Kpopowi idole a operacje plastyczne cz. 2




Wracam z drugą odsłoną posta o operacjach plastycznych (zmiana kolejności słów w tytule celowa, tutaj bardziej skupię się na ich podejściu). Wcześniej w ogóle nie zakładałam, że go napiszę, ale pojawiły się o to prośby, więc poszukałam trochę i znalazło się tyle materiałów, by powstał kolejny wpis.
Jednak, zanim zaczniecie przeglądać zdjęcia, odsyłam Was do pierwszego posta na ten temat. Przede wszystkim proszę o przeczytanie tego co napisałam przed pokazaniem konkretnych operacji. Chcę po prostu przypomnieć, że to co tutaj teraz pokażę wcale nie musi być w 100% prawdą i to tak jakby nie są moje spostrzeżenia, a zdjęcia i opinie pozbierane z różnych stron i forów (bo ja sama mam problem z zauważeniem niektórych zmian). Pamiętajcie, by do takich rzeczy podchodzić z dystansem i szanować zdanie innych, bo akurat w tej kwestii może się ono trochę różnić i to jest naturalne. Ale jeszcze raz: przeczytajcie, to co napisałam o tym tutaj.


Taemin (SHINee)
Zacznę od razu z grubej rury, bo akurat kwestia Taemina i jego rzekomej operacji nosa była dość szeroko komentowana swego czasu. Jedni twierdzą, że to oczywiste, inni nie widzą żadnej różnicy. Chodzi tutaj o "wyprostowanie" nosa, wcześniej był lekko skierowany w dół, obecnie prosty, a nawet trochę zadarty. 



Leeteuk (Super Junior) 
Leeteuk również jest podejrzewany o operację nosa (tj. znaczne pomniejszenie go). Ale i tak nie ma co narzekać, bo nie widziałam, by ludzie wytykali mu inne zabiegi, a patrząc na doświadczenie innych gwiazd pod tym względem, to już coś. 


Lee Sam (Nine Muses)
Była już (niestety) członkini Nine Muses przeszła przez operację powiększenia piersi i to chyba jest dość dobrze widoczne... 




Hyomin (T-ara)
Swego czasu czytałam informację o tym, że Hyomin przed debiutem była ulzzangiem (a nawet jeśli nie była znana w internecie, to i tak ludzie chwalili ją za wygląd). Niestety jej ładna i fotogeniczna buzia to prawdopodobnie zasługa chirurga. Co ciekawe, Hyomin nie przeszła operacji zaraz przed zadebiutowaniem w T-ara (tak jak to robi większość celebrytów), a dużo wcześniej, kiedy jeszcze uczęszczała do szkoły. Sama nie wstydzi się o tym mówić, co moim zdaniem jest bardzo fajnym podejściem. 


Zapytana przez dziennikarza o to, czy dziewczyny w T-ara przeszły przez operacje:
Nie powiemy kto, co i gdzie sobie poprawił, ale na chwilę obecną, musimy przyznać O (t/n: bo to była gra na prawdę i fałsz, mówiąc "O" ma na myśli "prawdę"). Społeczeństwo zrobiło się strasznie skoncentrowane na wyglądzie. W naszej pracy chodzi o to, byśmy dawały radość i zabawiały wielu ludzi. Nie da się tego robić, jeśli nie jest się ładnym. To zdecydowanie też zależy od nas, bo chcemy czuć się ładne, ale ponieważ publiczność bardzo zwraca uwagę na nasz wygląd, myślę że można poprawić sobie kilka rzeczy. Tak długo aż nie jesteś zaczynasz robić się chciwy wywiązując się z tych wizualnych oczekiwań. 



Naeun (A Pink)
Popularność Naeun znacznie wzrosła po udziale w We Got Married, więc ludzie zaczęli bardziej się jej uważniej przyglądać. Zarzucają dziewczynie poprawienie sobie nosa (żeby był bardziej wystający), choć widziałam też wiele opinii, że wcześniej i tak był uroczy. Oprócz tego, patrząc na jej bardzo stare zdjęcia można podejrzewać zrobienie sobie podwójnej powieki.




Cho-A i Way (Crayon Pop)
Bliźniaczki z zespołu Crayon Pop mają podobno za sobą "Kpop Combo" (oczy + nos), dodatkowo widziałam też podejrzenia o jakieś majstrowanie przy kształcie twarzy ogólnie (no tutaj aż tak bardzo bym się nie rozpędzała). W sumie patrząc na ich szkolne zdjęcie da się zauważyć dość sporą różnicę. 


Minzy (2NE1)
Ostatnio trochę szumu narobiła informacja o tym, że Minzy delikatnie poprawiła kształt swojego nosa. Porównując jej obecne zdjęcia z poprzednimi da się to zauważyć, choć i tak wiele osób dyskutowało na ten temat. Na początku nawet YG zaprzeczało tym domniemaniom, mówiąc że Minzy dorosła i wyładniała tak sama z siebie (w co nikt za specjalnie nie uwierzył). Doszło do tego, że sama zainteresowana musiała się wypowiedzieć: 
"Ostatnio pojawiło się wiele dyskusji na temat zmiany w moim wyglądzie. Nie jestem typem osoby która coś ukrywa, więc chciałabym się teraz ujawnić i wszystko wyjaśnić. Przez dłuższy czas przechodziłam przez przewlekły katar, co zawsze utrudniało mi tańczenie i śpiewanie. Kiedy poszłam do szpitala, powiedzieli mi, że ponieważ mój nos jest krzywy potrzebuję operacji, by całkowicie wyzdrowieć. To miał być pierwszy raz, bym poddała się poważnej operacji, więc na początku byłam trochę zmartwiona. Wtedy moja mama zasugerowała, że przy okazji naprawy mojego skrzywionego nosa, powinnam przejść przez kosmetyczny zabieg. Dlatego właśnie zdecydowanie się na to zajęło mi jeszcze więcej czasu. CEO Yang Hyun Suk jest przeciwny operacjom plastycznym, więc nie śmiałam o tym wspominać, ale w końcu odważyłam się i przedyskutowałam to z nim. Wtedy powiedział mi: "W przeszłości, Gummy i Wheesung również cierpieli przez przewlekły katar. Jeśli tego potrzebujesz, powinnaś posłuchać się rady swojej mamy." Z dużą dozą odwagi poddałam się operacji by wyleczyć katar i przeszłam przez kosmetyczną korekcję nosa."
Po tym wyznaniu nikt jej nie potępił. Wręcz przeciwnie, ludzie chwalili ją za przyznanie się i pisali o tym, że wygląda lepiej, a zmiana w wyglądzie i tak nie wpływa na jej talent. Morał z tego taki, że lepiej od razu powiedzieć co i jak, a nie wymyślać mało wiarygodne wymówki. 



Krystal f(x)
To jest kolejny dość "niepewny" przypadek. Bardzo dużo osób jest zdania, że całe f(x) nie przeszło ani jednej operacji plastycznej, ale znajdą się też ludzie wytykający im drobne zabiegi. W przypadku Krystal jest to podobno delikatna korekcja oczu (choć widziałam też podejrzenia o lekką poprawę kształtu nosa).


To zdjęcie miało być dowodem przejścia przez zabieg, widać na nim, że Krystal ma lekko opuchnięte powieki. Ale czy to koniecznie jest związane z operacją czy może zmęczeniem, niewyspaniem, chorobą? Nie wiadomo. 


Hana (Secret)
Tutaj akurat nie ma żadnych wątpliwości, Hana na pewno przeszła przez serię operacji plastycznych i nawet osoba ślepa na takie rzeczy (jak ja) z łatwością to zauważy. Na niektórych zdjęciach nawet trudno ją poznać. Jeśli chodzi o ocenę jej postępowania - zdania są podzielone. Część osób (głównie zagraniczni fani) nie jest zadowolonych, nie widzą powodów dla których Hana miałaby w ogóle się poddać aż tak drastycznej przemianie. Ale jest też bardzo dużo komentarzy mówiących, że wygląda teraz o wiele lepiej i jeśli to miało pomóc jej samoocenie, to ta decyzja była słuszna (nie wiem czy wiecie, ale dziewczyna dostawała swego czasu wiele negatywnych komentarzy na temat swojego wizerunku). Dodatkowo jeszcze sporo ludzi wytyka jej, że obecnie nie różni się niczym od "Gagngam unnies" (pisałam o tym ostatnio, chodzi o Koreanki które przez częste wizyty u chirurga wyglądają jak klony). Myślę, że w każdym z tych stwierdzeń jest trochę prawdy, niestety szczególnie w tym ostatnim. 


Dasom (Sistar)
Porównując stare zdjęcia Dasom z tymi obecnymi zdecydowanie widać sporą zmianę w jej wizerunku. Głównie jest to wygląd oczu, prawdopodobnie przeszła przez standardowy zabieg w tej branży, czyli zrobienie podwójnej powieki (czy kogoś to jeszcze w ogóle dziwi?), choć widziałam też podejrzenia o operację nosa. Choć jak dla mnie i tak największy wpływ miała utrata wagi i rozjaśnienie (czy to kosmetyczne czy naturalne, kto wie) skóry. 


Kim Hyun Joong 
Lider zespołu SS501 miał operację nosa i tego możemy być pewni, bo sam się dość niedawno do niej przyznał. Jego kiedyś mały i uroczy nosek stał się bardziej wystający i spiczasty.
Kang Ho Dong, MC programu Knee-Drop Guru, zapytał Kim Hyun Joonga, "Czy "chodząca rzeźba (t/n: przezwisko nadane mu przez fanów)" to dzieło Boga czy chirurga plastycznego?". Bez dłuższego namysłu, Kim Hyun Joong odpowiedział: "To dar od Boga, ale chirurg wprowadził ostateczne poprawki". Później wytłumaczył: "Dawno temu mój nos został złamany przez uderzenie kamieniem. Kiedy miałem nastawiane kości, zrobiłem sobie również operację nosa".



Przy powyższych przykładach dodałam tłumaczenia wypowiedzi poszczególnych gwiazd na temat swoich operacji. Jak widać, są trzy opcje jeśli chodzi o odpowiadanie na zaczepki mediów i fanów. Można nie komentować tego w ogóle, można się od razu przyznać, a można też do bólu wszystkiemu zaprzeczać. Moim zdaniem najkorzystniej wychodzi się mówiąc prawdę (przynajmniej po części), ale najwyraźniej cena idealnego wizerunku wydaje się zbyt wysoka dla niektórych. Wybrnąć z pytań o operacje plastyczne można na różne sposoby.

Chyba najczęściej/najszerzej/najbardziej emocjonalnie są komentowane domniemania na temat operacji dziewczyn z SNSD. Kłótnie toczą się za każdym razem gdy wypływa ta kwestia, jedni twierdzą że każda z nich jest przynajmniej po jednej operacji, inni uważają, że m.in Yoona, Seohyun czy Taeyeon to naturalne piękności. Przy takiej popularności to wręcz normalne, więc zespół pewnie nieraz otrzymał pytania na ten temat. Zazwyczaj o tym nie mówią (zakładam, że SM tego nie chce), choć raz na pewno im się zdarzyło:
Tego dnia, MC Tak Jae Hoon mówił na temat starego zdjęcia Taeyeon, powiedział dokładnie "Twoja twarz teraz wygląda trochę inaczej".
MC Shindong zapytał "Czy denerwują was plotki na temat operacji plastycznych?", na co Tiffany odpowiedziała, "Jesteśmy na lotnisku przynajmniej raz w tygodniu, więc zdjęcia mamy robione raz na tydzień. Nasz koncept zmienia się bardzo często. Czy to zmieniają nam się fryzury czy tracimy lub zyskujemy na wadze, ludzie będą mówić "Wasze twarze się zmieniły". Nawet jeśli pomiędzy zdjęciami jest tygodniowy odstęp czasu....".
Wtedy Tak Jae Hoon powiedział, "Myślę, że twarze dziewczyn zmieniają się bardzo często" na co Taeyeon odparła, "Makeup naprawdę działa cuda".  
A pamiętacie może jak w ostatnim poście pisałam o tym jak Hyorin z Sistar jest podejrzewana o serie operacji plastycznych? Od tego czasu się to trochę wyjaśniło, choć przy niej sprawa jest dość niejasna. Całkiem niedawno w programie Mamma Mia, gdzie Hyorin pojawiła się ze swoją mamą, zostało pokazane jej zdjęcie z dzieciństwa. MC zażartował sobie wtedy z jej małych oczu (porównując je do swoich, sugerując jednocześnie, że jej obecne nie przypominają za bardzo tych ze zdjęcia), co piosenkarka skwitowała prostym "Tak, miałam zrobioną podwójną powiekę". Jej bezpośredniość wywołała rozbawienie pośród uczestników show, ale widzowie nie byli zbyt zadowoleni z jej słów, ponieważ jeszcze kilkanaście miesięcy wcześniej Hyorin mówiła, że... nie poddała się nigdy operacji plastycznej. 
W jednym z odcinków Radio Star, MC zapytał Hyorin "Jaką część swojej twarzy najbardziej chciałabyś naprawić?", na co ta bez zastanowienia oparła: "Chciałabym naprawić całą swoją twarz". Później wyznała, że wcześniej próbowała to zrobić, "Szczerze, jeszcze przed debiutem byłam w trzech różnych klinikach razem z pracownikiem naszej wytwórni. Ale wszędzie mówili nam to samo. Mówili, że przez moje rysy twarzy, poprawianie jednego jej elementu będzie wyglądało dziwnie, więc musiałabym od razu naprawić 10 innych jej obszarów. Kazali mi być usatysfakcjonowaną swoim obecnym wyglądem". Później dodała: "Chciałam stanąć przed publicznością z ładną buzią, ale nasza agencja nie pozwoliła nam robić sobie operacji plastycznych". 
Ostatnie zdanie trochę gryzie się z tym co mówiła Hyorin, w końcu jeśli była u chirurgów plastycznych w obecności przedstawiciela z ich wytwórni, dlaczego mówi, że nie pozwalają dziewczynom się operować? Nie wiem, może po prostu po konsultacji z doktorami zmienili zdanie. Tak czy siak, internauci zaczęli zarzucać jej bycie zakłamanym (pomimo wizerunku osoby bezpośredniej, nie owijającej w bawełnę), co Hyorin skomentowała pod koniec zeszłego roku:
Hyorin twierdzi, że przyznawała się już w programach rozrywkowych do zrobienia sobie operacji, jednak te momenty były zawsze wycinane podczas obróbki technicznej show. Teraz, kiedy zdjęcia udowadniające jej zabieg krążą w internecie, ludzie oskarżają ją o bycie nieszczerą w tej kwestii. Hyorin uważa za niesprawiedliwe to, że internauci wierzą, że powiedziała prawdę tylko teraz, ujawniając swoje stare zdjęcia. Sama jest zdania, że zawsze była szczera, tylko momenty z jej wyznaniami nie zostały wyemitowane. 
Jedne gwiazdy zaprzeczają, inne się przyznają, ale najciekawiej jest, jak jedno i drugie pojawi się w tym samym programie. Kiedyś tak stało się w show MBC Bouquet, gdzie gościło 6 różnych girlsbandów. Jednym z nich był zespół LPG, którego członkinie wyznały, że jakby dodać ile zabiegów przeszły (jest ich 5 w grupie), to wyszłoby jakieś 27 wizyt u chirurga. Na to Hyuna z 4Minute (które również pojawiły się w tym programie), wyznała, że u nich nikt nigdy nie przeszedł żadnej operacji plastycznej, z czego jako grupa są dobrze znane. LPG odpowiedziało na to, że faktycznie, jak widzą 4Minute bez makijażu, to wyglądają na tyle naturalnie, ze ciężko je od siebie odróżnić. To show było emitowane kilka lat temu, więc od tego czasu coś miało prawo się zmienić, jednak było widać różnicę w podejściu do tematu... 
A jeśli o tym mowa, to chyba większy dystans w tej kwestii mają faceci. Nie wiem, może to dlatego, że nie są aż tak potępiani za takie zabiegi (bo nie robią ich tak często jak kobiety? bo rzadziej zdarzają się przypadki uzależnień?). Choć z drugiej strony, chyba gorzej jest się facetowi przyznać do operacji plastycznej niż kobiecie (bo w teorii przesadne dbanie o własny wygląd jest zarezerwowane dla płci pięknej, nawet jeśli w tej branży to powoli przestaje mieć znaczenie). Ale ci, którzy to zrobią, prędzej z tego żartują. 
Jak np. Shindong z Super Junior. Kiedyś udostępnił na swoim me2day artykuł dotyczący spekulacji na temat jego operacji plastycznej (to było po tym jak zrobił sobie podwójną powiekę), dopisując:
"PUHAHAHA! Jakie gorące wypowiedzi! Dziękuję... tak jak się spodziewałem, postąpiłem dobrze. Minęło trochę czasu, jednak dziękuję za tak spore zainteresowanie. Choć słyszałem, że wyglądam lepiej na scenie i zabawniej w programach rozrywkowych, więc jestem bardziej zmotywowany jeśli chodzi o moją dietę i czuję się z tym dobrze! Dziękuję wszystkim!"
Jednak najwyraźniej "wszyscy" to było lekkie nadużycie, bo po jakimś czasie dodał: 
"Co... niektórzy mówią, że nie widzą żadnej różnicy. Ale ja to zrobiłem specjalnie i wszyscy powinni widzieć różnicę!! Powinienem to zrobić tak by były grubsze?? LOL, no cóż, ludzie mówią też, że moje oczy wyglądają jakby miały wyskoczyć... są różne opinie T.T Przepraszam... ale ja już to zrobiłem, więc tego nie cofnę hehe. Ale dieta nadal trwa~ Bądźcie dla mnie mili~"
Niestety nie każdy może być zadowolony z efektu takiej operacji, na co dobrym przykładem jest kolega Shindonga z zespołu, Heechul, który w jednym z programów opowiadał o tym jak to się stało, że przeszedł przez korekcję nosa: 
"Podczas upadku złamałem nos (jakaś plaga z tymi złamaniami) i skończyło się na tym, że poddałem się operacji". Zazwyczaj ludzie chcą by mostek ich nosa był wyższy, ale w przypadku Heechula jest on niższy niż wcześniej. 
"To ludzka zachłanność powoduje przesadzanie z operacjami plastycznymi. Ja prosiłem doktora o wyższy nos, ale on wolał znaleźć dla mnie lepsze rozwiązanie. Te wszystkie zrobione piękności z Gangnam wyglądają tak przez własną chciwość. Chirurdzy nie chcą robić operacji w taki sposób". 
"Ciągle patrzę w lustro i myślę "Gdyby tylko mój nos był trochę wyższy...". Nieważne jak wielu ludzi powie, że wygląda ok, ja i tak będę o tym myślał w ten sposób".

Dobra, to na chwilę obecną tyle. Uwierzcie mi, przez ostatnie dni naczytałam się tyle różnych dyskusji na temat operacji plastycznych, że mi samej momentami ciężko cokolwiek stwierdzić. Niektóre są naprawdę widoczne gołym okiem, jednak na inne można znaleźć wiele argumentów przeciw. Tak czy siak, takie zabiegi wśród kpopowych idoli to raczej codzienność i trzeba się z tym pogodzić. Robienie sobie podwójnej powieki czy lekka korekcja nosa to wręcz standard. Moim zdaniem nie ma co tutaj potępiać idoli i zbytnio roztrząsać tego tematu, ta praca po części wymaga od nich idealnego wyglądu. Wiadomo, lepiej gdy mamy pewność, że ktoś jest naturalnie piękny, ale jeśli są to mało inwazyjne zabiegi i ktoś wygląda (i przede wszystkim: czuje się) po nich lepiej, to w sumie czemu nie...
Najważniejszy tutaj jest umiar i (powtarzając za idolami cytowanymi wyżej) nie można być chciwym jeśli chodzi o wygląd, bo może się to skończyć efektem odwrotnym do zamierzonego. 

Na koniec wrzucę jeszcze piosenkę (i teledysk), które są bardzo adekwatne do tematu tego posta, a przy okazji świetnie zrobione (do tej pory słucham, a wyszło już jakiś czas temu), więc jak ktoś nie zna to polecam! 

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie zrobione :) coraz lepsze posty masz :D

    A co do tematu to niby nic złego bo i u nas w Europie robią sobie operacje ale w Korei one zaczynają wyglądać wszystkie tak samo! Ja nie wiem czy tam jeden chirurg tylko jest :D Niech robią te operacje ale według własnego gustu a nie przyjętego kanonu piękna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bom, Bom... Gdzie się zgubiłaś? XDD Dodałam jeszcze trochę osób do tego posta, ale i tak wyszło Ci naprawdę obszernie :)) Kawał dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Bom pisałam już w poprzedniej części. :)
      I dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
    2. Ojej. No tak... To druga część XD Nie pomyślałam nawet. Pierwszej nie czytałam, więc zaraz nadrobię :D Przepraszam za pomyłkę ^ ^''

      Usuń
  3. Nie rozumiem niektórych idoli jak np Hana od drobna poprawa jest ok ale ona wygląda jakby całą twarz dała sobie zoopeorwac na niektórych zdjęciach ciężko ją poznac

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, ze niektorzy otwarcie sie przyznaja do operacji mysle ze jest to najlepsze podejscie niz zeby inni obsmarowywali idola i wymyslali bog wie jakie rzeczy XD wierze w to co powiedziala Hyuna o 4 minute, faktycznie dziewczyny wygladaja tak samo jak za debiutu bez makijazu <3
    co do snsd to faktycznie Seohyun, Yoona i Taeyeon wydaja sie najbardziej naturalne (gdyby nie twoj 1 post o operacjach to myslalabym nadal ze Tiffany rowniez :)) ;33 Bardzo fajny post mam nadzieje, ze w przyszlosci napiszesz na ten temat jeszcze wiecej :DD

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy wpis. Niestety większość idoli miała operacje plastyczne i nie ma co się tu oszukiwać. Tym bardziej że w Korei nawet zwykli ludzie aby znaleźć pracę poddają się operacją. Mi to nie przeszkadza bo robią to aby odnieść sukces, a w tym biznesie wygląd jest na pierwszym miejscu. Co widać po idolach którzy nie potrafią śpiewać i aktorach co nie potrafią grać. Chociaż miałoby to większy sens ,że skoro nie masz talentu to bądź chociaż naturalny. I nie mogę z tego zakłamania że 99% idoli ingerowało w swój wygląd a nieliczni się przyznają. A jak już to zawsze jakieś historie niestworzone z tym związane ,że jak sobie zrobił podwójną powiekę to dlatego by wzrok poprawić bo nie widział i ze sceny mógł spaść jak tańczył a jak sobie zrobił nos to miał straszny katar albo mu go ktoś złamał tylko nie wiadomo kiedy i gdzie. Sory nie chce hejtować bo lubię kpop i właściwie rozumiem że ciężko powiedzieć "tak zrobiłem sobie operację bo cały czas mój wygląd jest komentowany a ja chcę grać w dramach i mieć dużo zleceń na sesje zdjęciowe". Tym bardziej że za wszystkim co oni mówią i robią stoi wytwórnia, pewnie za poleceniem operacji też. A to oni się będą musieli tłumaczyć i sami znosić całą nienawiść. Już więc wiadomo dlaczego nikt się nie przyznaje i tak koreańskie gwiazdy mają za dużo stresu ,że już wolą sobie nie dowalać więcej na własne życzenie tylko dlatego aby być szczerym i prawdomównym czego i tak nikt nie doceni a może jeszcze przez to stracić. Czyli tak jak powiedziała Hyomin ,oni robią to czego ludzie od nich oczekują.

    OdpowiedzUsuń
  6. Taemin, podobnie jak reszta SHINee wykonywali jedynie zastrzyki czasowo zmieniające wygląd nosów. Teraz zaprzestali już tego, ze względu na preferowanie naturalności oraz brak czasu. ^^

    OdpowiedzUsuń