profilach gwiazd, takie jak np. dużo zaniżona waga na pewno nie pomagają, kiedy chcemy schudnąć =/ Moja waga byłą akurat w normie, ale kiedy widziałam dane takie jak np. waga 40 kg w profilu dwudziestoparoletniej idolki ze wzrostem 163 cm, załamywałam się =/ Na pewno nie było to głównym czynnikiem, koniec końców, skończyłąm z waga 33 kg przy 162 cm, więc było już bardzo źle =

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pojawił się taki komentarz, bo daje do myślenia i może niektórzy czytając to wezmą sobie Twoje słowa do serca. Co prawda starałam się dać do zrozumienia na początku posta, że jeśli decydujemy się na jakiekolwiek zmiany związane ze swoim ciałem to trzeba to robić powoli i z głową, jednak to co innego jak wypowiada się osoba, która już przechodziła takie problemy i wie jak to jest.
      Można się inspirować wyglądem innych i wyznaczyć sobie jakiś cel z tym związany, ale tak jak piszesz: nie można się zatracić w dążeniu do niego.
      Niemniej, mam nadzieję, że już wszystko w porządku, a dalej będzie już tylko lepiej i tego Ci z całego serca życzę. :)

      Usuń
    2. Dziękuję -) I [przynajmniej wg mnie =>] zdjęcia, które wstawiłaś są idealne, bo pokazują idolki z ,,ludzkiej strony". Czekam na kolejne posty ^.^

      Usuń
    3. Witaj, ja również przez ostatni rok leczyłam się z bulimii, ale jak mówisz - z tego się nie da wyleczyć. Rok temu ważyłam 34 kg (wzrost 160 cm), a teraz po terapii ważę 53 kg. Ale z powrotem coś się psuje. Nie mogę na siebie patrzeć, mam zaburzony obraz siebie, widzę siebie o wiele grubszą niż jestem. Chciałabym z powrotem ważyć 40 kg. Nikt mnie nie rozumie i nie wie przez co przechodzę... Mam nadzieję, że się z tego pozbieram...
      A Tobie życzę powodzenia :)

      Usuń
  14. Bardzo przydatny wpis, szczególnie zainteresowały mnie "Złote Proporcje" dziewczyn z SNSD! Ale nie rozumiem o co chodzi z tym, że Bom nie chce słuchać trenera? Czy to była jakas większa afera?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie z nich chudzinki ;-;
    Victoria nie ma kości :D
    Planuję zabrać się wkrótce za ćwiczenia, przyjmuję wyzwanie na brzuch i zbieram jeszcze zestawy ćwiczeń, a ten post bardzo mi się przyda jako motywacja, dziękuję ^^
    Co do piosenek, to wybieram Topp dogg - Say it. Na refrenie dostaję takiego powera, że... :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Post super na serio mi się podoba. Jak tak popatrzę na nie to może zachce mi się ćwiczyć xD. Moim ideałem co do figury jest Victoria z f(x) i Soyou z Sistar, ja osobiście nie znajdę idolki z moim wzrostem xD. Chciała bym być tak flexi jak Victoria chociaż i tak nie jest ze mną źle i czasami zaskakuje moich znajomych. Co do "złotej proporcji" jak się zmierzyłam okazało się że mam mniejsze liczby niż one haha. Ogólnie nie narzekam na swoją wagę tylko chciała bym być bardziej wysportowana i mieć płaski brzuch. Często mówię że jestem gruba do przyjaciół to wtedy dostaje po głowie. Ale za siebie i tak trzeba się wziąć i będę dążyć do tego co mi się spodoba.Co do piosenki to może być wszystko byle by coś leciało żebym nie myślała o bólu ja w tej chwili znoszę. Jeszcze raz dziękuje za post i motywacje :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się. Od kiedy zaczęłam słuchać kpop'u bardziej dam o siebie. O włosy, cerę, wygląd. Muszę w końcu zadbać jeszcze o sylwetkę :P. I radziłabym uważać z tym szukaniem gwiazdy z tym samym wzrostem i dążeniu do jej wagi, bo po pierwsze często to jest zaniżone, a po drugie Azjaci maja lżejsze kości, drobniejszą budowę i nawet inne BMI (jakby to porównać, to przy jednakowej sylwetce Azjaty i Europejczyka jest ok. 2kg różnicy). A wpis bardzo przydatny i motywuje. Najważniejsze to zdrowo się odżywiać, absolutnie nie głodować (to tylko spowalnia metabolizm, przez co w efekcie grubniemy) i przede wszystkim ćwiczyć. Powodzenia osobom, które dążą do ładnej sylwetki C:

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam straszną niedowagę, od dawna się z tym zmagam. Nie jestem chora n anoreksję, tak po prostu mam, od urodzenia. Zdaję sobie jednak sprawę z tego iż ta niedowaga, którą mam może okazać się dla mnie naprawdę niebezpieczna,mierzę sobie 155cm, ważę 29 kilogramów. Wiem, to straszne. Sama skóra i kości. Nikomu tego nie życzę..

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przyznać, że oglądając te zdjęcia i filmiki, nie tyle zmotywowało mnie to do pracy nad swoją sylwetką, co wręcz zachęciło i nabrałam ochoty, żeby ćwiczyć tak jak one. Ten post jest naprawdę udany. ^^ Zobaczymy jeszcze, jak to wyjdzie w praktyce. ( ̄。 ̄)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trafiłam na tego bloga stosunkowo niedawno i to był jeden z pierwszych postów, jakie tu przeczytałam. Za swój "wzór" wybrałam Yoonę z SNSD i w niecały miesiąc schudłam 14 kg. Aktualnie ważę 41 kg i brakuje mi odrobinę do brzucha, jaki ma Yoona. Dziękuje ci za zmotywowanie!
    ~Chiba

    OdpowiedzUsuń