Rookie zespoły biorą się za kultowe piosenki


Chciałam zacząć tego posta od zdania, którego sens przedstawiałby się mniej więcej "ostatnio w kpopie mamy taki okres gdzie dużo nowych zespołów staje się ogromnie popularnych w krótkim czasie", jednak po chwili zastanowienia doszłam do wniosku, że to wcale nie "ostatnio", a właściwie zawsze można wskazać jeden (lub tak jak teraz więcej niż jeden) zespół, który nie musi aż tak długo czekać aż stanie się rozpoznawalny. U niektórych to wręcz namacalna "rozpoznawalność" widoczna na listach przebojów, u innych może się to przejawiać na przykład wysoką sprzedażą albumów czy w miarę szybką możliwością zorganizowania własnego koncertu. 

To miało być takim luźnym wstępem i nawiązaniem do tematu wpisu, bo dzisiaj pojawi się tutaj właśnie kilka takich mniej lub bardziej popularnych grup, które zadebiutowały w tym bądź w zeszłym roku (z jednym małym wyjątkiem). Pretekstem do tego są covery różnych piosenek ich starszych kolegów, które były niedawno pokazywane w programach muzycznych. Niekoniecznie będzie mi tutaj chodziło o dokładne porównywanie z oryginałem i wskazywanie która wersja jest lepsza, tylko może bardziej ocenę tego, jak dali sobie radę z kultowymi utworami i choreografiami czy zobaczenie ich w odświeżonej wersji. Może też dla niektórych będzie to taka mała podróż sentymentalna. A przynajmniej ja zawsze oglądam takie występy z zaciekawieniem, szczególnie, że czasami może to być powód dla którego zainteresuję się danym zespołem. 



 GFriend i Twice - Gee (Girls' Generation) 
Od lewej: Sowon z GFriend (jako Sooyoung), Dahyun z Twice (jako Hyoyeon), SinB  z GFriend (jako Seohyun), Nayeon  z Twice (jako Tiffany), z Gfriend (jako Yoona), Tzuyu z Twice (jako Yuri), Jungyeon (jako Sunny) oraz Jihyo (jako Jessica) z Twice i Yuju z GFriend (jako Taeyeon)

Twice i GFriend to obecnie takie dwa najpopularniejsze rookie girlsbandy. Debiut Twice po pewnym czasie odniósł spory sukces, a comeback z Cheer Up od razu stał się wielkim hitem. GFriend może nie zaczęły swojej kariery z impetem, ale obecnie zgarniają nagrody w programach muzycznych z Navirella. Zdarza się, że obydwie grupy są nazywane "drugim SNSD", prawdopodobnie przez podobną liczbę członkiń czy taki beztroski, dziewczęcy wizerunek. I nawet jeśli ja osobiście uznaję takie porównania za trochę bezcelowe, to muszę przyznać, że Yuju czy Nayeon idealnie wpasowały się w swoje role i akurat w tym wypadku nie mam nic przeciwko. 




 Monsta X - Mirotic (DBSK) 

Monsta X może są jeszcze w drodze na szczyt swojej popularności, ale tak jak wspominałam ostatnio, powoli zrzeszają sobie coraz większą liczbę fanów. Cover tak legendarnej piosenki jak Mirotic to nie lada wyzwanie, żeby nie powiedzieć, że jest to trochę ryzykowne ze względu na reakcje jakie można po takim występie otrzymać. Trzeba przyznać, że jeśli chodzi o MX to niektórzy członkowie grupy wybitnie nadają się do tego typu piosenek (może by tak jakiś unit @starshipent), więc moim zdaniem wyszło im całkiem nieźle, szczególnie sama końcówka. 





 Seventeen - U, Sorry Sorry (Super Junior), Bang (AS), Balloons (DBSK) 

To, co najbardziej lubię w Seventeen, to zdecydowanie ich choreografie i kiedy ich występy sprawiają wrażenie mini przedstawień, czyli zasadniczo największą przyjemność sprawia mi oglądanie ich na scenie. U Super Junior ma już z 10 lat i z tego co kojarzę było takim pierwszym prawdziwym hitem zespołu. Kto nie mógłby lepiej odwzorować tej choreografii niż 13 osób, które świetnie tańczy i tak samo dobrze prezentuje się na scenie? Nawet swojego własnego Heechula mają. Ode mnie 10/10. 



Za to Bang/Sorry Sorry/Balloons w ich wykonaniu z ostatniego KCONu w Nowym Jorku tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że właściwie to z chęcią zobaczyłabym jak występują z każdą możliwą kpopową piosenką. Szczególnie po tym jak idealnie odwzorowali klimat Bang, aż mnie ścisnęło w środeczku (sentyment). Dodatkowy plus za swoje aranżacje piosenek. 





 DAY6 - I'm a Loner (CNBLUE), Lies (Big Bang), Nobody (Wonder Girls) ft. Mamamoo 
od lewej: Jae, Dowoon, Sungjin, Wonpil, Young K

Jak już jesteśmy przy KCONie... to przyznam, że na tym konkretnym koncercie oprócz Bang Seventeen, moje serce skradła rockowa wersja Lies zagrana przez DAY6. Nawet jeśli trwało to raptem niecałą minutę. Nie będę się rozpisywać o tym jak bardzo lubię DAY6, a rozdawanie rozkazów tym, którzy ich jeszcze nie znają zostawię sobie na inną okazję, więc napiszę tylko, że nie śmiałabym powiedzieć czegoś złego na temat tego występu. Całość świetnie dopełniają Mamamoo i ich piękne głosy. 




 Oh My Girl - Oh! (Girl's Generation) 
od lewej: Arin (jako Seohyun), Seunghee (jako Yuri/Hyoyeon), YooA (jako Jessica), Hyojung (jako Taeyeon), Jiho (jako Yoona), Binnie (jako Sunny), JinE (jako Tiffany) i Mimi (jako Sooyoung)

Już wiecie, że ostatnio bardzo polubiłam Oh My Girl, więc raczej nie będę się niczego czepiać. Chociaż prawdą jest, że tutaj nie mamy do czynienia z jakąś wybitnie wymagającą piosenką, więc o ile jest się takim zespołem jak OMG i wygląda się wystarczająco uroczo, to nic nie ma prawa pójść źle. Oh! w wykonaniu młodszej siostry. 8 młodszych sióstr.  




 Lovelyz - Kissing You (Girls' Generation) 
od lewej: Baby Soul, Jisoo, Yein, Jin, Jiae, Mijoo, zdjęcie robi Soojung, a zaraz za nią stoi Kei

Jeśli napisałam, że Oh! jest całkiem uroczą piosenką, to nie wiem jakich słów musiałabym użyć, żeby opisać Kissing You. Chociaż OMG sprawiało dla mnie wrażenie młodszej wersji SNSD, a tutaj wręcz przeciwnie - Lovelyz brzmią mi jakoś tak dorośle, nawet jeśli wyglądem pasują idealnie (Woolim jak zwykle bardzo ładnie je ubrało). Może to przez to jak ich głosy brzmią razem, może też wolałabym zobaczyć akurat ten zespół w innym coverze, bo tutaj za bardzo nie mają się czym popisać. Lepsza byłaby mniej zdziecinniała wersja tej piosenki.





 KNK, SNUPER, ASTRO - Growl (EXO) 
na górze: Youjin (KNK), Sangho (SNUPER), Sangil (SNUPER), Jihun (KNK), Sanha (ASTRO), Moonbin (ASTRO); na dole: Seungjun (KNK), Sebin (SNUPER), Rocky (ASTRO)

Z tego trio tak naprawdę znam tylko ASTRO (o KNK słyszałam już wiele pochlebnych opinii, dlatego być może za niedługo to się zmieni), więc naturalnie zwracałam uwagę głównie na chłopców z tego zespołu. Chociaż zanim komukolwiek przyjrzałam się bliżej, to piosenka dobiegła końca... szkoda, że skrócili całość mając tyle osób do dyspozycji, pozatym mam wrażenie (wrażenie, bo tak jak napisałam – o KNK i Snuper za wiele nie wiem), że specjalnie wybrano raczej tych popularniejszych członków grup, przez co wokale jakoś tak do siebie nie pasują. Albo może w porównaniu do oryginalnej wersji ta nagrana na potrzebę programu wydaje się jakaś taka głośniejsza i dlatego zwróciłam na to uwagę. Pod koniec to brzmiało już prawie jak występ akustyczny. Chociaż żeby nie było – narzekam akurat na to, bo nie wiem czy miałabym na co innego.




 (mini) SM Rookies - Love Me Right 
od lewej: Mark, Donghyuk (teraz już Heechan), Jeno, Jisung, Jaemin

To tak bardziej w formie bonusu, bo po pierwsze to jest tylko cover taneczny, po drugie Love Me Right jest stosunkowo nową piosenką w porównaniu do poprzednich, a po trzecie to część chłopców o których zaraz napiszę jeszcze nie zadebiutowała. Musiałam to tutaj uwzględnić nie tylko przez moje ostatnie zafascynowanie NCT, ale też przez fakt, że ten występ jest po prostu bardzo pocieszny. No nie mogłam sobie odmówić. Część chłopców (i dziewcząt) przedstawionych przez SM jako "SM Rookies" w zeszłym roku regularnie występowało w Klubie Myszki Miki nadawanym przez Disney Channel. Oczywiście z uwagi na charakter programu wybrano tych młodych wiekiem (ci tutaj to roczniki od '99 do '02), chociaż już teraz dwóch z nich jest oficjalnie po debiucie. Autentycznie najsłodsza rzecz jaką zobaczyłam w tym tygodniu, damn you SM i to wasze promowanie najmłodszych trainees, nie wierzę, że jeszcze daje się nabierać na takie rzeczy. 




2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się Twój Blog i dość często staram się tu zaglądać 😉
    Dlatego mam dla Ciebie, można powiedzieć, małą niespodziankę ---> http://the-best-friends-are-in-my-soul.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się Twój Blog i dość często staram się tu zaglądać 😉
    Dlatego mam dla Ciebie, można powiedzieć, małą niespodziankę ---> http://the-best-friends-are-in-my-soul.blogspot.com/2016/08/liebster-blog-award.html 😘

    OdpowiedzUsuń