"Ale o co chodzi?", czyli zarys fabuły niektórych teledysków


Kpopowe teledyski często wyróżniają się tym, że znajdziemy w nich dużo tańca, nietypowe koncepty, wiele ujęć w ładnie przystrojonych gigantycznych salach (tzw. pudełkach), ale co za tym idzie - brak rozbudowanej bądź nawet jakiejkolwiek logicznej fabuły. Jasne, czasami nawet jeśli teledysk wydaje nam się zupełnie o niczym, to można wyróżnić jakiś motyw przewodni czy zarys historii, która stoi za ogólnym pomysłem na wideo, jednak to nie jest coś co wciąga widza. Mimo wszystko, nie do każdej piosenki można ułożyć choreografię i nie zawsze można ją użyć jako tła do kiczowatego (mniej lub bardziej) konceptu, więc wytwórnie dla niektórych swoich artystów wymyślają trochę ambitniejsze teledyski, gdzie faktycznie chodzi o przedstawienie konkretnej historii i skłonienie oglądającego do refleksji czy wywołanie w nim jakiś uczuć (zazwyczaj smutku). Przecież co nie będzie komponować się lepiej z rzewną balladą niż ckliwa historia pokazana w teledysku do niej? 
Jedynym problemem jest to, że czasami dość długą fabułę trzeba streścić w krótkim filmie, co nierzadko powoduje, że trudno nam zrozumieć o co właściwie w nim chodzi. I dzisiejszy post (i kolejne inne z tej serii) będą miały Wam pomóc w zinterpretowaniu co bardziej skomplikowanych teledysków. 


1. Zhang Liyin - Agape


Zaczniemy może od ostatnio wydanego teledysku solistki z SM, Zhang Liyin. Co prawda piosenka nie jest po koreańsku, więc może niekoniecznie mogę to podporządkować pod kpop, jednak myślę, że warto zwrócić uwagę na to MV. Jego główny motyw został oparty na prawdziwej historii kobiety, która podczas trzęsienia ziemi w Syczuanie w 2008 roku zmarła pod gruzami własnego domu jednocześnie ratując życie swojego 3 miesięcznego syna. Całą sobą osłoniła ciało maleństwa, by nie odniosło żadnych obrażeń. Ratownicy, którzy znaleźli dziecko, zauważyli, że w jego kocyk zawinięty jest telefon na którym widniała wiadomość "Jeśli dane Ci będzie przeżyć, pamiętaj, że bardzo Cię kocham" - kilka słów napisanych ostatkami sił przez umierającą matkę. SM nieco skomplikowało fabułę, bo główny wątek (gdzie syna zagrał Tao z EXO) został pociągnięty dalej. Uratowany z trzęsienia chłopak dorasta i spotyka na swojej drodze kobietę (którą zagrała Victoria z f(x)) łudząco przypominającą jego matkę. Wewnętrzny instynkt podpowiada mu, by ją chronić (co pokazuje nam m.in. scena gdzie widowiskowo ratuje ją przed potrąceniem przez samochód). Prawdopodobnie rodzi się pomiędzy nimi jakieś uczucie (choć możliwe, że jednostronne). Niestety, Victoria widząc zdjęcie matki Tao w jego pokoju dostrzega, że jest do niej bardzo podobna. Możliwe iż nie podoba jej się sam ten fakt, może też ma wrażenie, że chłopak traktuje ją bardziej jak opiekunkę niż przyszłą partnerkę. Coś musiało ją urazić gdyż momentalnie ucieka z pokoju. Ciężko stwierdzić co wtedy poczuła. Nie wiemy też jak zakończyła się ta historia i czy tych dwoje dalej kontynuowało znajomość. Mam wrażenie, że głównym motywem miało być pokazanie wzruszającej historii z 2008 roku, a później to już nie do końca mieli pomysł, jak fajnie ją rozwinąć. To co wprowadza widza w zakłopotanie to zagranie przez Victorię dwóch ról - matki i dziewczyny spotkanej przez Tao. Jak już się zastanowi nad sensem fabuły, to w sumie inaczej nie mogli tego rozegrać, ale na początku wiele osób błędnie interpretowało to jako związek Tao z jego własną matką.



2. FT Island - Severely


Chyba jedne z najbardziej pogmatwanych teledysków to te z motywem cofania się w czasie/przenoszenia się w przyszłość. Takim właśnie jest MV do Severely. Główny bohater (Hongki) cierpi przez śmierć swojej dziewczyny (Seolhyun z AOA) - widzimy jak opłakuje ją w kościele. Jednak, zaraz po tym jak z niego wychodzi dzieje się coś dziwnego, bo... wpada na swoją ukochaną (która w teorii nie powinna żyć). On nie może się posiadać z radości, ona wręcz przeciwnie, ponieważ zupełnie go nie poznaje. Okazuje się, że Hongki jakimś cudem cofnął się w przeszłość (prawdopodobnie do momentu, kiedy jeszcze nie znał swojej dziewczyny). Jednocześnie pamięta wszystko to, co wcześniej przeżył, więc jest w stanie przewidzieć co wydarzy się za chwilę (na przykład kiedy spadnie deszcz). Po części wykorzystuje swoją wiedzę do ponownego zdobycia swojej byłej/przyszłej dziewczyny, jednak przede wszystkim doskonale pamięta jedną chwilę - moment, w którym jego ukochana ginie pod kołami samochodu. Nie trudno się domyślić, że jego celem staje się zrobienie wszystkiego, by ta sytuacja nigdy się nie powtórzyła. Pomaga mu w tym wycinek z gazety w którym dokładnie jest napisane gdzie i kiedy to się wydarzyło. Seolhyun miała wypadek w drodze na swój recital (bo jest tancerką). Niestety znalazła ten wycinek w jego kurtce i uznała Hongkiego za... stalkera. On przyznał się jej, że gdy pierwszy raz się spotkali to wychodził z jej pogrzebu (co zabrzmiało jeszcze dziwniej jak nie trudno się domyślić), więc dziewczyna wystraszyła się i kazała mu natychmiast odejść. Na nic nie zdały się ostrzeżenia o tym, że może umrzeć idąc na występ. Hongki oczywiście nadal próbował ją uratować i może udałoby mu się to bez większych przeszkód, gdyby nie fakt, że jego ukochana przechodząc przez ulicę miała słuchawki w uszach i ostatecznie jedyną możliwością by nie dopuścić do jej śmierci było odepchnięcie jej sprzed maski samochodu (co równało się z poświęceniem samego siebie). I tym smutnym akcentem teledysk się kończy odwracając niejako historię pokazaną na początku. Artykuł o wypadku zmienił się na artykuł o udanym recitalu. Myślę, że o wiele więcej sensu ten teledysk ma, gdy obejrzy się go z napisami.



3. JYJ - In Haeven 


Nie bez przyczyny wspominam o tym teledysku zaraz po Severely, ponieważ koncepty na historię do tych dwóch MV są bardzo podobne. Pomijając zupełnie wstęp: mamy tutaj bardzo bogatego i zapracowanego biznesmena (Junsu), którego dni są nudne, takie same, przepełnione pracą i bez zbędnych wrażeń. Pewnego dnia, jak gdyby nigdy nic, w progu jego domu pojawia się pewna roześmiana niewiasta. Junsu na jej widok robi wielkie oczy i wygląda na delikatnie mówiąc lekko zdziwionego. Jak się później okazuje, jest to jego dziewczyna, która zmarła potrącona przez samochód. Czyli Junsu (tak jak Hongki wcześniej) cofnął się w czasie do dni poprzedzających tragiczny wypadek. Oczywiście próbuje do niego nie dopuścić, tylko, że tutaj kończy się to prawdopodobnie śmiercią obojga (co wnioskuję po ostatniej scenie, gdzie razem są "w niebie"). Ten teledysk pokazuje również jak pracoholik Junsu, dla którego praca była ważniejsza od miłości (pierwsza scena z ignorowaniem telefonu od dziewczyny), po dostaniu drugiej szansy od losu przechodzi całkowitą przemianę (na przykład: spóźnił się na umówione spotkanie, gdzie wcześniej prawdopodobnie w ogóle by się nie zjawił) i jest w stanie zostawić wszystko czym się zajmuje i uratować miłość swojego życia. Tylko znowu te nieszczęsne słuchawki wszystko popsuły... 



4. Sungkyu - 60 sec.


60sec to kolejne MV w którym mamy do czynienia z nienaturalnie płynącym czasem. Tylko tutaj chodzi o patrzenie w przyszłość i jest to trochę bardziej skomplikowane...
Główny bohater (L z Infinite) wybrał się na spacer. Po drodze staje na chwilę, bo onieśmielił go widok dziewczyny (kelnerki) stojącej w wejściu do kawiarni. Odruchowo wchodzi tam za nią. W ciągu 60 sekund (umownie) ma różne wizje w których widzi jak się poznają, później są razem, jak świetnie się dogadują, jak dobrze się razem bawią. L daje jej nawet swój pierścionek w imię uczucia, które do niej żywi. Niestety widzi również jak ich związek kończy się poważną kłótnią, co momentalnie wzbudza w nim bardzo nieprzyjemne uczucia. Decyduje się zostawić jej pierścionek, który ma na palcu i wychodzi z kawiarni. Dziewczyna go goni, by oddać mu zostawiony przedmiot, jednak gdy patrzy mu w oczy doświadcza bardzo podobnego widzenia co L chwilę wcześniej (tylko tym razem poznają się w trochę innych okolicznościach niż w wizjach Myungsoo). Obydwoje patrzą na siebie, jakby dobrze wiedzieli jak skończy się ich znajomość, więc ostatecznie postanawiają się nie poznawać. Czyli krótko mówiąc: przez to, że byli w stanie zobaczyć, że ich związek i tak się niedługo skończy, nie chcieli go nawet zaczynać, by zaoszczędzić sobie bólu i przykrości. 



5. Gain - Irrevisible 



Najłatwiejszą drogą do zagmatwania fabuły (oprócz majstrowania przy czasie jak już zdążyliśmy zauważyć) jest pokazanie wszystkiego od końca. Dlatego, kiedy będę pisać o historii przedstawionej w Irreversible, zacznę od środka teledysku. Gain gra tutaj... no właśnie, już ten wątek może wprowadzić w zakłopotanie. Jedni twierdzą, że prostytutkę, inni, że złodziejkę. Tak czy siak, na pewno nie wygląda na kogoś, kto uczciwie pracuje na swoje utrzymanie. Jest pod "opieką" innej kobiety, która namawia ją do wejścia na stację benzynową (na której się obecnie znajdowały) i przywłaszczenia sobie czegoś (bądź poderwania mężczyzny, który tam stoi, jeśli przyjmiemy wersję z prostytutką). Wymienia kilka znaczących spojrzeń ze znajdującym się tam mężczyzną i w rezultacie wsiada z nim do samochodu (zamyka się, prawdopodobnie, by nikt nie zmusił jej do wyjścia - widać, że nie pasuje jej życie, które prowadzi). On jednak po chwili wychodzi, by załatwić coś z "opiekunką" Gain (albo jak później się okazało... "załatwić ją", bo kiedy jedzie samochodem widać krew na mankietach jego koszuli). To już sugeruje nam, że ten mężczyzna również nie jest normalnie pracującym człowiekiem, żeby nie powiedzieć, że należy do jakiejś mafii (oprócz krwi, podpowiada nam to miejsce w którym zostały schowane pieniądze na początku MV czy wystrój domu i ubrania w jakich bohaterowie później występowali). Jednak Gain to nie przeszkadza, bo w ucieczce z nim widzi możliwość zmiany swojej sytuacji i próbę uleczenia samotności, która jej doskwierała (jak możemy usłyszeć w dialogu, który jest puszczony w tle: "I tak od teraz będę ciągle obok Ciebie"). Wracając znów do początku teledysku: prawdopodobnie partner Gain nie chce jej narażać na niebezpieczeństwo (bo przyznać trzeba, że pracuje w dość niespokojnym zawodzie), więc postanawia się z nią rozstać. Nie chce zostawić jej zupełnie na lodzie, więc daje wskazówki gdzie może znaleźć walizkę z pieniędzmi (by ułatwić jej jakoś samotny start). Wtedy odjeżdża jej sprzed nosa, dając do zrozumienia, że chce ją zostawić. Jednak kobieta nie może się pogodzić z tą sytuacją. Nie obchodzą ją pieniądze, po prostu nie chce znowu zostać sama. Później pokazana jest bardzo długa scena szarpaniny pomiędzy nimi, która kończy się próbą samobójczą Gain. Tylko, że zamiast zabić siebie, niefortunnie upada na swojego ukochanego, zabijając w zamian jego.   



6. AkMu - 200%, AkMu - Give Love

Żeby nie było, że mówię tylko o smutnych czy poważnych teledyskach, na sam koniec wytłumaczę o co dokładnie chodzi w dwóch debiutanckich MV duetu Akdong Musican. Drugi teledysk jest kontynuacją tego pierwszego, dlatego trzeba obejrzeć dwa, by poznać całą historię.


W pierwszej połowie 200% widzimy dziewczynkę (Soohyun), która najprościej mówiąc stalczy swojego kolegę z klasy, bo prawdopodobnie jest nim zauroczona. Robi mu zdjęcia, chodzi za nim, zostawia własnoręcznie zrobione prezenty. Wygląda na to, że taka metoda podrywu zadziałała, bo później zostaje pokazane jak powoli zbliżają się do siebie. Niestety sielankowy nastrój psuje koniec, gdzie widać, że oprócz Soohyun i jej kolegi, zawsze był z nimi ktoś trzeci (tutaj bardzo fajnie użyto tego patentu z origami/składającym się papierem), co oznacza, że wcale nie udało jej się zdobyć upragnionego chłopaka, bo jest on zainteresowany kimś innym, a sceny gdzie byli tylko we dwoje są prawdopodobnie wytworem jej wyobraźni. 
Jednak... 



... w teledysku do Give Love Soohyun nie poddaje się i nadal śledzi swój obiekt westchnień. Teraz obiera sobie inną strategię - próbuje zbliżyć się do dziewczyny, która ciągle z nim przebywa. Nawet jeśli nic tym nie wskóra, to zawsze może być blisko chłopaka, na którym jej zależy. Pod koniec los w końcu się do niej uśmiecha, bo jej "rywalka" okazuje się być siostrą ukochanego (w momencie kiedy piszą ze sobą, Soohyun przypadkowo czyta wiadomość w stylu "choć do domu, mama już zrobiła obiad"). Później dodatkowo widać, że ich "związek" wyglądał bardziej jak relacja brata z siostrą, tylko niestety nie było przy tym Soohyun, żeby mogła to wcześniej zauważyć. Żeby było śmieszniej, na samiutkim końcu MV okazuje się, że Donghyuk podkochuje się w siostrze chłopaka, którym zauroczona jest jego własna siostra (ale poplątałam, ale oglądając na pewno zauważyliście o co chodzi). Takie zwroty akcji to ja lubię.



To jest dopiero taki skromny początek całej tej serii o teledyskach, bo tak naprawdę nie wiedziałam, które wziąć pod uwagę. O te powyższe często dostawałam pytania na asku. Dla jednych niektóre sceny wydają się od razu zrozumiałe, dla innych niekoniecznie, dlatego mam nadzieję, że takie małe wyjaśnienia będą dla kogoś pomocne. A nawet jeśli nie macie problemów ze zrozumieniem fabuły, to chociaż zwróciłam waszą uwagę na teledyski, które są trochę ambitniej nakręcone niż te typowe kpopowe choreografie w pudełkach.
Prosiłabym, byście w komentarzach zostawiali swoje propozycje teledysków z niejasną historią, które mogłabym umieścić w kolejnym poście tego typu. Od razu mówię, że na teledyski T-ary (dramy), K.Willa i GD musiałabym zrobić chyba osobne posty (z czego nie wiem czy podjęłabym się tego ostatniego, tyle tam różnej symboliki). Oczywiście jeśli macie też swoje interpretacje wyżej wymienionych MV czy pewne sceny widzicie zupełnie inaczej, podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach. 

30 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł na serię, na pewno będę ją śledzić. :)
    Jak dla mnie, to teledysk Ailee do "Heaven" może pasować do tej serii~

    OdpowiedzUsuń
  2. Największą bekę miałam z tego, jak niektórzy interpretowali teledysk "Agape", były nawet głosy, że Tao używając swojej mocy cofnął się w przeszłość i tam spotkał swoją matkę xD Nie żeby ktoś zwrócił uwagę chociażby na współczesne ubrania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno będę śledzić posty z tej serii. Jestem szczęśliwa, że ktoś wpadł na taki pomysł :D Dla mnie, może tutaj pasować teledysk Yongguk'a "I remember" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pierwszy raz oglądałam Severely(jakoś w maju lub czerwcu), to nie ogarnęłam, o co chodzi, ale kolega(który pokazał mi ten teledysk) poradził mi, żebym zwracała uwagę na daty, więc za drugim podejściem udało mi się rozkminić ^^...
    Ciekawi mnie twoja interpretacja teledysku Jin - Gone ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=HJXmOugipmg

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy i przydatny post. :) Nie wiedziałam o co chodzi w tym teledysku Zhang Liyin, myślałam, że Tao jest ojcem, umarła mu żona i dziecko a on spotkał ta kobietę no i tak jak mówiłaś, musiał ją chronić.
    A jak dla mnie w następnym poście z tej serii bardzo pasowałby Davichi - Don't say goodbye c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pasowałby rownież teledysk myname - baby i'm sorry ;)

      Usuń
    2. "Baby I'm Sorry" to akurat bardzo łatwa do zrozumienia historia...ja nie wiem czy to ja jestem dziwna ze rozumiem te teledyski? xD

      Usuń
  6. Nigdy nie mogłam zrozumieć 60 sec. xD Go Away 2ne1 może pasować do tej serii. Bardzo lubię teledyski , do których trzeba trochę użyć rozumu ;) Szkoda , że pojawiają się coraz rzadziej. Mam wrażenie , że dużo dzisiejszych kpopowych teledysków ocieka tylko seksem . Dotyczy to zwłaszcza żeńskich grup.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie miałam problemów ze zrozumieniem historii w teledyskach, ale pomysł na serię mi się podoba. Zawsze mnie śmieszy teledysk do Severely, gdyby zamiast wyskakiwać przed samochód, zwyczajnie złapałby ją i pociągną do tyłu oboje by przeżyli.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na posty :D myślę, że pasowałby tu jeszcze teledysk B.A.P - One Shot i Park Bom You & I i Don't Cry

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektóre teledyski oglądałam dzisiaj po raz pierwszy i naprawdę się cieszę, że wytłumaczyłaś te historie, bo dzięki temu od razu zrozumiałam ^^

    Szczerze mówiąc nie do końca rozumiem historię z teledysku do "Blossom Taers" Lynx Leo. Jest duuużo wersji i ciężko się w tym połapać...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi przydałoby się wyjaśnienie teledysku EXO - Wolf (czy Growl) tylko że tej drama ver.
    Jeżeli ci się to przyda to napiszę kilka Mv pasujących do tej serii, np. Akdong Musican - Melted, BEG - Kill Bill, Lee Hyori - Bad Girls, SoYou ft. Jung Gi Go - Some, Trouble Maker - Now, Taeyang - Wedding Dress. ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja chciałabym poznać historyjkę od mojej jednej z ukochanych piosenek CHICHI 'Longer'...

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, dzięki Tobie w końcu zrozumiałam o co chodzi z MV do Severely ♥
    Sama chciałabym wiedzieć o co chodzi w 2BiC - Made yet another woman cry~

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę świetny post. Teraz z pewnością będę czekać na kontynuację tej serii. Z wyżej wymienionych kojarzyłam tylko Akdong Musican (i przyznam, że nigdy specjalnie nie zastanawiałam się nad fabułą no i nie widziałam 2 części xd) i Severely, jedną z moich ukochanych piosenek F.T Island. Oglądałam ją z milion razy i ze szczęściem dla mnie zrozumiałam mniej więcej o co chodzi, tylko problem był z tym co oni mówią i co pisze w artykule ;D Więc no, sama sobie dopowiedziałam i coś racjonalnego z tego wyszło :)
    Chyba największy mętlik miałam w głowie oglądając 1, 4 i 5 MV.
    W pierwszym szczerze myślałam, że to matka Tao, która jakimś cudem ocalała z tej katastrofy ;D
    Trochę mnie zdezorientowało to, dlaczego ona go nie poznaje (ale no przecież wyrósł chłopak nie?) i ta scena w której on jej poprawia jakąś chustkę na szyi/krawat i tak yyyym coś tu jest nie tak. Jednak i to mój racjonalny umysł przyćmił...
    Dzięki Ci, bo naprawdę podejrzewałabym nie wiadomo co XD
    W 4 było według mnie za bardzo pomieszane, szczerze myślałam, że są w przeszłości i to mnie zgubiło ;) Ale jak już przeczytałam Twoje zdanie, że tu chodzi tym razem o przyszłość od razu wszystko stało się jasne.
    No i 5 - to już wprowadziło mój umysł w tak wysokie obroty, że no naprawdę... Najpierw jakaś walizka, później ten facet w samochodzie, za którym biegnie (btw. zaskakujące jak szybko biegła w szpilkach xd), a później zwrot i on nie żyje, później spotykają się znowu wtf?
    Jak to ja i moja wyobraźnia, wytłumaczyłam to sobie reinkarnacją XD Myślę pewnie się spotkali w przyszłym wcieleniu czy coś, jakoś trzymało się kupy, chociaż było trochę nie logiczne.
    No, ale Twoje wyjaśnienie znów okazało się bardzo pomocne ;)
    Aktualnie nie przychodzą mi do głowy żadne teledyski z historyjką oprócz Haru Haru ( no ale przecież czego tam można nie rozumieć?!) Jeśli mi się coś przypomni, to dam znać w komentarzu.
    Bardzo chętnie przeczytałabym post o GD, ale trochę roboty z nim jest ;D
    Trochę się rozpisałam, ale nie mogłam się powstrzymać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak! Dziękuję za ten post! Moje domysły są oczywiście beznadziejne, a rozumieć sens teledysku to dla mnie coś ważnego... ratujesz mój móżdżek od przegrzania *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł na serię i na pewno będę wyczekiwać kolejnych postów :)
    Moje propozycje: Nell - The Day Before,BEG - Cleansing Cream,SunnyHill - Pray.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja uwielbiam teledyski 5dolls do "Lip Stains" i "I mean you". Ukazano w nich bardzo ciekawą historię. Szkoda ,że nie nakręcili na podstawie tego dramy :<

    OdpowiedzUsuń
  17. B.A.P- One Shot. Niby jest tam wszystko jasne, ale nie wiem o co chodzi na końcu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu pokazane są dwa możliwe zakończenia, nie jest powiedziane które jest prawdziwe...każdy sam może sobie wybrać co mu bardziej pasuje...

      Usuń
  18. Świetne to jest. Nie potrafiłam zrozumieć niektórych z tych teledysków, więc na prawdę przydał się ten post. Chętnie też zobaczyłabym takie wyjaśnienie teledysku T-ary do Day by Day i następnej części do Sexy love bodajże. Troszku się w tym gubię.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie jednym wielkim znakiem zapytania, jeśli chodzi o fabułę jest teledysk Lyn & Leo (VIXX) - Blossom Tears.
    Uzależniłam się od piosenki i teledysku, próbuję rozszyfrować o co w nim tak dokładnie chodzi, ale jak dotąd nie ogarniam całości :P... Byłoby wspaniale wręcz, gdyby ten teledysk, w zasadzie opis jego fabuły znalazł się w następnej części tego wpisu, o ile taka się pojawi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się trochę nad tym głowiłam. Moim zdaniem, na początku pokazany jest pierwszy związek, dziewczyna znajduje te tabletki i wgl.. Postanawia zostawić, przez co on wpada w szał. Z jakimś czasem on poznaję drugą dziewczynę, i z obawy że ona też go zostawi postanawia ją zabić. Wycina jej serce i wstawia do szafki (tu jeszcze nie rozszyfrowałam czy wszystkie organy które tam są, są jej, czy też innych [o ile to są jakieś organy]). Na koniec robi z niej manekina i ubiera w sukienkę, którą jej uszył. Mam nadzieje, że trochę pomogłam. :)

      Usuń
  20. Mogłabyś napisać fabułę ''INFINITE - Back''? Bo za cholerę nie mogę zrozumieć o to w tym chodzi XDDD

    OdpowiedzUsuń
  21. Kurde, jak ja uwielbiam teledyski z majstrowaniem przy czasie, chyba niewiele z nich jest całkowicie jasnych. Dość zagmatwane są jeszcze Thundery (dwa MV) od FT Island. Ale w sumie duża część ich starych teledysków jest trochę niezrozumiała. (znaczy po trzecim obejrzeniu można się domyśleć, ale, no wiesz). Osobiście rzadko oglądam MV, kiedy wyjdzie coś nowego od zespołów, których nie słucham jakoś maniakalnie to tylko przesłuchuję piosenkę. Niestety teraz praktycznie wszystkie teledyski są takie same, a co za tym idzie- nudne :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny pomysł na serię. XD Sama nie mam żadnych problemów z zrozumieniem teledysków, ale jednak jest to fajne. Myśle że pasowac będzie 2BiC - made yet another woman cry. Tu są pokazane nawet dwie ciekawe historie. XD

    OdpowiedzUsuń
  23. Leo z VIXX & LYn - blossom tears jest nieco niezrozumiałe :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawa seria się zapowiada, a ja chętnie bym zobaczyła co myślisz o plocie (bo jest taki) w teledysku After School- Because of you :) dla mnie ciężki do oganięcia ale może tobie się uda.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja chcę żeby mi ktoś wytłumaczył w końcu B.A.P One Shot i Bang Yong Guk - I Remember ;_;

    OdpowiedzUsuń
  26. Chłopak z AKMU nazywa się Chanhyuk, a nie Donghyuk ;)

    OdpowiedzUsuń