Oleander poleca (#2) 15&


Dzisiaj specjalny odcinek (drugi i już specjalny...) "Oleander poleca", bo zamiast polecić Wam kilka randomowych zdjęć czy piosenek, chciałabym się skupić na pewnym bardzo utalentowanym duecie z wytwórni JYP.

                                                          Yerin                                                                Jimin

15& (bo o nich będzie mowa jak nie trudno się domyślić) to dwie młode (rocznik 97), ale bardzo utalentowane dziewczyny. Park Jimin w 2012 wygrała program K-pop Star, co dało jej możliwość wybrania sobie w której z 3 największych koreańskich wytwórni chciałaby trenować. Zdecydowała się na JYP, żeby krótko potem zadebiutować razem w duecie z Baek Yerin, która była trainee w tej agencji już od 4 lat. 15& rozpoczęły swoją karierę od wydania piosenki I Dream w 2012, później w 2013 i 2014 promowały się z dwoma innymi singlami (Somebody i Can't Hide It), a ich pierwszy album został wydany pod koniec maja zeszłego roku, razem z teledyskiem do Sugar. Ci, którzy oglądają After School Club emitowane na Arirang, na pewno kojarzą Jimin, bo nie raz występowała tam jako jedna z osób prowadzących program.


występ Jimin w Kpop Star z piosenką You Rise Me Up

cover piosenki Love (Keyshia Cole) wykonany przez Yerin


To była dosłownie próbka tego co dziewczyny potrafią, polecam obejrzeć wszystkie występy Jimin w Kpop Star (szczególnie Music is My Life oraz Love on Top) i różne covery, które do tej pory wykonała Yerin (ma swój profil na soundcloud, gdzie czasami wrzuca coś swojego).


debiutancki teledysk 15&

Oczywiście coś tam wcześniej słyszałam o 15&, na pewno gdzieś widziałam teledyski do Sugar i Somebody, kojarzyłam je z koncertów JYP Nation. Ale nigdy nie czułam większej potrzeby by im się bliżej przyjrzeć. Wszystko zmieniło się jakoś tydzień temu kiedy przypadkiem przesłuchałam piosenkę Can't Hide It. Tak bardzo mnie urzekła, że prawie od razu sprawdziłam cały album z którego pochodzi i tak właściwie to od tamtego momentu słucham go praktycznie codziennie.




na oficjalnym kanale JYP można znaleźć nagrania gdzie dziewczyny na żywo śpiewają niektóre utwory z płyty  

Samo słuchanie muzyki mi nie wystarczyło, więc zapragnęłam trochę bliżej poznać dziewczyny, nie tylko od strony ich talentu muzycznego. JYP raczej skupia się właśnie na pokazaniu jakie ten duet ma możliwości wokalne, jednak nakręcili z nimi 3 odcinki Real15&, a oprócz tego polecam obejrzeć niektóre wycinki z udziału Jimin w ASC, przejrzeć instagramy dziewczyn (yerinb, jamiepark) czy bloga, którego ostatnio założyła Yerin. Na pewno nie jest z nimi nudno, bo Jimin momentami zachowuje się jakby była niezrównoważona, co w połączeniu ze spokojną z natury Yerin daje ciekawy efekt.




Widuję wiele opinii na temat tego, że daleko nie zajdą jako duet i lepiej, żeby któraś promowała się solo (która to w zależności od tego czy komuś bardziej podoba się głos Yerin czy Jimin...), ale moim zdaniem dziewczyny tworzą naprawdę zgraną parę. Jimin jest żywa, charyzmatyczna, zabawna i trochę nieobliczalna, a Yerin cicha, introwertyczna, nieśmiała, spokojna. Razem bardzo fajnie się uzupełniają i oglądanie ich sprawia mi przyjemność. Wtedy gdy wygłupiają się jak na nastolatki przystało i gdy śpiewają na scenie głosami bardzo imponującymi jak na ich młody wiek. Naprawdę polecam zapoznanie się z nimi, chociażby z ich (jedynym jak na razie) albumem. Niebawem 15& wydadzą nowy singiel, którego nie mogę się doczekać. A co Wy sądzicie o dziewczynach? Znacie, lubicie?  


7 komentarzy:

  1. Kinga Kim Yunmi9 lutego 2015 19:47

    Znam dziewczyny od debiutu. Dostrzegam, jak zmieniają się na przestrzeni czasu. Są utalentowane i bardzo pozytywne. Dzięki ASC właśnie bardzo polubiłam Jimin - podziwiam jej spontaniczność i dystans do siebie, razem z Eric'iem tworzą zwariowaną parę prowadzących ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam ale za ich muzyką niespecjalnie przepadam
    Jedyna która mi się spodobała to Somebody której bardzo często słucham

    OdpowiedzUsuń
  3. Post jak zwykle ciekawy. Pomimo iż niezbyt lubię początkujące grupy, postaram się zrobić dla dziewczyn wyjątek. Może akurat staną się moim ulubionym duetem? ;)
    Pozdrawiam~

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tylko ze 3 piosenki od tego duetu. Jakoś nie porywają mnie XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję, że powróciłaś do starych komentarzy :> To ja nalegałam na ask'u, przepraszam. Co do duetu, utalentowane dziewczyny, niewątpliwie. Piosenki śliczne :) Miły post, przyjemnie czyta się o kolejnych nowicjuszkach w KPOP'ie. Piosenki naprawdę mi się podobają, aczkolwiek nie potrafię idąc ulicą skojarzyć rytmu. Zadaję wtedy sobie samej pytanie :"Jak to leciało?". Nie wiem, strasznie to irytujące xdd Pozdrawiam Adminkę :)) I czytelników bloga :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Pragnę poinformować, że nominowałam Cię do The Versatile Blogger. Więcej szczegółów u mnie na blogu:
    http://sheuzihao.blogspot.com/2015/02/nominacja-versatile-blogger.html

    Przy okazji - dzięki za nowe, k-popowe wiadomości. Do tej pory nie przekonałam się chyba do żadnego damskiego duetu, ale kto wie. Może jak przesłucham kilka piosenek dziewczyn, to przypadną mi do gustu...? ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. polecam weekly idol z nim, dawno się tak nie śmiałam zwłaszcza, jak poruszyli temat, że Jimin planem B było zostanie komikiem ><

    OdpowiedzUsuń