Niektóre przyjaźnie w kpopie


Mimo iż temat przyjaźni między poszczególnymi gwiazdami jest całkiem ciekawy, to nie zawsze możemy uświadczyć jak chwalą się o tym w mediach (tak jak zresztą innymi sprawami dotyczącymi życia prywatnego). Teraz, kiedy isntagram robi się coraz bardziej modny, razem z "lifestylowymi" programami telewizyjnymi, mamy więcej okazji by widzieć kto z kim się koleguje i obserować jak członkowie ulubionych zespołów spędzają wspólne czas wolny.  

Na początku powinnam zacząć od czegoś, co jest spotykane chyba tylko w Korei, czyli tendencji do tworzenia sobie grupy znajomych tylko na podstawie tego, że urodzili się w tym samym roku co my. "94 line", "89 line", "98 line" - na pewno już nie raz słyszeliście takie określenia. Bierze się to z tego, że w Korei przyjacielem (친구 - chingu) możesz nazwać tylko osobę, która jest z tego samego rocznika (lub urodziła się rok później, ale w pierwszych miesiącach) co ty. Oczywiście to nie tak, że nie możesz się kolegować czy być blisko ze starszymi/młodszymi znajomymi (na co ten post będzie dobrym przykładem), ale technicznie rzecz biorąc nie możesz ich nazwać swoimi przyjaciółmi (swoimi "chingu"). Dla nas może się to wydawać bez sensu, ale jest to część koreańskiej kultury, gdzie relacje i stosunki z innymi są opierane o ich pozycję w społeczeństwie i wobec nas. 
Stąd też dla wielu idoli znalezienie sobie przyjaciół wśród innych kolegów po fachu staje się proste jak w przedszkolu. 
Jest wiele przykładów takich grupek, chociażby słynne "91 line". W jego skład wchodzi m.in Key (SHINee), Soyu (Sistar), Seohyun (SNSD), Jaejin (FT Island), Jinwoon (2AM), Dongwoon (Beast), Min (Miss A), Woohyun (Infinite), Nicole (była członkini KARA), Mir (MBLAQ). 


Soyu, Key i Jaejin rozmawiają o swojej znajomości w "Sistar's Showtime"


Oczywiście w takiej grupie mogą się narodzić mniej lub bardziej zażyłe stosunki między jej poszczególnymi członkami. To nie tak, że każdy się uwielbia i automatycznie dogaduje bo ma podobną datę urodzenia. Tak samo jak niektórzy są ze sobą szczególnie blisko, dla przykładu w 91 line: 

Key i Nicole

Woohyun i Key 

Soyu i Seohun

95 line (na zdjęciu: Kwangmin, Youngmin (Boyfriend), Ricky (Teen Top), TK (C-Clown), Chaejin (MYNAME), Sungjae (BTOB))
93 line (na zdjęciu: Juniel, Jeongmin (Boyfriend), L.Joe (Teen Top), Peniel (BTOB))

94 line (na zdjęciu: Suzy (Miss A), Jinyoung (była członkini KARA), Sohyun (4Minute), Sulli i Krystal (f(x))

Tutaj szczególnie blisko są ze sobą Sulli i Jiyoung

Przez dwa pierwsze lata po moim debiucie nie miałam żadnych przyjaciół pośród gwiazd. Później zadebiutowało f(x). W tym czasie ja promowałam się z "Mister" i był taki moment gdzie nasze zespoły dzieliły przebieralnię. Wtedy po raz pierwszy zagadałam do Sulli. "Cześć, też urodziłam się w 1994, zostańmy koleżankami", "Poznajmy się bliżej". Tak właśnie zaczęła się nasza przyjaźń. - Jiyoung. 

Zawsze jej marudzę, "Chcę się z tobą widzieć teraz", a ona odpowiada "W porządku. Nie zrzędź. Będę za 30 minut." Dziękuję. Dziękuję za bycie obok na dobre i na złe. Jestem wdzięczna za twoją przyjaźń" - Sulli.



Przyjaciół można sobie szukać nie tylko wśród ludzi urodzonych w tym samym roku, ale również pochodzących z tego samego kraju/mówiących w tym samym języku (innym niż koreański oczywiście). Chyba najlepiej obrazującym to przykładem jest "china line". 

china line, na zdjęciu: Zhoumi (Super Junior M), Tao (EXO), Hyelim (co prawda ona nie jest Chinką, ale mieszkała jakiś czas w Hong Kongu), Tasty, Cao Lu (Fiestar), Jia, Fei (Miss A), ale liczy się też china line z EXO, Victoria, Amber (f(x)), Jackson (GOT7), Henry (Super Junior M), Zhang Liyin - właściwie każdy idol, który mówi po chińsku

Tutaj szczególną zażyłość prezentują Zhoumi z Victorią:


"Chochoball"
Heechul (Super Junior) zebrał wokół siebie kilku idoli o grupie krwi AB (ale sam twierdzi, że to nie jedyne kryterium, chodzi po prostu o ludzi o dość oryginalnej osobowości) i tak powstało "chocoball club", do którego m.in należy: Hongki i Jonghoon (FT Island), Jungmo, Junhyung (Beast), Simon D, Mithra (Epik High), Jang Geun Suk. Sangchu (Mighty Mouth).


Suzy (Miss A) i IU

Suzy: Występowałyśmy w tej samej dramie, "Dream High". Wtedy nie byłyśmy aż tak blisko, na początku było nawet między nami trochę niezręcznie. Ale w urodziny IU zadzwoniłam do niej i zaśpiewałam "Sto Lat". 
IU: Zadzwoniła do mnie o 4 nad ranem! 

Spotykamy się bardzo często. Zazwyczaj przed dormem Suzy, później idziemy na plac zabaw, posiedzieć na huśtawkach. - IU



Hara (KARA) i Gain (Brown Eyed Girls)

Jestem wyjątkowo blisko z Goo Harą. Myślę, że lepiej dogaduję się z młodszymi osobami niż starszymi znajomymi lub ludźmi w moim wieku. - Gain


Gain i Hara rozmawiają o swojej przyjaźni  i innych babskich sprawach


Tiffany (SNSD) i Bora (Sistar)
Tiffany i Bora poznały się przez Sunny (SNSD), która swego czasu występowała razem z Borą w jednym z programów rozrywkowych (Invicible Youth). Sunny spędzając czas z Borą doszła do wniosku, że jej osobowość idealnie pasuje do Tiffany i dobrym pomysłem byłoby je ze sobą zapoznać. Od tamtej pory często spotykają się w trójkę, a Tiffany i Bora niesamowicie zbliżyły się do siebie. 


Kiedy czuję się zmęczona wszystkim wokół dzwonię do Tiffany i pytam czy mogę do niej przyjechać. Tiffany pochodzi ze Stanów i ponieważ jest bardzo wyrazistą osobą wiele nas różni. Ale jest przyjacielem, który bardzo dobrze rozumie różnice między nami i je akceptuje. 
Zazwyczaj nie robimy nic konkretnego. Po prostu siedzimy tam [w jej domu]. Tak jest. - Bora  


Często dzwoni do mnie gdy jest chora, "Jestem sama, nie ma kto mi nawet nalać szklanki wody", "Napiłabym się energetyka, ale nie mam nic w domu". I wtedy ja wychodzę, kupuję co potrzeba i jadę do niej. 
Zazwyczaj spotykamy się w domu, często Bora zostaje na noc. Dlatego jest blisko również z Taeyeon i resztą zespołu. - Tiffany

Zawsze mogę się jej poradzić, niezależnie czy chodzi o ubrania, o to jak zachowywać się na scenie czy w telewizji. Fany daje mi cenne rady i poświęca dużo uwagi. - Bora



Hyoyeon (SNSD) i Min (Miss A)

Hyoyeon i Min może nie wypowiadają się publicznie na temat swojej przyjaźni, ale wiadomo że znają się od ładnych kilku lat i ciągle trzymają razem. Szczególnie po godzinach, bo obydwie są znane z zamiłowania do imprezowania. 



Amber i... dużo osób
Amber na pewno jest idolką jedyną w swoim rodzaju i świadczy o tym m.in liczba gwiazd z którymi się koleguje i przyjaźni. Amber jest bardzo otwartą i zabawną osobą, ale również zna chiński i angielski (czyli można ją zaliczyć do china line, ale też dogaduje się z idolami pochodzącymi z USA/Kanady/Australii). 

Amber i: Ailee, Jia (Miss A), Seulgi (Red Velvet), Hyuna (4Minute), Peniel (BTOB), Min (Miss A), Barom (C-Clown), Ellin (Crayon Pop), Aron (NU'EST), Henry (Super Junior M), Minah (Girl's Day), Eric Nam, Kevin (U-Kiss).

Taemin (SHINee) i Kai (EXO)
Kai i Taemin poznali się w SM jeszcze zanim SHINee udało się zadebiutować. Wspólne treningi i nieprzespane noce spędzone na doskonaleniu swoich umiejętności niezwykle zbliżyły ich do siebie rodząc przyjaźń która ciągnie się do dziś, już długo po tym jak zadebiutował zespół do którego należy Kai. 


Znam Kaia już od dłuższego czasu. Znam go bardziej niż on samego siebie. Jeśli przeliczyć to na procenty, myślę że znam go tak na 120%. - Taemin

Na początku gdy byłem trainee, wiedziałem bardzo mało w porównaniu do Taemina. Kiedy przyszedłem tutaj [do SM], Taemin już tańczył bardzo dobrze, więc bardziej chciałem się czegoś od niego nauczyć niż z nim rywalizować. Tak naprawdę wiele o tańcu nauczyłem się od niego. - Kai


Kai płacze po pierwszej wygranej EXO, a Taemin... go pociesza

Kai płacze po wygranej SHINee na MMA, a... Taemin go pociesza




Heechul (Super Junior) i Taeyeon (SNSD)

Byłem w bardzo złym humorze kiedy wchodziłem do korytarza przed poczekalnią i prawie przewróciłem się o zabawkowy samochodzik. Zdenerwowałem się i go kopnąłem, ale wtedy zauważyłem siedzącą w kącie i patrzącą się na mnie Taeyeon, z pilotem [od samochodzika] w rękach. Zrobiło mi się głupio, więc podniosłem ten samochodzik, podszedłem do niej i powiedziałem "wrooom~ wroom~". -Heechul o tym jak poznał się z Taeyeon

Oprócz członkiń Girls' Generation nie mam zbyt wielu znajomych, szczególnie takich z którymi mogę się dzielić swoimi najskrytszymi przemyśleniami. Jednak Heechul jest jedną z takich osób. Jest do mnie podobny i się o mnie troszczy, dlatego od dawna regularnie się spotykamy. Jestem mu za to wdzięczna. - Taeyeon

Czasami jest mi źle z tym, że Taeyeon musi udawać silną w sytuacjach kiedy wcale się tak nie czuje. Ma na głowie wiele obowiązków, jednak nigdy o tym nie mówi i nie narzeka, bardzo w niej to cenię. Kiedy przechodzę ciężkie chwile zawsze jest obok by powiedzieć "oppa, spisałeś się" i "kto by się przejmował tym co mówią inni". Za to chcę jej podziękować. - Heechul



BoA i Yunho 

Znamy się już od długiego czasu, od kiedy obydwoje byliśmy trainees. Nadal pamiętam jej debiut, każdy w wytwórni jej kibicował. W niespełna dwa lata podbiła japoński rynek, mając tylko 15 lat. Będąc blisko swojego własnego debiutu często myślałem "Chcę osiągać sukcesy takie jak BoA sunbaenim". Osobiście byłem też jej fanem. Jest wyjątkowa, drobna ale energiczna i silna. Myślę, że jestem szczęściarzem będąc jednym z jej bliskich przyjaciół (śmiech) - Yunho 




Sunye (Wonder Girls) i Jo Kwon (2AM)

Przyjaźnię się z Sunye od kiedy miałem 13 lat. Nawet jako dziecko była silna i ambitna. Była jak starsza siostra. 
(na temat ogłoszenia jej ślubu) Nie uważam, że źle zrobiła, ale martwiłem się że zostanie zraniona. Ale naprawdę szanuję jej podejście. Wydawała się taka szczęśliwa, więc ostatecznie zaakceptowałem jej decyzję. - Jo Kwon



Takich przykładów można by pewnie jeszcze mnożyć i mnożyć. Już nie mówiąc o tym jak niektóre znajomości się zazębiają (Bora przyjaźni się z Tiffany, ale ma również dobry kontakt z Heechulem i Taeyeon, Goo Hara przyjaźni się też z Tiffany i Jessicą, IU i Suzy są blisko z Jiyeon z T-ara, TaeKai przyjaźnią się z Timoteo z HOTSHOT, ale też z Ravim z VIXX etc.). 
Fajnie widzieć, że w branży gdzie panuje ciągła rywalizacja ludzie są w stanie odłożyć sprawy kariery czy opinii innych na bok i się wzajemnie wspierać. Nawet wbrew skandalom, upływowi czasu i różnicy w popularności. 



12 komentarzy:

  1. "Kai płacze po pierwszej wygranej EXO, a Taemin... go pociesza" KLASYK <3
    Zgadzam się z ostatnim zdaniem, ogólnie miło jest mieć świadomość, że idole w swoim zabieganym świecie mogą liczyć na siebie w trudniejszych chwilach, ale też spędzają razem czas, odpoczywają, bawią się (szczególnie, kiedy przyjaźnią się ze sobą twoi ulubieńcy ^^).

    OdpowiedzUsuń
  2. zhoumi tez sie przyjazni z Prince Makiem ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Do 91 line należy chyba również Nana z Afterschool. Pamiętam, że Key mówił kiedyś w jakimś programie, że ma swoją specyficzną grupke znajomych i wymienił między innymi Nane i Nicole.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post c; Cieszę się że jest tyle prawdziwych przyjaźni w kpopie i jeszcze więcej o których nawet nie mamy pojęcia c; Mam jednak nadzieję że między taki Key a Nicole albo Victorią i Zhoumi'm coś bardziej zaiskrzy ٩(-̮̮̃•̃)۶ Taemin prawdziwy mężczyzna xd Najlepsze jest Amber i ...dużo osób xd Dziwi mnie trochę przyjaźń Heechula i Teayeon oraz Hary i Gain o.O

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, że przykładów może być wiele i trudno oczekiwać żebyś brała wszystkich pod uwagę, ale zdecydowanie zabrakło mi Eunhyuka i Donghae ;-; Ale tak czy inaczej fajny post ^^
    Najbardziej mnie rozśmieszyło "Kai płacze po pierwszej wygranej EXO, a Taemin... go pociesza", a później "Kai płacze po wygranej SHINee na MMA, a... Taemin go pociesza" XD Widać jak wygląda ta przyjaźń XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiedziałam, że będzie tu TaeKai <3 Musiało być <3 A pro po "chingu" i "line" - pamiętam, jak trzy lata starszy Jonghyun nazwał Taemin'a swoim "chingu" ^^ To było wyjątkowe ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Może takie przyjaźnie w pomiędzy członkami tego samego zespołu są trochę oczywiste ale jakoś zabrakło mi tu GD i Taeyanga znają się chłopaki od grubo ponad 10 lat i dalej silnie się ze sobą trzymają. I jest jeszcze Nuthang grupa GD. (choć więcej tam modeli/ek i aktorów niż idoli)
    Bardzo fajnie jest popatrzeć na taki post od razu się człowiek uśmiecha jak widzi że to wszystko to nie zawsze tak tylko na pokaz i pod publiczkę i oprócz swoich własnych grup idole mają również innych ludzi przed którymi mogą się otworzyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przyjazń pomiędzy Taemin'em i Kai'em oraz Taeyeon i Heechul'em.
    Są naprawdę słodcy ^^ W ogóle to fajnie, ze idole nie tylko rywalizują ze sobą, ale tez się przyjaznią ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytam to sobie, czytam, cieszę się, ale zabrakło mi tutaj o Jiyonga i Taeyanga. Myślę, że ich przyjaźnią można się naprawdę wzorować, bo jest wspaniała, ale i przede wszystkim wyjątkowa.
    Post cudowny, bo miło jest poczytać o tym, co się dzieje u naszych idoli (mimo, że tak naprawdę to jestem tylko VIPem) poza karierą.

    OdpowiedzUsuń
  10. hhahahahahahhaa gdy przeczytałam o tym samochodziku to sie prawie popłakałam ze smiechu :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Mnie najbardziej zauroczyła przyjaźń Tiffany i Bory. Dziewczyny są do siebie bardzo podobne z wyglądu, co jest dość zabawne. Poza tym Kai i Taemin - wspaniale. Taemin to dla niego taki starszy brat ^^
    Zabrakło mi trochę przyjaźni z YG, ale to raczej każdy wie,że YG Family to w większości przyjaciele.
    Naprawdę miło jest zobaczyć takie zdjęcia i poczytać o tym, w końcu często myśli się o ciągłej rywalizacji między zespołami, co nie zawsze jest prawdą..

    OdpowiedzUsuń
  12. Dokładnie zabrakło mi GD i Taeynaga, i co tak licho z YG ;c

    OdpowiedzUsuń